TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Ursus przekonuje do elektrobusów kontrując hybrydy
InfoBus.pl - Opublikowano: 17.03.2017 14:47:07 31 komentarzy
Ursus przekonuje do elektrobusów kontrując hybrydy

Rosnąca liczba zamówień na autobusy hybrydowe z unijnym dofinansowaniem musiała chyba zaniepokoić producenta z Lublina, który postanowił ruszyć z medialną akcją propagującą zalety bateryjnych pojazdów.

W przygotowanym materiale pada podstawowe pytanie: - czy autobus hybrydowy to najlepsze rozwiązanie dla problemu smogu w wielkich miastach, takich jak Warszawa? A może lepiej zainwestować w technologię autobusów elektrycznych?

Zdaniem autorów opracowania, te dwa systemy napędowe warto porównać w trzech zakresach:

  • Komfort jazdy. Hybryda emituje hałas i generuje drgania, e-bus pracuje dużo ciszej. Podobnie jest jeśli chodzi o zanieczyszczenie powietrza. Autobus hybrydowy ma średnio 20-procentowo niższe spalanie oleju napędowego, niż pojazd z silnikiem diesla, emituje jednak do atmosfery wiele zanieczyszczeń m.in. tlenki wegla, tlenki azotu czy węglowodory HC. Autobus elektryczny nie emituje żadnych spalin.

  • Zasięg. E-bus może przejechać w jeździe miejskiej dystans nawet 400 km (jeżeli korzysta z szybkich doładowań). Bez szybkiego doładowania trasa ta wyniesie ok 160 km. Hybryda na zatankowanym zbiorniku oleju napędowego pokona również około 400 km. Oba autobusy mają więc taki sam zasięg.

  • Pojemność pasażerska. Rozwiązania hybrydowe zajmują dużo miejsca ze względu na zastosowanie dwóch rodzajów napędu oraz mechanizmów je sprzęgających. Silnik w e-busie nie potrzebuje dużej przestrzeni, a baterie i tak montowane są między innymi na dachu. W efekcie autobusy elektryczne mogą pomieścić taką samą liczbę pasażerów, co hybrydy.

Reasumując ? przesłanie raportu jest następujące: warto postawić na bezemisyjnych transport, a nie niskoemisyjny transport.

Walka ze smogiem

Przygotowany materiał przypomina też, że w Polsce mamy duży problem ze smogiem, który zabija rocznie nawet 45 tysięcy osób. Zdaniem autorów do zniwelowania jego skutków wystarczy inwestycja w technologię e-busów.

? "Każde działanie, które może ograniczyć naszą zależność od surowców, takich jak ropa, które pomoże w walce ze smogiem, jednym z najpoważniejszych wyzwań przed jakim stoją polskie miasta ? jest dobrym rozwiązaniem. Dzięki swoim niewątpliwym zaletom E-busy mają szansę podjąć równą walkę z hybrydami o prymat w publicznym transporcie zbiorowym ? przyznaje Filip Walczak, dyrektor handlowy w Ursus Bus.

Podsumowując

Oczywiście jesteśmy za każdą inicjatywą wspierającą ekologiczny transport zbiorowy w Polsce, natomiast przede wszystkim warto w tego typu kampaniach kontrować indywidualną motoryzację ? główny problem transportu publicznego, a nie inne technologie napędowe, których akurat nie ma w ofercie danego producenta. Powinniśmy jako branża mówić jednym głosem o zaletach ekologicznej, autobusowej komunikacji, a nie rozmiękczać taki przekaz podziałem na "lepsze" elektrobusy i "gorsze" hybrydy. To już jest kolejny etap, który zależy od wielu lokalnych uwarunkowań oraz takich, a nie innych doświadczeń przewoźników. Testujmy, promujmy, ale nie dzielmy.


Sprawdź też:
Ursus
elektrobus
hybryda
  • ttt – 17.03.2017

    A diesle w Toruniu odebrane że elektryki lansują :)

  • Tomek – 17.03.2017

    Ale bezczelność! Nikt nie chce kupować ich produktów, to wydają takie dziwaczne oświadczenie.

  • Tadek – 17.03.2017

    Tonący brzytwy się chwyta!

  • Radek – 17.03.2017

    Niech lepiej wydadzą oświadczenie w sprawie swoich autobusów w Toruniu. Buhaha!

  • Jacek – 17.03.2017

    Elektryczny Solaris wygrał tytuł autobusu roku i ursus nie ma dorasta im do pięt...

  • Arek – 17.03.2017

    I ten przekombinowany design. Nie działa. że nikt tego nie chce kupować.

  • Mirek – 17.03.2017

    Pisałem już kiedyś, niech się lepiej za produkcję traktorów biorą, bo na tych swoich pseudoautobusach źle wyjdą.

  • Witek – 17.03.2017

    Jak chcą być takim dobrym producentem autobusów, to niech sami wezmą się za hybrydy, nikt im nie broni :)

  • Wojtek – 17.03.2017

    Panowie, nie róbta wiochy, wstydu se oszczędzcie!

