TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Ursus wygrywa w Toruniu!
InfoBus.pl - Opublikowano: 20.09.2016 17:16:17 24 komentarze
City Smile dopiero za drugim podejściem może pojawić się w Toruniu. Zmieni się jednak producent.

Dzisiaj toruński Miejski Zakład Komunikacji rozstrzygnął przetarg na dostawę trzech autobusów klasy maxi i dwóch midi z opcją rozszerzenia zamówienia o pięć pojazdów. Wybór spółki padł na najtańszą i jedyną ofertę, która mieściła się w kosztorysie przewidzianym przez przewoźnika. Złożyło ją konsorcjum pod wodzą Ursusa.

Warunki zamówienia, którego kosztorys toruńska spółka oszacowała na nieco ponad 4 mln zł netto opisaliśmy tutaj. Autobusy klasy maxi mają posiadać nadwozia o długości 11,5 - 12,2 m, szerokości do 2,55 m i wysokości do 3,25 m. Powinny umożliwiać podróż przynajmniej 84 pasażerom, w tym minimum 31 na miejscach siedzących. Wejście na pokład ma być możliwe dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2. Mają być napędzane silnikiem diesla o mocy nie mniejszej niż 180 kW oraz spełniającym normę Euro 6. Do tego automatyczna skrzynia biegów oczywiście w standardzie z konfiguracją pod kątem minimalizowania spalania paliwa.

W przypadku pojazdów midi jest kilka różnic. Przede wszystkim mają posiadać krótsze nadwozie, bo o długości 10 - 10,5 m. Umożliwią także podróż mniejszej ilości osób. Oznacza to, że MZK oczekuje autobusów, które będą w stanie zabrać na pokład przynajmniej 64 pasażerów, w tym minimum 20 na miejscach siedzących. Pojazdy mają posiadać drzwi w układzie 2-2-2 lub 1-2-2. Minimalna moc silnika diesla to 160 kW, ale naturalnie w zgodności z Euro 6.

Nowe nabytki MZK mają być naturalnie konstrukcjami całkowicie niskopodłogowymi. Przestrzeń pasażerska ma być klimatyzowana i monitorowana. Wymagane są uchylne okna z możliwością ryglowania. Nie zabraknie także biletomatu oraz systemu informacji pasażerskiej. Będzie on się składał z zewnętrznych tablic RGB, wewnętrznej LCD o przekątnej 22" oraz głosowych zapowiedzi przystanków.

Dodatkowo toruńskie MZK do 31 sierpnia 2017 r. zastrzegło sobie możliwość skorzystania z prawa opcji. Spółka przewiduje, że może dokupić maksymalnie pięć pojazdów, jednak nie precyzuje w jakiej ilości poszczególne typy. W umowie jest natomiast określone, że łączna cena netto dostawy w maksymalnym zakresie zamówienia ma być sumą kosztów nabycia ośmiu autobusów klasy maxi i dwóch midi. Zamówienie podstawowe ma być zrealizowane do 30 grudnia w świetle obecnych postanowień umowy.

Gotowość realizacji toruńskiego zamówienia wyraziło dwóch oferentów. Tańszą i jedyną mieszczącą się w kosztorysie przewidzianym przez MZK przedstawiło konsorcjum firm Ursus, Ursus Bus i AMZ Kutno. Oferta opiewa na łączną kwotę 3,81 mln zł netto. Cena jednostkowa za City Smilea CS12LF i to 770 tys. zł netto i 750 tys. zł netto za jednego CS10LF. Łączna wartość oferty Ursusa, które uwzględnia zamówienie podstawowe i dodatkowe to 9 421 800 zł brutto.

Drugą ofertę przedstawił Solaris. Producent z Bolechowa realizację zamówienia podstawowego wycenił na ok. 4,6 mln zł netto. Cena jednostkowa pojazdu standardowego to niecałe 980 tys. zł netto i ok. 870 tys. zł netto za midi. Dodając do tego opcję otrzymujemy ofertę o wartości 11 753 142 zł brutto.

MZK otrzymane propozycje oceniło przy pomocy czterech kryteriów. Prym wiodła cena, która ma 75% wagi. 21% przeznaczono na ocenę techniczną. Natomiast łącznie 4% przeznaczono na trzy kryteria, które pozwolą ocenić charakterystykę ekologiczną oferowanych autobusów.

Konsorcjum pod wodzą Urusa dzięki cenie miało 14,88 pkt przewagi nad Solarisem. W pozostałych kryteriach producent z Bolechowa wypadał lepiej niż jego lubelski konkurent jednak nie na tyle, aby nadrobić stratę do konsorcjum. Finalnie oferta Ursusa i partnerów uzyskała 86,81 pkt, natomiast Solaris został oceniony na 85,12 pkt.

Zatem jeśli nie będzie odwołania od rozstrzygnięcia partnerzy mogą zacząć świętować pierwszy od dwóch lat autobusowy sukces.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MZK Toruń
AMZ Kutno
Ursus
Solaris
  • URSUS KING – 20.09.2016

    MIAZGA!!!

  • JA – 20.09.2016

    Pani Olszewska przesadza w cenach, ale ogromny nowy biurowiec i od metra dyrektorów trzeba utrzymać.

