TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Ursus stracił kolejny kontrakt. W Lublinie
INFOBUS.PL - Opublikowano: 03.10.2019 16:00:31 1 komentarz
fot. Rafał Nieściór, phototrans.pl

Ciąg dalszy złych wiadomości dla Ursus Busa. Producent stracił kolejne zlecenie. To 10 trolejbusów klasy MAXI dla Lublina. Powód? Przekroczony termin dostawy i brak dobrych rokowań.

Przypomnijmy, ż chodzi o kontrakt, który Ursus podpisał z lubelskim Zarządem Transportu Miejskiego w lipcu 2018 r. Pisaliśmy o nim tutaj. Producent miał przekazać miastu 10 trolejbusów klasy MAXI z bateriami oraz bogatym pakietem gwarancji. Propozycja lubelskiego producenta opiewała na 21 734 100 PLN brutto. Jeden trolejbus CS12LFT kosztowałby ZTM 1 767 000 PLN netto. Termin dostawy określono na maksymalnie 2 września 2019 r.

Pojazdy jednak nie zostały dostarczone. Początkowo Ursus proponował dostawę pojazdów na wiosnę 2020 r., a więc z przynajmniej półrocznym opóźnieniem. A to wprost oznaczało, że produkcja trolejbusów City Smile 12LFT nawet się nie rozpoczęła.

"Termin wskazany przez wykonawcę jest niezgodny ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia oraz warunkami umowy, tym samym jest niemożliwy do zaakceptowania. Tym bardziej, że zamówienie jest współfinansowane ze środków unijnych. Wobec tego wykonawca zostanie pisemnie poinformowany, że w związku z brakiem dostawy pojazdów w terminie 30 dni kalendarzowych liczonych od ostatecznego terminu, zostaną uruchomione sankcje prawne przewidziane w umowie." - tłumaczyła Dziennikowi Wschodniemu Justyna Góźdź, rzecznik prasowy lubelskiego ZTM.

Szansą na zmianę tego stanu rzeczy miało być pozyskanie inwestora. Jednak amerykański Enerkon Solar International wycofał się z transakcji. Pisaliśmy o tym tutaj. Z resztą trudno się dziwić- "wpompowanie" 30 mln USD w Ursusa wydawało się od początku kwotą niewiarygodnie wysoką w stosunku do tego, co polski producent ma obecnie do zaoferowania.

Ale wróćmy do Lublina. ZTM stracił cierpliwość i zerwał umowę z Ursusem. Chodzi dokładnie o jedną z przesłanek, której możliwość wykorzystania urzędnicy zapewnili sobie w warunkach kontraktu. Odstąpili, gdyż opóźnienie w dostawie przekroczyło 30 dni kalendarzowych w stosunku do umownego terminu. Na razie według naszych szacunków kara za opóźnienie Ursusa wynosi ok. 250 000 PLN brutto. Natomiast wraz z karą za wypowiedzenie z winy producenta wzrośnie ona o niespełna 2,2 mln PLN.

Lublin to już czwarty klient Ursus Busa, który w tym roku decyduje się na zerwanie współpracy. Do tej pory na taki ruch zdecydował się PKM Katowice, MZK Ostrów Wielkopolski oraz MPK Nowy Sącz. Ważą się natomiast cały czas losy czterech brakujących elektrobusów dla MZK Zielona Góra. Jednak w tym przypadku to również formalność.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
ZTM Lublin
Ursus
Ursus Bus
trolejbus
  • Anh Minh Nguyen – 03.10.2019

    Raczej nie 🤣😂

  • Kamil Nowakowski – 03.10.2019

    Ursus jak autosan, klapa i klapa - lecz ten drugi nijako sie wywiazuje z umowy Gdyby był inwestor, to i tak by wrzucił piniądz w błoto...

  • Daniel Mrotek – 03.10.2019

    Chrzanić Ursusa.

  • Elżbieta Cupryjak – 03.10.2019

    A mi ich trochę szkoda.

  • Юрий Михайловский – 03.10.2019

    To już nie producent pojazdów. To już pralnia.

  • Aurelia – 05.10.2019

    Termin dostawy mija, a produkcja jeszcze się nie zaczęła. Pachnie to poprzednim ustrojem. W Ursusie chyba musieli być świadomi co robią składając ofertę. Jeśli na własnym podwórku tak się stało to wydaje mi się, że koniec Ursusa jest nieunikniony i jest to tylko kwestią czasu. Gdzie są politycy dobrej zmiany z poprzednich wyborów? Wtedy się lansowali, a teraz to nawet nie ma programu Ursus 500+

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....