TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Ursus walczy o Gdynię i Kraków
InfoBus.pl - Opublikowano: 12.06.2015 19:11:31 9 komentarzy
AMZ CitySmile 8,5 w barwach Mobilis Kraków

Lubelski producent w elektrycznej ofensywie. Firma odwołała się do KIO w przetargu PKT Gdynia za zakup 2 szt. niskopodłogowych trolejbusów z alternatywnym napędem. Spółka zamierza też wystartować w przetargu na krótkie elektrobusy w Krakowie. Taką możliwość daje jej zawarta w kwietniu br. umowa z AMZ Kutno, która objęła 40% akcji w nowo powstałej spółce Ursus Bus. Właścicielem pozostałych 60% akcji została spółka Ursus. W myśl tego porozumienia, AMZ przeniesie całą swoją produkcję autobusów do Lublina i jednocześnie wniesie do Ursus Bus pełną gamę swoich elektrycznych modeli ? w tym także klasy MIDI. To zdecydowanie poszerza pole manewru Ursusowi na polskim rynku, a dzięki wniesieniu aportem modelu CitySmile 8,5 o długości 8,5 m możliwa jest także walka o elektryczne zamówienie w stolicy Małopolski. Przypomnijmy, że 7 kwietnia br. MPK Kraków ogłosiło przetarg na dostawę 4 autobusów elektrycznych z opcją na zwiększenie kontraktu o jeden pojazd. Mają to być pojazdy klasy MIDI o długości nie większej niż 8,5 m (tolerancja +- 10 %) oraz nie wyższe niż 3,3 m, układ drzwi 1-2-0 oraz brak stopni w wejściach. Po licznych pytaniach i odpowiedziach, najnowszy termin składania ofert wyznaczono 22 czerwca. Czy to właśnie w Krakowie firmy AMZ-Ursus złożą pierwsza wspólną ofertę? Wiele na to wskazuje, że tak.

Gdynia stawia warunki

Kolejny front działań Ursus otworzył sobie na Pomorzu. Tutaj Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej w Gdyni od lat sukcesywnie wymienia tabor i robi to w oparciu o sprawdzony duet Solaris-Medcom. W tym roku przewoźnik odebrał pierwsze trolejbusy Trollino 12 z dodatkowym bateryjnym napędem i po pomyślnych pierwszych próbach, zamówił dwa kolejne identyczne pojazdy. I na to wszystko pojawił się Ursus, który uskrzydlony wygraną w Lublinie na dostawę 38 trolejbusów (z nadwoziem ukraińskiej firmy Bogdan)  chce rozszerzyć swoje portfolio także o Gdynię. To jak się okazuje nie jest takie proste. Jak pokazuje historia przetargu na zakup gazowych autobusów hybrydowych przez PKM w ramach projektu Gazela, Gdynia wie co chce kupić i nie decyduje się na niesprawdzone przez siebie konstrukcje. Podobnie podchodzi do sprawy PKT, które zawarło w SIWZ trzy wymagania dotyczące doświadczenia oferentów:

  • dostawca musi wykazać, że w ciągu ostatnich trzech lat zrealizowała nie mniej niż dwie dostawy takich trolejbusów, jakich potrzebuje Gdynia.

  • w każdej z tych dostaw musiały być co najmniej dwa takie pojazdy.

  • odbiorców takich dostaw musi być co najmniej dwóch.

I tym samym Gdynia sprytnie odcięła możliwość startu Ursusowi, który może wykazać się w swoim portfolio tylko jedną dostawę dla jednego dostawcy - MPK Lublin. Ale Ursus się nie poddał i zarzucając gdyńskiemu przewoźnikowi stronniczość i działania ograniczające konkurencję, złożył protest na te dyskryminujące ? jego zdaniem ? zapisy w przetargu. ? ?Wymóg wykazania się dostawami do minimum dwóch odbiorców, przy czym dla każdego z nich wystarczająca będzie liczba dwóch pojazdów dyskryminuje dostawców z dużo bogatszym doświadczeniem, którzy z powodzeniem zrealizowali dostawy kilkudziesięciu trolejbusów z układem jazdy autonomicznej, ale do jednego odbiorcy? ? czytamy w odwołaniu Ursusa.

Szach i mat

Co ciekawe, PKT przyznało rację producentowi i zmieniło zapisy SIWZ, ale tylko częściowo. Przedsiębiorstwo wycofało wymóg dostaw do dwóch odbiorców, ale zachowało zapis o dwóch dostawach, co dalej szachuje Ursusa. Jak pisze PKT Gdynia:-?Wymagane jest wykazanie przez wykonawcę realizacji co najmniej 2 dostaw trolejbusów całkowicie niskopodłogowych, produkowanych seryjnie, wyposażonych w napęd prądu przemiennego, z alternatywnym  zasilaniem bateriami trakcyjnym, po min. 2 trolejbusy w każdej dostawie, w okresie ostatnich trzech lat  przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie?.

Wydawało się, że taka odpowiedź zamyka temat, ale nie tym razem. Lubelski producent postanowił pójść na całość i skierował sprawę do Krajowej Izby Odwoławczej, a tego to nie lubi żaden zamawiający. Przypomnijmy, że w tym przetargu otwarcie ofert wyznaczono ? po przesunięciu ? na dzień 6 lipca. Czy Ursus pojawi się w Gdyni ze swoją ofertą? Zobaczmy, aczkolwiek jest to mało prawdopodobne.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Ursus
AMZ
PKT Gdynia
MPK Kraków
  • michu980 – 12.06.2015

    Te AMZ-y mają 10 metrów, a nie 8,5...

  • Busiak – 13.06.2015

    Ursus zachowuje się jak mały Jasio w piaskownicy: "Ja chcę więc wszyscy muszą ode mnie kupować" To że Lublin lubi ryzyko to sprawa Lublina, ale sprzedaż jeszcze nie wyprodukowanych a co za tym idzie nie jeżdżących pojazdów to żadne doświadczenie - raczej eksperyment. Na tej podstawie oczekiwać kolejnych zamówień?A jeśli chodzi o współpracę z AMZ to dobry pomysł (dla Ursusa), bo te Bogdany wyglądem nie zachęcają.

  • fred – 13.06.2015

    @michu980 - chodzi AMZ o tehttp://samochodyelektryczne.org/amz_prezentuje_niewielki_autobus_elektryczny_citysmile_8_5e.htm

  • michu980 – 13.06.2015

    @fred, chodzi mi o to, że jak zwykle zdjęcia są źle podpisane. I czy naprawicie ten błąd na Infotramie, że jak wchodzi się w artykuł "Projekt dostawy "Krakowiaków" w decydującej fazie", to przerzuca na stronę główną Infobusa?

  • PODRÓŻY – 14.06.2015

    Ta sukcesywnie dostarczane do gdyni trajtki jasne

  • czytelnik – 15.06.2015

    komuś z PKT zależy żeby zachować krajowy monopol.

  • fjodor – 15.06.2015

    Zapytajcie w Lublinie, jak im się sprawują Ursusy..

  • Kamil – 16.06.2015

    Ursus powinien zainwestować w Autosan a nie bratać się z AMZ

  • Lublinianin – 06.07.2015

    Jest Sporo usterek np niedzialajaca klima zespsute drzwi I takie tam ale jezdzi sie o wiele gorzej jak solarisem ale da sie przezyc

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....