TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Ursus wybrał nazwę dla elektrobusu: ?EKOVOLT?
PAP - Opublikowano: 22.01.2015 15:00:21 9 komentarzy
Ursus wybrał nazwę dla elektrobusu: ?EKOVOLT?

Ursus rozstrzygnął konkurs na nazwę swojego nowego elektrycznego autobusu, który będzie produkowany w zakładach w Lublinie. 'URSUS EKOVOLT' tak oficjalnie brzmi zwycięska nazwa. Twórcą i wygranym konkursu został Eryk Galas. Napis ?Ekovolt?pojawi się na pierwszym elektrycznym prototypie, który po uzyskaniu homologacji ma być testowany w ruchu miejskim przez lubelskie Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne. ??Przygotowujemy się do wykonania homologacji tego autobusu. Autobus jeździ po Lublinie na badaniach wstępnych. Jeździ z pozytywnym rezultatem, nie mamy żadnych zakłóceń. Badania homologacyjne powinniśmy zakończyć do końca marca' - powiedział członek zarządu Ursusa Jan Wielgus. Elektrobus Ursusa jest zasilany bateriami litowo-jonowymi, o łącznej pojemności 120 kWh. Na jednym naładowaniu baterii autobus może przejechać ok. 110 km. Na przystankach końcowych mają być zamontowane ładowarki do tzw. szybkiego ładowania, które pozwolą w ciągu ok. 15 minut naładować baterie w 80 proc., co pozwoli na przejechanie kolejnych około 100 km. Baterie mają być też ładowane przez noc. Baterie w autobusie można będzie wymieniać - rozładowane na naładowane. Umieszczone są po bokach pojazdu, na wysokości podłogi tak, aby był do nich łatwy dostęp. Autobus ma 12 metrów długości, będzie mógł zabrać w sumie 70 pasażerów, są w nim 23 miejsca siedzące. Po uzyskaniu homologacji, prawdopodobnie w kwietniu, autobus ma być testowany przez MPK w Lublinie. ??Uzgodniliśmy, że będzie to linia śródmiejska, chcemy pokazać ten autobus jak największej liczbie pasażerów' - powiedział prezydent Lublina Krzysztof Żuk. Jak zaznaczył, brane jest pod uwagę umożliwienie bezpłatnych przejazdów nowym autobusem.   Przypomnijmy, że MPK Lublin zorganizowało w grudniu konkurs na projekt graficzny karoserii autobusu. Wpłynęło 38 prac. Wygrała jedna z lokalnych agencji reklamowych - autobus został pomalowany w zielone kwiaty, których kielichy mają kształt wtyczki. Na karoserii widnieje też napis 'Ekologicznie w przyszłość, autobus na prąd, zero emisji spalin'. Równolegle Ursus razem z firmą Bogdan Motors z Łucka na Ukrainie produkuje dla komunikacji miejskiej w Lublinie 38 trolejbusów, wyposażonych w baterie, dzięki którym pojazdy mogą przejechać do 5 km bez zasilania z trakcji elektrycznej. Ich montaż odbywa się w zakładzie Ursusa w Lublinie. Dotychczas dostarczono 17 trolejbusów. Pozostałe 21 ma być dostarczone w tym roku. Ursus to spółka z polskim kapitałem, specjalizująca się w produkcji ciągników i maszyn rolniczych. Posiada trzy zakłady produkcyjne w Polsce - Lublinie, Dobrym Mieście k. Olsztyna i Opalenicy. Zatrudnia w Lublinie 264 osoby;w sumie ok. 800.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Ursus
elektrobus
Bogdan
Lublin
  • Michu – 23.01.2015

    NIe wiem dlaczego ale ten autobus i jego zewnętrzny wygląd łudząco przypomina mi autobusy miejskie Autosan? Czy tylko ja mam takie wrażenie?

  • MIG – 23.01.2015

    Najpierw Glaspo, teraz Ursus Ekovolt... Wszystkie zabiegi służyć mają ukryciu prawdziwego pochodzenia autobusu. Bo mało kto kupiłby białoruskiego MAZa czy ukraińskiego Bogdana (czyli właśnie wyżej wymienione Glaspo i Ursus). Po upadku Jelcza zaczyna brakować w Polsce tańszych autobusów, stąd takie wynalazki.

  • MTA – 23.01.2015

    Michu, nie tylko ty masz takie wrażenie. Autosan ani chybi

  • – 24.01.2015

    Michu, MTA, obaj macie rację, różnica jest tylko taka, że to Ursus jako 1 wypuścił na rynek ukraiński pojazd tak wyglądający, a Autosan ze swoim ShitSiki wystartował później.

  • MIG – 24.01.2015

    Ursus wypuścił na rynek ukraiński? Raczej to oni wypuścili to coś pod marką Bogdan. Wygląda nawet nieźle, ale jakość będzie ukraińska. Kupiłby ktoś ukraińskie auto dla siebie? No właśnie...

  • Teofilow – 24.01.2015

    Dzieki takim patologicznym przewoznikom jak wlasnie MPK Lodz mozemy podziekowac im, ze Jelcz upadl. Co prawda kupili w 2005/6 roku lacznie 34 MB121 oraz 17 "Traktorow", ale przegubowe autobusy musialy juz byc od Szmelcedesa. Najbardziej porazajace w tym jest, ze az 30 Szmelcedesow byly SREDNIOPODLOGOWE we wszystkich drzwiach! A Jelcz mial w ofercie M181 z niska podloga chociarz w 1 i 2 drzwiach.

  • MIG – 26.01.2015

    Jest też i druga strona medalu. Osoby zarządzające ZS Jelcz nie wprowadziły na rynek przegubowego autobusu niskopodłogowego (LF). Powstał prototyp M183M, powstał szkielet M185, ale w ofercie pozostawiono jedynie niskowejściowego M181. Chociażby w 2000 roku Jelcz przez brak w ofercie przegubowego niskopodłogowca przegrał przetarg na dostawę 100 autobusów przegubowych dla MPK Wrocław. Wystawił wtedy M181, w którym próbowano zwiększyć liczbę miejsc dostępnych bezpośrednio z niskiej podłogi. Ale i tak był to autobus LE, który przegrał z Volvo 7000A. Tajemnicą pozostał fakt, że rok wcześniej (1999) powstał wspomniany wyżej niskopodłogowy M183M, którym Jelcz mógł zdobywać rynki wielkich miast, a którego z oferty wycofano po bardzo krótkiej promocji prototypu.

  • cracus – 26.01.2015

    Autosan Sancity przygotował na przełomie 2007/2008 czyli nim ten wynalazek ursusa ujrzał światło dzienne

  • – 27.01.2015

    @Teofilow Jelcz M181 to kiepski autobus był. Już w 2005 roku to była prehistoria w stosunku do Solarisa. Zimą M181 był tragedią dla pasażera - ogrzewanie faktycznie w ogóle nie działało, a szyby przypominały arktykę. Inna sprawa, że autosan poszedł drogą jelcza i zrobił dokładnie te same błędy, a teraz jest problem bo nie mają nic fajnego w ofercie.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....