TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Ursus zbuduje elektrobus dla Lublina
INFOBUS - Opublikowano: 06.05.2014 21:54:30 12 komentarzy
Ursus zbuduje elektrobus dla Lublina
Spółka Ursus, Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Lublinie oraz Politechnika Lubelska, przy wsparciu Urzędu Miasta Lublin, podpisali umowę konsorcjalną dotyczącą przygotowania i wdrożenia do produkcji 12-metrowego autobusu elektrycznego. Nowoczesny pojazd będzie napędzany bateriami litowo-jonowymi. Autobus zostanie wykonany na potrzeby Miasta Lublin. Przedmiotem umowy, podpisanej 6 maja 2014 r., jest przeprowadzenie prac badawczo rozwojowych oraz wyprodukowanie niskopodłogowego autobusu elektrycznego, który na naładowanej baterii przejedzie minimum 200 kilometrów. –„Jako miasto jesteśmy aktywnym partnerem dla przedsiębiorców, dobrze przygotowanym do skutecznego łączenia biznesu i nauki. Na co dzień, swoimi działaniami wspieramy przedsiębiorców, firmy i naukowców. Staramy się popierać te inicjatywy, które przyczyniają się do rozwoju Lublina i jego mieszkańców. Tak jest i w tym przypadku. Innowacyjny autobus docelowo ma służyć pasażerom miejskiej komunikacji”- mówi Krzysztof Żuk, Prezydent Miasta Lublin. Innowacyjnym rozwiązaniem zastosowanym w konstrukcji autobusu będzie umieszczenie baterii, nie jak to jest powszechnie stosowane na dachu autobusu, a po bokach pojazdu (jak np. w autobusie hybrydowym Urbino 12 z systemem Eaton), na wysokości podłogi. Pozwoli to na szybką i bezproblemową wymianę baterii. Silniki napędowe o mocy 150 kW będą umieszczone w piastach kół osi tylnych i zasilane przez baterie litowo-jonowe o pojemności energetycznej min 200 kWh. Ich trwałość została obliczona na minimum 6 lat. Stworzony przez konsorcjum autobus będzie mógł zabrać ok. 70 pasażerów, znajdą się w nim 23 miejsca siedzące. Ponadto autobus będzie posiadał klimatyzowaną przestrzeń dla pasażerów, jak i dla kierowcy, a także możliwość szybkiego - 15 minutowego ładowania baterii na przystankach krańcowych.  –„Zaprojektowanie oraz produkcja autobusów elektrycznych jest kolejnym, naturalnym krokiem, który nie bez powodu następuje zaraz po wyprodukowaniu pierwszej partii trolejbusów dla Lublina i znakomicie wpisuje się w strategię spółki Ursus SA - przekonuje Karol Zarajczyk, prezes Ursus SA. - O produkcji autobusu napędzanego jedynie bateriami litowo-jonowymi myśleliśmy praktycznie od początku naszej przygody z komunikacją miejską”- dodaje Zarajczyk.Polub nas :)
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Lublin
Ursus
MPK Lublin
  • Filip – 07.05.2014

    Po co wywalać kasę na coś co już jest zaprojektowane, zbudowane i jeździ ? Z tego artykułu wynika, że ten ich elektobus to żadna nowinka technologiczna.

  • hawaiian – 07.05.2014

    a jak cos nie jest nowinka to nie warto tego robic. gratuluje logiki

  • Combino – 07.05.2014

    Wziaszy pod uwagę perypetie z Bogdanami,to może lepiej niech kto inny to robi...?

  • Combino – 07.05.2014

    Wziąwszy ;)

  • Jarek – 07.05.2014

    @Combino: A co złego dzieje się z Bogdanami? Owszem na początku były z nimi problemy (jak to zwykle bywa z nowymi konstrukcjami), ale teraz te trolejbusy jeżdżą i mają się dobrze. I wcale nie ustępują Solarisom. @Filip: Przecież w artykule jest napisane, że: akumulatory będą umieszczone po bokach, a silniki w piastach kół. Są to innowacje, których nie ma w obecnie produkowanych autobusach elektrycznych.

  • – 07.05.2014

    Silnik w piastach - to już jest i jeździ. Baterie na dole - też już to jest robione. Nic nowego nie wymyślili.

  • – 08.05.2014

    Jestem za nie spółka rozwija się i zrobi kolejną konkurencje na rynku. Po przetargu na elektryki w warszawie to SOLARIS trochę za bardzo czuje się panem na naszym rynku

  • Wq... – 08.05.2014

    Myślę, że w 100% innowacyjnym pomysłem byłyby autobusy o napędzie atomowym... takich jeszcze nie ma [poważnie !] reaktor w części za przegubem, a przed przegubem część pasażerska :) To jest pole do badań i innowacji na wiele lat ...bo co innowacyjnego jest w autobusach bateryjnych - takich jeżdżą już tysiące jeśli nie więcej...

  • gość – 08.05.2014

    Jak w stodółce ta hala montażowa

  • Korn – 08.05.2014

    @Wq... E tam napęd atomowy to nic innowacyjnego. Prawdziwą innowacją byłby napęd na antymaterię :-)

  • Ja – 08.05.2014

    Nowinką to jest napęd antygrawitacyjny albo na gaz łupkowy.

  • – 09.05.2014

    dobra koniec tych zartów

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....