Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

VDL myśli o elektromobilności w Polsce [FILM]

infobus
26.11.2017 16:34
0 Komentarzy

Podczas 25-lecia PSPA w Busku Zdroju, rozmawialiśmy z Bolesławiem Piekorzem, szefem VDL Bus & Coach Polska o najnowszej ofercie holenderskiego producenta dla naszego kraju.

Holenderski producent przyzwyczaił nas do ciągłegoposzukiwania zysku z posiadania. Podobnie jest z najnowszą ofertą firmy, którą mogliśmy zobaczyć w październiku na Busworld 2017. Firma tym samym reaguje na potrzeby klientów, dostarczając konkretne, niestandardowerozwiązania, które przyczyniają się do bardziej komfortowych i efektywnychpodróży.

Koncern nie zapomina też o elektromobilności. Na Busworld pokazał VDL MidCity Electric, czyli swój pierwszy elektryczny minibus odługości 8 metrów, który ma obsłużyć linie w ścisłych centrach miast oraz na terenach słabo zaludnionych. Autobus ma obniżoną podłogę, która zapewnia łatwydostęp dla pasażerów i osób na wózkach inwalidzkich. Ponadto przedłużenierozstawu osi koła zapewniło mu dużą elastyczność w zakresie aranżacji wnętrzai liczby siedzeń. MidCity Electric ma akumulator o pojemności 87 kWh zpromieniem działania do 220 km. Model zostanie dostarczony do klientów w 2018roku. Co ciekawe, polski oddział Bus & Coach Polska ma na już ukończeniu jego krajowąhomologację. Zapraszamy na film!

{https://www.youtube.com/watch?v=fibJwDRrmxg}

Ponadto na ekspozycji VDL w Kortrijk mogliśmy zobaczyć:

  • VDL CiteaSLFA-181 Electric – czyli elektryczny autobus przegubowy o długości 18,1 metra,zbudowany pod projekty BRT (Bus Rapid Transit). VDL Citea SLFA Electricotrzymał niedawno Nagrodę Red Dot 2017 w kategorii „projektowanieproduktów”. Podobno nigdy wcześniej VDL nie pokazywał modelu CiteaSLFA-181 Electric na targowym stoisku…, także mamy pierwszą premierę.

  • VDL CiteaLLE-12-0 – kolejny mistrz lekkości w wersji niskopodłogowej. W pełni wyposażony12-metrowy model waży mniej niż 9 000 kilogramów, czyli o ok. 2 tony mniej niżpodobne autobusu innych marek. Teraz także z funkcją Start-Stop i zintegrowanymsystemem rekuperacji. Pokazana wersja 3-drzwiowa miała ciekawe wnętrzezaaranżowane w nowoczesnej kolorystyce.

  • VDL FuturaFHD2-106 o pojemności 40 + 1 + 1. To oferta pod segment VIP – pojazd dla małychgrup, które pragną podróżować w luksusie i komfortu.

  • VDL FuturaFHD2-135 o pojemności 52 + 1 + 1 miejsc. To druga premiera VDL na targach odługości 13,5 metra na dwóch osiach. Największą zaletą pojazdu jest dużaprzestrzeń bagażowa powyżej 12 m3 i maksymalny rozkład siedzeń 63 + 1 + 1. Towyjątkowe parametry dla pojazdów dwuosiowych. Do tego dochodzi średnicazawracania 23.480 mm, co sprawia, że Futura FHD2-135 jest łatwa w manewrowaniu.

  • VDL FuturaFDD2-141 – flagowy okręt VDL o pojemności 74 + 1 + 1. Tutaj VDL dziękizastosowaniu unikalnej cienkiej podłogi uzyskał wysokość dolnego pokładu napoziomie 1,86 m – nikt inny w tej klasie tego nie ma.

Komentarze