TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Ursus zamyka tegoroczne dostawy dla Lublina
ZTM LUBLIN InfoBus.pl - Opublikowano: 16.09.2014 19:44:08 13 komentarzy
Ursus zamyka tegoroczne dostawy dla Lublina
15 września na ulice Lublina wyjechała kolejna partia czterech, nowych trolejbusów marki Ursus. Pojazdy zostały skierowane do obsługi wybranych brygad na liniach nr: 150, 152, 153 oraz 158. To ostatnia tegoroczna dostawa–kolejnych 21 egzemplarzy trafi do floty MPK w przyszłym roku. Aktualnie czwórka Ursusów stacjonuje na Zajezdni Helenów –podobnie jak 7 wcześniej już odebranych egzemplarzy T701. Wszystkie pojazdy posiadają dodatkowy napęd w postaci baterii akumulatorów, co umożliwia im pokonywanie 5 km odcinków tras niewyposażonych w trakcję trolejbusową. Ponadto są to pojazdy niskopodłogowe, o długości 12-metrów, wyposażone w klimatyzację przestrzeni pasażerskiej oraz monitoring. Dodatkowo posiadają automaty do sprzedaży biletów, a na siedzeniach umieszczona jest dedykowana tapicerka zawierająca wzór miejski. Przypomnijmy, że dzięki unijnym dotacjom do Lublina trafi łącznie 70 nowych trolejbusów. Polsko-ukraińskiekonsorcjum Ursus-Bogdan dostarczy 38 trolejbusów. Ponadto miasto zakupiło również 32 egzemplarze marki Solaris, w tym 12 przegubowych pojazdów Trollino 18. Dzięki tym zakup Lublin posiada najnowocześniejszą trolejbusową flotę w Polsce, która dodatkowo obejmuje jedyne w naszym kraju przegubowe trolejbusy. Ponadto MPK posiada rekordowa liczbę 39 pojazdów z układem jazdy autonomicznej. To wyjątkowy moment w historii lubelskiej komunikacji miejskiej. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, w tym roku na ulice Lublina powinien wyjechać jeszcze jeden wyjątkowy pojazd –12-metrowy elektrobus, który ma być wspólnym dziełem Ursusa i Politechniki Lubelskiej. Zgodnie z ogłoszonymi w maju br. planami, elektryczny prototyp powinien być gotowy jesienią br., a seryjna produkcja tego typu pojazdów miałaby ruszyć w przyszłym roku. Jak zapowiedział podczas oficjalnego podpisania umowy prezydent Lublina Krzysztof Żuk –w nowej unijnej perspektywie finansowej miasto zamierza złożyć projekt na zakup pojazdów bateryjnych i niewątpliwie Ursus –jako lokalny producent –byłby faworytem w takim postępowaniu. Czy tak będzie? To jak na razie odległa dość przyszłość –poczekajmy na pierwszy efekt pracy lubelskich konstruktorów i naukowców. Zgodnie z wcześniejszymi założeniami elektryczny, niskopodłogowy Ursus ma mieć długość 12 m, pojemność 70 pasażerów (w tym 23 miejsca siedzące), a jego zasięg z w pełni naładowaną bateriąma wynosić co najmniej 200 kilometrów. Producent zakłada możliwość szybkiego doładowywania pojazdu na trasie –np. podczas postoju na przystankach krańcowych. Najważniejszą jednak nowością jest pomysł instalacji wszystkich baterii wewnątrz pojazdu (a nie na jego dachu), co ma umożliwić ich szybką wymianę (na zasadzie power box-u). Wstępny zakładany koszt elektrycznego Ursusa to ok. 1,2 - 1,4 mln zł.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Lublin
Ursus
  • kierowca mpk – 17.09.2014

    Ten Ursus - Bogdan to porażka.

  • solaris2284 – 18.09.2014

    Jakoś w tego elektrobusa nie jestem w stanie uwierzyć,a co chodzi o trole,to z perspektywy wygody pasażera są lepsze od solarów(tylko te półtoraki z tyłu to porażka).

  • Jarek – 19.09.2014

    @solaris2284: No właśnie. Z punktu wiedzenia pasażera to całkiem dobre trolejbusy (dużo wygodniejsze i cichsze niż Solarisy). Codziennie są widoczne na ulicach, więc z tą ich (mityczną) awaryjnością to chyba lekka przesada. Może kierowca mpk przedstawi nam konkretne fakty?

  • – 16.11.2014

    Fakty fakty

  • – 16.11.2014

    A fakty

  • – 16.11.2014

    A fakty

  • – 16.11.2014

    nie fakty

  • – 16.11.2014

    D fakty

  • – 16.11.2014

    A fakty fakty

  • – 16.11.2014

    A fakty

  • – 16.11.2014

    Y fakty

  • – 16.11.2014

    S fakty

  • – 16.11.2014

    A fakty

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....