TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Ursus walczy o Gdynię i Kraków
InfoBus.pl - Opublikowano: 12.06.2015 19:11:31 9 komentarzy
AMZ CitySmile 8,5 w barwach Mobilis Kraków

Lubelski producent w elektrycznej ofensywie. Firma odwołała się do KIO w przetargu PKT Gdynia za zakup 2 szt. niskopodłogowych trolejbusów z alternatywnym napędem. Spółka zamierza też wystartować w przetargu na krótkie elektrobusy w Krakowie. Taką możliwość daje jej zawarta w kwietniu br. umowa z AMZ Kutno, która objęła 40% akcji w nowo powstałej spółce Ursus Bus. Właścicielem pozostałych 60% akcji została spółka Ursus. W myśl tego porozumienia, AMZ przeniesie całą swoją produkcję autobusów do Lublina i jednocześnie wniesie do Ursus Bus pełną gamę swoich elektrycznych modeli ? w tym także klasy MIDI. To zdecydowanie poszerza pole manewru Ursusowi na polskim rynku, a dzięki wniesieniu aportem modelu CitySmile 8,5 o długości 8,5 m możliwa jest także walka o elektryczne zamówienie w stolicy Małopolski. Przypomnijmy, że 7 kwietnia br. MPK Kraków ogłosiło przetarg na dostawę 4 autobusów elektrycznych z opcją na zwiększenie kontraktu o jeden pojazd. Mają to być pojazdy klasy MIDI o długości nie większej niż 8,5 m (tolerancja +- 10 %) oraz nie wyższe niż 3,3 m, układ drzwi 1-2-0 oraz brak stopni w wejściach. Po licznych pytaniach i odpowiedziach, najnowszy termin składania ofert wyznaczono 22 czerwca. Czy to właśnie w Krakowie firmy AMZ-Ursus złożą pierwsza wspólną ofertę? Wiele na to wskazuje, że tak.

Gdynia stawia warunki

Kolejny front działań Ursus otworzył sobie na Pomorzu. Tutaj Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej w Gdyni od lat sukcesywnie wymienia tabor i robi to w oparciu o sprawdzony duet Solaris-Medcom. W tym roku przewoźnik odebrał pierwsze trolejbusy Trollino 12 z dodatkowym bateryjnym napędem i po pomyślnych pierwszych próbach, zamówił dwa kolejne identyczne pojazdy. I na to wszystko pojawił się Ursus, który uskrzydlony wygraną w Lublinie na dostawę 38 trolejbusów (z nadwoziem ukraińskiej firmy Bogdan)  chce rozszerzyć swoje portfolio także o Gdynię. To jak się okazuje nie jest takie proste. Jak pokazuje historia przetargu na zakup gazowych autobusów hybrydowych przez PKM w ramach projektu Gazela, Gdynia wie co chce kupić i nie decyduje się na niesprawdzone przez siebie konstrukcje. Podobnie podchodzi do sprawy PKT, które zawarło w SIWZ trzy wymagania dotyczące doświadczenia oferentów:

  • dostawca musi wykazać, że w ciągu ostatnich trzech lat zrealizowała nie mniej niż dwie dostawy takich trolejbusów, jakich potrzebuje Gdynia.

  • w każdej z tych dostaw musiały być co najmniej dwa takie pojazdy.

  • odbiorców takich dostaw musi być co najmniej dwóch.

I tym samym Gdynia sprytnie odcięła możliwość startu Ursusowi, który może wykazać się w swoim portfolio tylko jedną dostawę dla jednego dostawcy - MPK Lublin. Ale Ursus się nie poddał i zarzucając gdyńskiemu przewoźnikowi stronniczość i działania ograniczające konkurencję, złożył protest na te dyskryminujące ? jego zdaniem ? zapisy w przetargu. ? ?Wymóg wykazania się dostawami do minimum dwóch odbiorców, przy czym dla każdego z nich wystarczająca będzie liczba dwóch pojazdów dyskryminuje dostawców z dużo bogatszym doświadczeniem, którzy z powodzeniem zrealizowali dostawy kilkudziesięciu trolejbusów z układem jazdy autonomicznej, ale do jednego odbiorcy? ? czytamy w odwołaniu Ursusa.

Szach i mat

Co ciekawe, PKT przyznało rację producentowi i zmieniło zapisy SIWZ, ale tylko częściowo. Przedsiębiorstwo wycofało wymóg dostaw do dwóch odbiorców, ale zachowało zapis o dwóch dostawach, co dalej szachuje Ursusa. Jak pisze PKT Gdynia:-?Wymagane jest wykazanie przez wykonawcę realizacji co najmniej 2 dostaw trolejbusów całkowicie niskopodłogowych, produkowanych seryjnie, wyposażonych w napęd prądu przemiennego, z alternatywnym  zasilaniem bateriami trakcyjnym, po min. 2 trolejbusy w każdej dostawie, w okresie ostatnich trzech lat  przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie?.

Wydawało się, że taka odpowiedź zamyka temat, ale nie tym razem. Lubelski producent postanowił pójść na całość i skierował sprawę do Krajowej Izby Odwoławczej, a tego to nie lubi żaden zamawiający. Przypomnijmy, że w tym przetargu otwarcie ofert wyznaczono ? po przesunięciu ? na dzień 6 lipca. Czy Ursus pojawi się w Gdyni ze swoją ofertą? Zobaczmy, aczkolwiek jest to mało prawdopodobne.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Ursus
AMZ
PKT Gdynia
MPK Kraków
  • michu980 – 12.06.2015

    Te AMZ-y mają 10 metrów, a nie 8,5...

  • Busiak – 13.06.2015

    Ursus zachowuje się jak mały Jasio w piaskownicy: "Ja chcę więc wszyscy muszą ode mnie kupować" To że Lublin lubi ryzyko to sprawa Lublina, ale sprzedaż jeszcze nie wyprodukowanych a co za tym idzie nie jeżdżących pojazdów to żadne doświadczenie - raczej eksperyment. Na tej podstawie oczekiwać kolejnych zamówień?A jeśli chodzi o współpracę z AMZ to dobry pomysł (dla Ursusa), bo te Bogdany wyglądem nie zachęcają.

  • fred – 13.06.2015

    @michu980 - chodzi AMZ o tehttp://samochodyelektryczne.org/amz_prezentuje_niewielki_autobus_elektryczny_citysmile_8_5e.htm

  • michu980 – 13.06.2015

    @fred, chodzi mi o to, że jak zwykle zdjęcia są źle podpisane. I czy naprawicie ten błąd na Infotramie, że jak wchodzi się w artykuł "Projekt dostawy "Krakowiaków" w decydującej fazie", to przerzuca na stronę główną Infobusa?

  • PODRÓŻY – 14.06.2015

    Ta sukcesywnie dostarczane do gdyni trajtki jasne

  • czytelnik – 15.06.2015

    komuś z PKT zależy żeby zachować krajowy monopol.

  • fjodor – 15.06.2015

    Zapytajcie w Lublinie, jak im się sprawują Ursusy..

  • Kamil – 16.06.2015

    Ursus powinien zainwestować w Autosan a nie bratać się z AMZ

  • Lublinianin – 06.07.2015

    Jest Sporo usterek np niedzialajaca klima zespsute drzwi I takie tam ale jezdzi sie o wiele gorzej jak solarisem ale da sie przezyc

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....