  • krakus – 20.09.2016

    Brawo !!

  • ola – 20.09.2016

    Solaris ceny ma ma jak za najlepsze implanty zębowe. 100 tys. różnicy w cenie

  • El Lotos – 20.09.2016

    No coz jak chce sie stara konstrukcje zamiast najnowszej i to jeszcze ktorej nikt za bardzo nie chce kupowac to juz ich wybor szczegolnie ze cena to 75% do oceny oferty. Ktos tu bredzi o biurowcu dla Olszewskiej, ze to powod wyzszej ceny. Puknij sie w czerep baranie. To sa dwie rozne generacje autobusow. Ursus poprostu chce upchnac stary produkt z AMZ Kutno i tyle

  • Gość – 20.09.2016

    Lepszy stary sprawdzony i działający, jak nowy nie sprawdzony z multum awarii w pakiecie.... W Kutnie kilka miesięcy temu jechałem AMZem z 2011 roku z opowieści kierowców był bardziej solidny od tego badziewia "nowej generacji" z tego roku z Grudziądzu.... gdzie już wszystko trzeszczy, BA! nawet odpada! W AMZcie nic..

  • misiewicz – 20.09.2016

    Solaris tak się ceni że jest droższy od Lionsa i Conecto a jakość lepiej nie mówić.

  • JA – 20.09.2016

    @El Lotos. Sam się puknij i mnie chamie od baranów nie wyzywaj. Dobrze wiem co mówię. Stara konstrukcja. A co nowego w SUIV? Buda? Bo ważniejsze komponenty są z SUIII. Silnik, skrzynia biegów, przedni i tylny most, oś napędowa są te same, co w produktach AMZ. A przepraszam. AMZ ma lepszy i lżejszy silnik. Niestety, Solaris stał się korporacyjny i te korporacyjna "mocarstwowość" powoduje, że Solaris winduje ceny. Nawet Connecto jest od Solarisa tańszy, nad czym boleję, i to o ok 45 tys zł na przegubie. Nie jest to mało.

  • Błażej – 20.09.2016

    Powtarzam od jakiegoś czasu, a wy dopiero teraz to łapiecie: solaris IV generacji stał się drogim, przez co niekonkurencyjnym na polskim rynku autobusem. Wykosi go conecto, ursus, może pojawi się znowu szansa dla solbusa i autosana.

  • farafiu – 20.09.2016

    Solaris tani - źle, drogi - źle. Weźcie się za lekcje, a nie za komentarze. AMZ CitySmile to III generacja Urbino w innej budzie. Zresztą jak na taką taniochę bardzo porządny autobus. @Ja A wiesz, że w Solarisie też są Cumminsy? Solaris jak się ogarnie to znów będzie zgarniał kontrakty. MAN stał się tani z rozpaczy tak jak i Conecto, bo niemiaszki się w ostatniej chwili obudziły.

  • Błażej – 20.09.2016

    Ostatnie lekcje odrabiałem jakieś 30 lat temu, więc o co chodzi?

  • Aber Gold – 20.09.2016

    Niechęć co po niektórych do Solarisa wynika z kompleksów narodowych że polskie jest be a niemieckie super. Jak nie jest tandeta to coś nie halo. Autobusy dzielimy na:-dobre drogie Citaro, Lion, Volvo-dobre średniodrogie Solaris-drogie dziadostwo Conecto-tanie dziadostwo MAZ-y, Smajle, Solbusy itp.

  • LU – 20.09.2016

    Dajesz Ursus, dajesz !!!

  • solaris150 – 20.09.2016

    Brawo URSUS :)

  • ttt – 21.09.2016

    Ursus to złom.

  • ttt – 21.09.2016

    Bez własnej konstrukcji. Co to będzie amz czy boghdan jak trajtki w lublinie. Śmiech i tyle

  • TomTom – 21.09.2016

    970 000 to trochę dużo jak na solówkę, ale 770 000 to już naprawdę niewiele i wręcz podchodzi pod rażąco niską cenę. Solaris myślał, że będzie jedyny i przesadził z ceną. Jak widać konkurencja wychodzi na dobre wszystkim. W Olsztynie, gdy ofertę złożył MAN, Solaris też nagle stał się o dobre 100k tańszy na autobusie.

  • tantus – 21.09.2016

    @Aber Gold: co do Volvo to - przynajmniej modele 7000/7700 - to straszny złom.

  • bun – 21.09.2016

    Najważniejsze, że nie będzie kolejnych brudnych, wyjących i klaustrofobicznych MAN-ów

  • LU – 21.09.2016

    A dziś URSUS wygrywa przetarg na 10 elektryków w Warszawie!!!

  • sancity – 21.09.2016

    @ttt-AMZ jest teraz częścią Ursus Bus i będą w budzie AMZ a śmiech to gwiazdorzenie Solarisa z ceną.

  • Torunczyk – 21.09.2016

    A w Wyborczej napisali, że to są autobusy elektryczne Ktoś się mija z prawdą

  • LU – 21.09.2016

    Spalinowe dla Torunia.Elektryczne dla Warszawy.

  • kolo – 21.09.2016

    @sancity buda amz to kopia solaris nieufolna zresztą.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....