TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

'Ustawa PKS'. Pytania i odpowiedzi ministerialne [Cz. 3]
MINISTERSTWO CYFRYZACJI / INFOBUS.PL - Opublikowano: 06.08.2019 09:00:52
fot. wikipedia

Na stronie Ministerstwa Cyfryzacji pojawiły się odpowiedzi na najważniejsze pytania, które wiążą się z uruchomieniem od września dopłat z Funduszu Rozwoju Przewozów Autobusowych. Trzeba to przeczytać, gdyż poruszana problematyka jest dosyć szeroka. Publikujemy ich ostatnią część. Pierwsza jest dostępna tutaj, a druga tutaj.

W jakim momencie uruchamiania przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej z wykorzystaniem środków Funduszu organizator powinien mieć zapewnione pieniądze w budżecie na ten cel?

Odpowiedź: Organizator powinien zapewnić środki finansowe w swoim budżecie najpóźniej w momencie zaciągnięcia zobowiązania tj. zawarcia z operatorem umowy o świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego.

Czy dołożenie dodatkowego przystanku do istniejącej linii (na odcinku A-B, bez zmiany punktu początkowego i końcowego) można uznać za nowa linię?

Odpowiedź: Tak. W przypadku gdy dana linia komunikacyjna zostanie uzupełniona o nowe przystanki komunikacyjne lub o dodatkowe kursy w godzinach innych niż już funkcjonujące należy traktować ją jako nową linie. Zgodnie z celem ustawy o Funduszu preferowane jest uruchamianie nowych przewozów tj. np. wydłużenie linii choćby o przystanek w innej miejscowości.

Załóżmy, że istnieje linia A-B. Czy dołożenie kolejnego przystanku do linii, tj. A-B-C, przy założeniu, że ta nowa linia jest deficytowa, daje nam możliwość do dofinansowania całej linii A-C czy też wyłącznie linii na odcinku B-C?

Odpowiedź: W przypadku gdy dana linia komunikacyjna zostanie uzupełniona o nowe przystanki komunikacyjne lub o dodatkowe kursy w godzinach innych niż już funkcjonujące należy traktować ją jako nową linie. Dopłata dotyczy całej deficytowej linii na odcinku A-C.

Czy jest konieczna uchwała rady jednostki samorządu terytorialnego w celu uzyskania dopłaty z Funduszu na linię komunikacyjną?

Odpowiedź: Zgodnie z art. 22 ust. 2 ustawy z dnia 16 maja 2019 r. o Funduszu rozwoju przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej zawarcie umowy oświadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego wymaga uzyskania zgody organu stanowiącego właściwego organizatora.

Czy linie o charakterze użyteczności publicznej uruchamiane z wykorzystaniem środków Funduszu, można łączyć z przewozem dzieci do szkół na terenie gmin?

Odpowiedź: Przewóz dzieci do szkół może być organizowany w ramach linii regularnych specjalnych (przewozy zamknięte), a także w ramach publicznego transportu zbiorowego (przewozy otwarte), do których zalicza się także przewozy o charakterze użyteczności publicznej.

Czy wyodrębniony rachunek bankowy wojewody, na który będą wpływały środki od dysponenta Funduszu powinien być oprocentowany?

Odpowiedź: Wyodrębniony rachunek bankowy wojewody, na który będą wpływały środki od dysponenta Funduszu nie musi być oprocentowany.

Czy w myśl art. 22 ustawy o Funduszu konieczne jest zawarcie nowej umowy na nowe linie, czy też akceptowane będzie zawarcie z obecnym operatorem aneksu do aktualnie obowiązującej umowy, w którym zostaną uwzględnione nowe linie? W ust. 2 tego artykułu, jest również mowa o uzyskaniu zgody organu stanowiącego, czy zatem w przypadku aneksu również konieczne staje się uzyskanie zgody?

Odpowiedź: Jednym z warunków otrzymania dopłaty jest zawarcie umowy o świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego po wejściu w życie ustawy o Funduszu. Zawarcie tej umowy wymaga zgody rady organu stanowiącego, o której mowa w art. 22 ust. 2 ustawy o Funduszu. Aneks do obowiązującej umowy nie stanowi nowej umowy. 

Czy Organizator może zawrzeć umowę na świadczenie usług przewozu na linii funkcjonującej od daty wejścia w życie ustawy? Czy Wojewoda może wypłacić środki za okres przed zawarciem umowy z Organizatorem (np. na przewozy od 19 lipca br.)?

Odpowiedź: W opisanym przypadku musi być spełniony warunek określony w art. 22 ust. 1 ustawy o Funduszu. Dopłacie podlegają linie na których przewozy są wykonywane od dnia wejścia w życie ustawy.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
linie
ustawa
PKS
PTZ
MI
MC umowa
  • Kamil Nowakowski – 06.08.2019

    Zgaduje, ze jak bedzie ta ustawa w życie To PKSy i inni przewoznicy, beda sprowadzac stare Autosany czy próchna z Zachodu...i to taki interes w sprawie bezpieczeństwa :p

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....