TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Ursus SA unika upadłości poprzez restrukturyzację
InfoBus.pl - Opublikowano: 08.11.2018 19:29:20 3 komentarze
Ursus unika upadłości poprzez restrukturyzację

Sąd przychylił się do wniosku zarządu Ursus SA i wyraził zgodę na otwarcie przyspieszonego postępowania układowego wobec spółki. Zdaniem Ursus Bus, sytuacja głównego właściciela nie ma wpływu na autobusową działalność firmy.

Sprzedaż traktorów ciągnie Ursusa w dół. Legendarna, polska marka musi szukać nowych sposobów na zarabianie.

- Podstawowa działalność firmy - ciągniki rolnicze - bardzo kuleje. Przyszłość to elektryczne pojazdy dostawcze i autobusy wodorowe - uważa Karol Zarajczyk, prezes firmy.

Teraz jednak spółka-matka - główny akcjonariusz spółki Ursus Bus - musi poradzić sobie z rosnącymi długami i spadkiem kursu na giełdzie. Lekiem na to ma być plan naprawczy, zabezpieczony poprzez sądowe postępowanie restrukturyzacje.

Postępowanie układowe

Sąd przychylił się do wniosku zarządu Ursus i wyraził zgodę na otwarcie przyspieszonego postępowania układowego wobec spółki. Zamiarem zarządu jest ochrona praw i interesów spółki, jej akcjonariuszy, pracowników i kontrahentów wobec grożącej spółce niewypłacalności spowodowanej nagromadzeniem niekorzystnych zdarzeń w otoczeniu rynkowym w Polsce i za granicą. Złożony w sądzie i realizowany od dziś 98 listopada - plan restrukturyzacji dotyczy okresu IV kw. 2018-2023.

-"Zdecydowaliśmy się skorzystać z Prawa Restrukturyzacyjnego i przewidzianego w jego ramach Przyspieszonego Postępowania Restrukturyzacyjnego, ponieważ jego nadrzędnym celem jest uzdrowienie biznesu z korzyścią dla jego wierzycieli, ale również z myślą o pracownikach, kontrahentach i innych interesariuszach. W obecnej sytuacji spółki jest to dla nas priorytet. URSUS S.A. to firma o długiej historii i symbol polskiej branży motoryzacyjnej. Trwale wpisała się w krajobraz gospodarczy Polski, przyczyniając się przy tym do rozwoju regionów, w których działają jej zakłady produkcyjne. Obecnie borykamy się z okresowymi trudnościami, ale fundamenty naszej działalności są stabilne. Nie zgodzimy się, aby kumulacja niesprzyjających zdarzeń pokrzyżowała dalsze plany działalności spółki. Dlatego, abyśmy mogli szybko przejść do realizacji planu naprawczego i wykorzystania potencjału drzemiącego w podpisanych kontraktach, wybraliśmy przyspieszone postępowanie układowe – komentuje Michał Nidzgorski, wiceprezes zarządu URSUS S.A.

Przyspieszone postępowanie układowe jest jednym z czterech możliwych typów restrukturyzacji. Cechuje je wiele uproszczeń, które mają za zadanie doprowadzić do zawarcia układu w możliwie jak najkrótszym czasie. To zdecydowany atut dla wierzycieli, gdyż dużo szybciej niż na przykład w postępowaniu sanacyjnym mogą uzyskać korzyści z zawartego układu. Integralną częścią każdego postępowania układowego jest złożenie do sądu planu restrukturyzacyjnego.

Plan restrukturyzacyjny Ursusa zakłada działania prowadzące do spłaty wierzycieli m.in. poprzez:

- sprzedaż aktywów;

- zwiększenie przychodów z działalności;

- optymalizację kosztów działania przedsiębiorstwa i zwiększenie marżowości.

We wniosku do sądu zarząd Ursusa przedstawił następujące wstępne propozycje układowe:

- podział wierzycieli na cztery grupy, w zależności od skali i rodzaju prowadzonego ze spółką biznesu,

- spłatę zobowiązań począwszy od 13 miesiąca wykonywania układu.

- Wierzymy, że rynek zrozumie zasadność podjętej decyzji i będzie nas wspierał, a wierzyciele wykażą się dużą wolą współpracy. Dołożymy wszelkich starań by możliwie szybko przezwyciężyć ten trudny ale przejściowy okres i wrócić do prowadzenia biznesu na normalnych warunkach – dodaje Michał Nidzgorski.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
  • Antek Stefański – 08.11.2018

    Ciekawe, czy przejęcie Ursusa przez PZG pomoże...

  • Łukasz Iracki – 08.11.2018

    Ta w autosanie ludzie strajkuja i to ma być poprawa na lepsze

  • Kamil Nowakowski – 08.11.2018

    Autosan i Ursus to jedno wielkie G, wiadomo było że reaktywacja autosana w autobusy będzie marną inwestycją, a Ursus ? Producent traktorów nie potrafił nawet produktów dostarczyć na czas, i jeszcze widzą wizje że przyszłość jest na autobusy napędzane wodorem...Solbus opracował jako pierwszy w PL napedzanego SM12 na wodór, i robił o wiele lepsze produkty, niż te reaktywowane firmy ;)

  • Kuba Perkowski – 08.11.2018

    po co kolejna spółka która zachwile upada ?

  • Marcin Glębowski – 08.11.2018

    zadużo jest autobusów z zagranicy, nie dają nasi rady

  • Krzysiek Łatka – 09.11.2018

    https://www.korsosanockie.pl/wiadomosci/3992,pracownicy-autosanu-wyszli-na-ulice-zadaja-podwyze

  • Robal – 09.11.2018

    W mojej oicenie ważniejsze jest przekonanie (kijem i marchewką) ludzi w miastach i nie tylko, żeby nie jechali samochodem osobowym tylko transportem zbiorowym lub rowerem. Obecne euro6 (czy hybrydy z euro6) są wystarczające żeby ochronić środowisko, jeśli trujące osobówki zostaną na parkingach.Pasażerowi jest obojetne, jaki napęd ma autobus, a dla środowiska ważniejsze jest, żeby ci korzystali z samochodów tylko jeśli jest to niezbędne. Transport pozamiejski to farsa bo brakuje pieniędzy, a z drugiej strony miliardy ida na infrastrukturę i nowoczesne napędy elektryczne. Coś nie po kolei działamy.

  • Urzędnik – 09.11.2018

    @Kamil NowakowskiSolbus nie opracował jako pierwszy w PL autobusu na wodór. Solaris w 2014 opracował i zbudował 2 autobusy elektryczne Solaris Urbino 18.75, których baterie są ładowane z ogniwa wodorowego. Autobusy od przełomu 2014/2015 są w eksploatacji jako pojazdy floty przewoźnika miejskiego w Hamburgu.

  • Aurelia – 17.11.2018

    Podbój rynku afrykańskiego nie wypalił? Nawet tam byli niezadowoleni z produktu ursusa?

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2018 W 2018 skończymy 18 lat!.Nasz portal działa od 2001 roku. Początkowo pod nazwą InfoBus.pl, obejmując tylko tematykę autobusową. Jednak wraz ze wzrostem...