TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Veolia Transport Bieszczady stawia na Autosany
Zbigniew Rafalski - Opublikowano: 06.07.2009 21:16:25 9 komentarzy
Veolia Transport Bieszczady stawia na Autosany

Końcem czerwca br. Veolia Transport Bieszczady z siedzibą w Sanoku odebrała z fabryki Autosan S.A. kolejne dwa nowe autobusy.

Po ubiegłorocznym zakupie trzech 12-metrowych Mercedesów (2 sztuki Intouro i 1 sztuka Tourismo) oraz czterech 10-metrowych Autosanów A1010T Lider 2, w tym roku Veolia Transport Bieszczady zamówiła dwa Autosany A1012T Ramzes.
Są to kolejne Ramzesy dostarczone w bieżącym roku na polski rynek. Dwa pierwsze egzemplarze trafiły w I kw. 2009 r. do PKS Poznań. W ubiegłym roku łącznie Autosan sprzedał 13 sztuk tego modelu, z czego praktycznie wszystkie w ostatnim kwartale 2008 r. Dotychczas ich głównymi odbiorcami były służby mundurowe, do których sprzedanych zostało 12 z 13 ubiegłorocznych egzemplarzy.
W sanockich egzemplarzach zrezygnowano z montażu toalet dzięki czemu uzyskano znacznie większą przestrzeń bagażników podpodłogowych. Obecnie coraz częściej przewoźnicy decydują się na takie rozwiązania, ponieważ przy dłuższych trasach częstotliwość postojów jest na tyle duża, że każdy w międzyczasie może załatwić swoją potrzebę, a jak pokazuje życie niejednokrotnie tuż przed samym wyjazdem okazywało się, że kufry bagażowe za szybko się wypełniają.
We wnętrzu zamontowano 49 foteli pasażerskich z pełną regulacją położenia. Na suficie zmontowano eleganckie półki na bagaże podręczne wyposażone w indywidualny nawiew i oświetlenie każdego miejsca. Na dłuższych trasach z całą pewnością przyda się automat do napoi zamontowany przy fotelu pilota oraz zestaw audio w którego skład wchodzą dwa monitory LCD (jeden w przedniej części a drugi na środku). Przestrzeń pasażerska jest standardowo klimatyzowana.
Za drugimi drzwiami zlokalizowano sypialnię dla drugiego kierowcy dzięki czemu autobusy powodzeniem można wykorzystywać do obsługi wynajmów zagranicznych.
Autobusy napędzane są 320-konnymi silnikami CUMMINS typ ISLe4 320 zestawionymi z automatycznymi skrzyniami firmy Allison. Jest to stosunkowa nowość w autobusach kupowanych przez przewoźników PKS, jednak takie udogodnienia z całą pewnością docenią kierowcy, którzy nie muszą skupiać się na manewrowaniu lewarkiem podczas przejazdu przez miasto. Oczywiście zastosowanie automatycznej skrzyni musi skutkować nieco większym zużyciem paliwa, jednak w tej klasie autobusów takie rozwiązanie jest jak najbardziej na miejscu.
Dotychczas w taborze Veolii eksploatowany był jeden egzemplarz modelu A1112T Ramzes pochodzący z 2004 roku oraz jeden dużo starszy A1112T San.
Analizując ostatnie lata z pełnym przekonaniem można powiedzieć, że spośród wszystkich polskich oddziałów Spółki, Veolia Transport Bieszczady przoduje w zakresie wymiany taboru na nowy, nie tylko pod względem ilościowym ale i jakościowym.
Co ciekawe zgodnie z zapowiedziami przewoźnika, nie są to ostatnie tegoroczne zakupy.
Autosan A1012T Ramzes to doskonały autobus zwłaszcza na dzisiejsze czasy, gdy przewoźnicy muszą liczyć każdą złotówkę. Przy obecnym kursie EURO cena Ramzesa w standardowej wersji nie przekracza 700 tys. zł. netto. Nie wydaje się to być wygórowana cena, jak za wysokopokładowy autokar który z powodzeniem można wysłać na międzynarodową wycieczkę.
Z całą pewnością krajowi przewoźnicy podejmujący decyzje o zakupie nowych autokarów powinni się zastanowić, czy nie warto ulokować pieniędzy u krajowego producenta, zamiast kolejny raz wspierać zagraniczne (nie zawsze lepsze) produkty.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Veolia
Autosan
Cummins
  • JP – 07.07.2009

    Jeśli Ramzes i podwyższony pokład to czy nie jest to A1112T?

  • pawel – 08.07.2009

    świetny zakup,oby dalej kupowali wyroby z Sanoka , z niecierpliwością czekam na debiut eurolidera w pks

  • deco – 08.07.2009

    Teraz Ramzesy są produkowane na tych samych podwoziach co pozostałe Lidery.

  • Kubi – 08.07.2009

    Wie ktoś może czy następne autobusy Veolii Bieszczady to też będą Autosany?

  • dobry – 08.07.2009

    a ja z niecierpliwością czekam na sancity

  • pinokio – 09.07.2009

    I co z tego ze ta firma kupuje nowe pojazdy. Jak ogranicza swój rozkład jazdy do granic absurdu.

  • pasazer – 09.07.2009

    Mam nadzieje iz Veolia Bieszczady jako pierwsza w Polsce zakupi Eurolidera :D

  • MB – 14.07.2009

    Od czasu ubiegłorocznego kontraktu dla wojska Ramzesy zmieniły oznaczenie z A1112T na A1012T. Od Liderów można je odróżnić po wyglądzie i składniku nazwy Ramzes.

  • lol – 16.10.2010

    i co z tego jak taka dobra Veolia wogóle nie włącza klimatyzacji na kursowych autobusach!!! Wczoraj jechalem z Reszowa do Sanoka okien otwiernaych brak bo jest kima, autobus napakowany, zero tlenu ale gdzieżby włączył klime

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....