TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Van Hool zbuduje 58 tram-busów dla Norwegii
InfoBus.pl - Opublikowano: 12.04.2018 09:00:57
Van Hool zbuduje 58 tram-busów dla Norwegii

Zamówienie Trondheim to największy jak do tej pory kontrakt belgijskiego producenta na wyjątkowy model Exqui.City, który dzięki modułowej budowie może zmieniać zarówno swoją długość, jak i źródło napędu.

Zakontraktowane egzemplarze mają rozpocząć pracę od sierpnia 2019 r., choć pierwsze dwa pojazdy zostaną dostarczone już w grudniu 2018 r. Wszystkie wejdą w skład flot firm Nettbuss (łącznie 44 jednostki ) i Tide (12), lokalnych operatorów, którzy obsługują miejskie linie w Trondheim na zlecenie zarządu transportu publicznego AtB. Wszystkie pozostałe tram-busy zostaną dostarczone w okresie od marca do czerwca 2019 r.

Pojazdy pojawią się na trzech trasach (dwóch o długości 21,5 km i jednej o długości 13,5 km). Nazwa "tram-bus" jak najbardziej pasuje do norweskiego kontraktu, gdyż pojazdy dla Trondheim mają być dwuprzegubowe, o długości 24 m.

-"Nowe autobusy pojawią się na trzech głównych linii w Trondheim, gdzie zdecydowanie poprawią komfort podróży i sprawią, że nasz transport publiczny będzie jeszcze bardziej wydajny" - powiedziała Janne Sollie, CEO w AtB.

Co ciekawe, norweskie miasto wybrał nie napęd elektryczny, ale hybrydowy, gdzie mamy zarówno silnik diesla, jak i napęd elektryczny. Warte przemyślenia.

Serwisem autobusów - i to przez 10 lat - zajmie się spółka joint venture Busnor. Tym samym klient otrzyma pełny pakiet - gotowy produkt plus kompleksowa obsługa przez cały okres eksploatacji. Firmy Busnor i Van Hool wcześnie przerobiły podobny projekt w Bergen (Norwegia), gdzie dwa Exqui.City działają od 2014 roku.

Uniwersalny środek

Model Exqui.City łączy w sobie elastyczność autobusu z wydajnością tramwaju. Konstrukcje mają futurystyczny design i oferują wysoki poziom komfortu z klimatyzacją, niskim poziomem hałasu i łagodnym oświetleniem. Oferują one optymalną dostępność dla pasażerów, dzięki czterem dużym drzwiom oraz niskiej wysokości wejścia na pokład. Wielozadaniowa platforma ​​Exqui.City umożliwia zabudowanie zarówno wersji 18-, jak i 24-metrowej jako trolejbusu, hybrydy czy elektrobusu z napędem na ogniwa paliwowe lub bateryjnym.

Na koniec warto podkreślić, że kontrakt Trondheim ma strategiczne znaczenie dla Van Hoola. To największe zamówienie na model Exqui.City, który jest dostępny na rynku od 2011 r. Łącznie do tej pory zakupiono 250 takich pojazdów, które operują w 11 krajach. M.in. w Metz, Martynice, Pau i Nîmes (F), Barcelonie (E), Parmie (I), Genewie (CH), Luksemburgu (L), Malmö (S) Bergen (N), Hamburgu ( D), Linz (A), Belfaście (GB) i Brukseli / De Lijn (B). Od początku te konstrukcje powstają w belgijskiej fabryce Van Hool w w Koningshooikt



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
hybryda
Van Hool
Norwegia
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....