TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

VDL Futura 2 zwycięzcą „Coach of the Year 2012”!
Aleksander Kierecki - Opublikowano: 01.09.2011 00:22:29

Mamy wyniki tegorocznego konkursu na najlepszy autobus turystyczny. Spośród zgłoszonych autokarów: Irizar i6, Scania Touring 6x2, Setra S 416 GT-HD/2, VDL Futura 2, Viseon C13 i Volvo 9500 to właśnie holenderska konstrukcja zyskała najwięcej punktów. Tak zadecydowali dziennikarze wchodzący w skład międzynarodowego jury, którzy wcześniej testowali wspomniane konstrukcje w ramach „Coach Euro Test”, przeprowadzonego w czerwcu br. w Arendal w Norwegii. O tym wydarzeniu pisaliśmy tutaj . Przypomnijmy, że producenci mogli zgłosić do tych zawodów autobusy turystyczne dwu- lub trzyosiowe, o długości ponad 12 m, z silnikami spełniającymi normę Euro 5. Produkcja rywalizujących autokarów nie mogła rozpocząć się wcześniej niż na początku 2009 r.
Z tej doborowej stawki to autokar VDL okazał się być najlepszy. Zwycięski model VDL Futura FHD2-129/410 o długości 12,9 m i pojemności pasażerskiej 57 pasażerów był wyposażony w silnik DAF MX300S o pojemności 12,9-litra i mocy 310 kW (410 KM), współpracujący z w pełni zautomatyzowaną skrzynią biegów ZF AS-Tronic 12 AS2001-BO z intarderem. Nagrodzony autobus jest przedstawicielem szerszej rodziny Futura 2 produkowanej w Valkenswaard w Holandii od 2010 r., na którą składają się dwa egzemplarze o długości: 12,2 i 12,9m (w wersji dwuosiowej) oraz trzy egzemplarze o długości 13,1, 14 i 14,9 m (w wersji trzyosiowej). Ich wysokość standardowo wynosi 3,665 m. Niestety nie możemy powiedzieć, które autokary zdobyły kolejne miejsca w konkursowym rankingu. W przeciwieństwie do ciężarówek i vanów, autobusowe jury ogłasza tylko zwycięzcę. W myśl zasady „król jest tylko jeden”.

Dlaczego akurat Futura 2 została wybrana na najlepszy autobus turystyczny roku 2012? Jurorzy chwalili tą konstrukcję za łatwość prowadzenia, dobrze rozplanowany kokpit, oferujący wysoki komfort dla pasażerów, dużą pojemność bagażową i stosunkowo niskie koszty eksploatacyjne. Wynikają one z obniżenia masy własnej pojazdu i konkurencyjnej cenie zakupu. Zdaniem dziennikarzy po wejściu do pojazdu jesteśmy pozytywnie zaskoczeni przestronnością nowej Futury. Jeden z jurorów określił to nawet jako „nowoczesny włoski salon'. Lekka przesada, ale rzeczywiście wnętrze imponuje lekkością i jasnością. Do tego dochodzi całkowicie płaska podłoga i wysokiej jakości materiały wykończeniowe znane z luksusowych marek samochodów. Zdaniem producenta ich precyzyjnie zamontowanie gwarantuje brak jakichkolwiek pisków i grzechotania podczas eksploatacji. Podobno wszystko tutaj pasuje „jak gumowej rękawiczce”. Zobaczymy.
Kolejny punkty nowa Futura otrzymała za dopasowanie układu napędowego i jezdnego, co w efekcie przyniosło niezwykle płynną jazdę autokaru. Dodatkowo doceniono krótki czas, jaki kierowcy zajmuje przyzwyczajanie się do nowego pojazdu i intuicyjność deski rozdzielczej. Ważną zaletą dla kierowcy jest też fakt, że Futura ma mały promień skrętu, co przekłada się na dobrą zwrotność.

Najnowsze zwycięstwo VDL można określić jako kontynuację pasma sukcesów, które rozpoczęły się od przebudowy całej oferty koncernu i jej stopniowej unifikacji. Te zmiany zaowocowały m.in. tytułem „Bus of the Year 2011”, przyznanym autobusowi VDL Citea po zeszłorocznym „Euro Bus Test”w Bukareszcie. Teraz, „pod rząd”firma zdobyła równie prestiżowy tytuł „Coach of tte Year”. Taka kumulacja nagród naprawdę bardzo rzadko się zdarza. Przypomnijmy, że ostatnim zwycięzcą „Coach of the Year 2010”był Mercedes-Benz Travego. Generalnie „turystyczne”tytuły są przyznawane w latach parzystych (2010/2012, itp.), a „miejskie”–w latach nieparzystych (2011/2013 itd.) To oznacza, że za rok czeka nas kolejny „Bus Euro Test”, który odbędzie się w Wersalu, we Francji. Wówczas najlepszy autobus otrzyma tytuł „Bus of the Year 2013”.
Liczba zdobytych nagród przez VDL na pewno wprawiła Rémi Henkemansa, dyrektora zarządzającego VDL Bus &Coach w dobry nastrój. –„Fakt, że teraz możemy pochwalić się zarówno tytułem, „International Bus of the Year 2011', jak i „International Coach of the Year 2012' pokazuje, że marka VDL plasuje się wśród najlepszych producentów autobusów w Europie –powiedział szef autobusowego działu VDL. –To również dowodzi, że rozwój naszych produktów opartych jest na potrzebach naszych klientów.' Rémi Henkemans odbierze statuetkę „Coach of the Year 2012”podczas zbliżającej się wystawy Busworld w Kortrijk (21-26 października 2011).


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
BOVA
VDL
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....