TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Ursus z AMZ-Kutno razem dla elektrobusów
Aleksander Kierecki - Opublikowano: 17.04.2015 09:07:29 1 komentarz
Ursus z AMZ-Kutno razem dla elektrobusów

13 kwietnia br. Ursus otrzymał homologację na swój pierwszy autobus elektryczny ? Ekovolt. Pojazd jest efektem prac polskich inżynierów i konstruktorów z ośrodka badawczo-rozwojowego w Lublinie, których wsparła firma AZM-Kutno, mająca już spore doświadczenie w tym temacie. W zeszłym roku mazowiecka firma opracowała ? wspólnie z łódzką Politechniką i firmą Enika ? autobus elektryczny AMZ CitySmile 8,5, który aktualnie przechodzi testy w MZK Kutno. Dodajmy, że pierwsze doświadczenia z elektrycznym napędem AMZ zdobył we współpracy z szwedzką spółką Hybricon Bus Systems (HBS), z którą wspólnie od  2013 r. dostarcza pojazdy dla koncernu Nubina. Przewoźnik od maja 2013 r. eksploatuje jeden pojazd CitySmile 12 E, a podpisany w zeszłym roku kontrakt opiewa na dostawę dalszych 9 egzemplarzy, w tym 6 szt. CitySmile 12 E i 3 szt. CitySmile 18 E. Podobnie jak pierwszy elektryczny model CS 12 E, także i kolejne egzemplarze będą użytkowane przez Nubinę w miejscowości Umea, a w ich układach napędowych zostaną wykorzystane silniki elektryczne niemieckiej firmy Ziehl-Abeeg umieszczone w piastach kół, a także system ładowania poprzez nadachowe pantografy. Część z tych elektrycznych doświadczeń AMZ, wykorzystana została przez konstruktorów z Lublina.   Pierwszym użytkownikiem autobusu Ursus Ecovolt będzie miasto Lublin. -?Przy obecnym poziomie zanieczyszczenia  powietrza i ruchu kołowego  w miastach  autobusy ekologiczne  to przyszłość w transporcie drogowym. W związku z wdrażaniem polityki zielonego transportu, oczekujemy zwiększonego popytu na tego typu autobusy w Polsce i innych krajach unijnych. Wierzymy, że naszym pojazdem zdobędziemy nie tylko Lublin czy inne polskie miasta, ale także perspektywiczne rynki Europy Zachodniej? - mówi Karol Zarajczyk, Prezes Zarządu Ursus S.A.

Wprowadzenie do oferty spółki nowego pojazdu to efekt realizacji strategii rozwoju marki URSUS, w tym między innymi dywersyfikacji produktowej w oparciu o polską myśl technologiczną i krajowe zakłady produkcyjne. Autobus elektryczny Ursusa  jest jednym z pierwszych projektów ośrodka badawczo-rozwojowego Ursus R&D, a jego produkcja będzie realizowana w zakładach spółki w Lublinie. Autobus elektryczny to kolejny produkt marki Ursus ? po reaktywacji legendarnej serii ciągników C ? którym potwierdzamy naszą konsekwencję w rozwoju firmy Ursus  i pokazujemy pierwsze sukcesy w odbudowie polskiego centrum motoryzacji w Lublinie? ? podkreśla Karol Zarajczyk.

 Autobus elektryczny Ursus Ekovolt jest zasilany bateriami litowo-jonowymi o łącznej pojemności 120 kWh. Pojazd wyposażono w 4 pakiety wymiennych baterii do użycia przez 6 lat. Na jednym naładowaniu może przejechać ok. 200 km. Baterie będą ładowane na przystankach końcowych, na których zostanie zamontowana infrastruktura do tzw. szybkiego ładowania ? w 15 minut można będzie naładować baterię w 80 procentach, co pozwoli na przejechanie kolejnych 100 km. Elektrobus ma 12 metrów długości, może przewieźć 70 pasażerów, w tym 23 na miejscach siedzących. ??Autobus elektryczny Ursusa wyróżniają innowacyjne rozwiązania techniczne, dobra cena oraz łatwość obsługi. Baterie są wymienialne i umieszczono je po bokach pojazdu na wysokości podłogi, a nie na dachu jak w przypadku konkurencyjnych marek. Dzięki temu jest do nich łatwy dostęp, co pozwala na szybką wymianę zasilania? ? dodał Prezes Zarajczyk.  W ramach rozwoju marki Ursus przy wykorzystaniu zaplecza produkcyjnego i badawczego URSUS R&D, spółka dywersyfikuje  zakres  produktów  w  ofercie  na  rynek    krajowy  i  rynki  eksportowe.  W  2013  r.  Ursus zawarł  umowę z Zarządem Transportu Miejskiego w Lublinie na zakup i dostawę 38 sztuk nowych niskopodłogowych trolejbusów miejskich w latach 2013-2015. W roku 2014 roku spółka dostarczyła 19 szt. pojazdów. W 2015 r. Ursus realizuje ostatnią transzę, tj. 19 trolejbusów.

W 2014 roku Ursus przeznaczył ok. 17 mln zł na rozwój oferty i rozbudowę zaplecza produkcyjnego. W bieżącym roku spółka planuje przeznaczyć kolejne 24 mln zł na inwestycje. Jednym z priorytetów strategicznych Ursus S.A. jest rozwój nowoczesnego zaplecza produkcyjnego w kraju oraz kolejne inwestycje w badania i rozwój. W 2013 r. spółka podpisała umowę z PARP na dofinansowanie projektu budowy nowoczesnego   laboratorium  Ursus  R&D  w Lublinie, którego celem   jest   zwiększenie   innowacyjności   procesów produkcyjnych i wzrost konkurencyjności oferty. Całkowity koszt projektu to ok. 23,6 mln zł do realizacji do końca pierwszego półrocza 2015 r. Ośrodek badawczo-rozwojowy Ursus R&D rozpoczął działalność w 2010 r. i współpracuje z inżynierami z Politechniki Lubelskiej i z Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie. W 2014 r. spółka przeznaczyła 5,6 mln zł na modernizację hali produkcyjnej, która w bieżącym roku zostanie wyposażona w nowoczesny sprzęt badawczo- rozwojowy. Inwestycja w latach 2014-2015 pochłonie ok. 16 mln zł. ??Rozbudowa zaplecza produkcyjnego i R&D to jeden z naszych priorytetów strategicznych. Chcemy wykorzystać siłę marki oraz potencjał polskich inżynierów i konstruktorów do stworzenia w kraju nowoczesnego centrum badawczo-produkcyjnego, aby przywrócić tradycję polskiej motoryzacji sięgającą czasów przedwojennych? ? podkreśla Karol Zarajczyk.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Ursus
AMZ
  • MIG – 20.04.2015

    Jeżeli firmy Ursus i AMZ ze sobą współpracują, to dlaczego autobus Ecovolt zbudowany został w oparciu o ukraińskiego Bogdana? Sądzę, że nadwozie City Smile jest o wiele lepiej wykonane i posiada większą żywotność.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....