Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

VDL pracuje nad nowymi technologiami ładowania

infobus
02.01.2020 10:00
0 Komentarzy

We współpracy z firmą Siemens, VDL zbada, w jaki sposób technologie pojazdów, magazynowanie energii i systemy ładowania współpracują ze sobą.

Ładowanie dwukierunkowe i przechowywanie energii

Centrum testowe ładowania VDL zostało zatem rozszerzone o nową technologię ładowania zapewniającą większą wnikliwość w inteligentniejsze i wydajniejsze wykorzystanie istniejących sieci energetycznych i dwukierunkowego ładowania ciężkich pojazdów. Dwukierunkowe ładowanie oznacza, że pojazdy elektryczne są w stanie nie tylko pobierać energię z sieci energetycznej i systemu magazynowania energii, ale także mogą dostarczać energię z powrotem do tych systemów. Centrum testowe ładowania VDL znajduje się w siedzibie VDL ETS (Enabling Transport Solutions) w Valkenswaard. Dzięki tej inicjatywie VDL zamierza uzyskać lepszy wgląd w cały łańcuch dostaw energii elektrycznej dla ciężkich pojazdów, aby można było opracować bardziej zrównoważone rozwiązania mobilności, które ostatecznie przyczynią się do udanego przepływu energii.

„Wdrożenie cięższych pojazdów elektrycznych wiąże się również z problemami technicznymi, takimi jak rosnące zapotrzebowanie na energię i nieprzewidywalne obciążenie sieci energetycznej „- powiedział Menno Kleingeld, dyrektor zarządzający VDL ETS. „Ważne jest stosowanie alternatyw, zarówno w celu inteligentniejszego planowania czasów ładowania, aby energia mogła być tymczasowo przechowywana w buforze. Tymczasowy bufor może następnie uzupełnić dostępną moc sieci energetycznej, aby dostarczyć energię z powrotem do pojazdów w okresach szczytowego obciążenia. Ta nowa technologia pozwala nam zbadać, jak możemy zmniejszyć obciążenie sieci elektrycznej, które są spowodowane przez proces ładowania i jak możemy właściwie przechowywać dostępną pojemność energetyczną i rozdzielać ją na podstawie zapotrzebowania”.

„Smart” ładowanie

Trzy stacje szybkiego ładowania firmy Siemens w połączeniu z systemem magazynowania energii VDL zostały zainstalowane w centrum testowym ładowania VDL. Dane z tych systemów są zarządzane przez aplikację do zarządzania energią działającą w „chmurze”. Korzystając z danych z tych systemów, ładowanie pojazdów może być aktywnie kontrolowane. Specjalna „matryca przełączająca” umożliwia elastyczne wykorzystanie dostępnej mocy i jej używanie.

Menno Kleingeld, dyrektor zarządzający w VDL powiedział, że: „Ten wspólny projekt z firmą Siemens wpisuje się w strategię i wizję VDL w obszarze e-mobilność. Nasze działania innowacyjne są częścią większego programu, w którym opracowujemy nowe platformy i bloki konstrukcyjne, w ścisłej współpracy z naszymi strategicznymi partnerami. Te partnerstwa są warunkiem wstępnym do kontynuacji opracowywania rozwiązań mobilnych na przyszłość”. 

„Jesteśmy podekscytowani współpracą z VDL przy tym innowacyjnym projekcie, który przybliża nas o krok do stworzenia e-mobilności bardziej elastycznej i wydajnej”- powiedziała Monique Mertins, dyrektor ds. infrastruktury ładowania eBusów i pojazdów eUtility w Siemens Smart Infrastructure. „Trzy z naszych najnowszych stacji szybkiego ładowania o mocy 150 kW są używane w Valkenswaard. Elektronika ładująca może być tymczasowo połączona, co pozwala na jednoczesne ładowanie trzech pojazdów o mocy 150 kW każdy lub jednego pojazdu szczególnie szybko do 450 kW za pomocą ładowania o dużej mocy (HPC). Oznacza to, że moc można regulować elastycznie i infrastruktura ładowania jest zoptymalizowana dla magazynów o różnych wymaganiach”.


Komentarze