  • Jarek – 17.03.2017

    Jak tak porównują te elektryki, to niech do diesli porównają, najlepiej do tych swoich z Torunia, ha, ha!

  • PawelNed – 17.03.2017

    A wlasnie co z ta dostawa do Torunia
    jak tak dalej pojdzie to mzk zarobi
    na nowy autobus z kary

  • www – 17.03.2017

    A co może mówić firma, która zrobiła prototyp elektrycznego samochodu, który jest właściwie samochodem chińskim będącym podróbą normalnej firmy? Zobaczymy co, oby nie czy, dostarczą do Warszawy.

  • zażenowany – 18.03.2017

    Ciekawe ile solaris placi Ci za skrobanie tych wszystkich komentarzy nieudolnie udając różnych autorów - januszu internetów. Czytam Cie i od razu poprawia mi sie humor.

  • Marek – 18.03.2017

    Ach, jakie to polskie... Szukanie spisku, węszenie popleczników. Czy nie można mieć w tym kraju własnego zdania?

  • Waldek – 18.03.2017

    Zdecyduj się w końcu jesteś zażenowany, czy rozmieszony. Rozdwojenie jaźni?

  • Zenek – 18.03.2017

    A czy twoim zdaniem ursus to dobry autobus? Odnieś się lepiej do meritum dyskusji.

  • Mohikanin – 19.03.2017

    Do Tomka, Tadka, Radka, Jacka, Arka, Mirka, Witka, Wojtka, Jarka, Marka, Waldka i Zenka: Weź się gościu postaraj chociaż jakieś bardziej kreatywne nicki wymyślać... xD

  • Zenek – 19.03.2017

    Jak byś dostal 10zl za komentarz to tez byś pisal że Solaris jest najlepszy. Troche wyrozumiałości prosze.

  • Wiesiek – 19.03.2017

    O merytoryczną dyskusję proszę! Wielu kolegów pisało właśnie o autobusach ursus, a niektórzy tylko jakieś spiski weszą.

  • Strażak sam – 19.03.2017

    Bądźmy szczerzy portal ewidentnie sprzyja solarisowi czy to dobrze czy źle to ocena indywidualna. Portal komercyjny więc ma prawo. Wpisy pod artykułami prawo każdego do wyrażenia opinii. Nie wiem tylko czy na miejscu solarisa chcialbym za tubę propagandową mieć tak niedoinformowanych ludzi. Wiedza branżowa a raczej jej brak uderza z większości artykułów które są tworzone na zasadzie kopiuj wklej poraża i przezarza
    A na pytanie o Ursusa moim zdaniem gowno i to nawet kiepsko opakowane byłem w Kielcach na targach widziałem i mi się nie podobało

  • Darek – 19.03.2017

    Dziękuje za merytoryczny głos w dyskusji o ursus. Mam takie samo zdanie jak ty, autobus słabej jakości, lepiej żeby za dużo nie pojawiał się w polskich miastach i przysiółkach.

  • Staszek – 19.03.2017

    A ja uważam że ten portal trzyma dobry merytoryczny poziom. Nic nie poradzimy na to, że Solaris ze swoim rozmachem i innowacyjnością o lata świetlne wyprzedza innych producentów. Rzeczywistości nie da się zaklinać...

  • Czarek – 19.03.2017

    No traktory na autobusy przerobić raczej trudno :)

  • ttt – 20.03.2017

    Panowie a wiadomo coś o powodach opóźnień w Toruniu. Tojuż blisko trzeci miesiąc.

  • Strażak sam – 20.03.2017

    Najbardziej w kontekście opóźnień z Torunia bawi mnie zwycięstwo Europa express w Warszawie gdzie przewoźnik zadeklarował ze będzie obsługiwał kontrakt 54 autobusami elektrycznymi

  • Marcinek – 20.03.2017

    A wiadomo już o wygranej Europa Express? Nigdzie takiej informacji nie widziałem, a staram się być na bieżąco.

  • Strażak Sam – 20.03.2017

    chyba się trochę zagalopowałem złożyli najkorzystniejszą ofertę co nie oznacza, że już wygrali

  • Marcinek – 20.03.2017

    Ano właśnie. Wydaje mi się że oferta niezbyt solidnej Europa Express z owianymi już złą sławą brzuszki nie zostanie przez ZTM wybrana. Elektryki z Ursusa to zbyt duże ryzyko a poza tym koszty infrastruktury niezbędnej dla kursowania elektryków, które nie wiadomo kto ma ponieść.

  • Marcinek – 20.03.2017

    Nie brzuszki tylko ursusy! Co za cholerny telefon...

  • Strażak sam – 21.03.2017

    Niestety nie podzielę Twojego entuzjazmu mi mimo że zgadzam się z twoimi argumentami
    Primo właściciel eec ma układy w ztm
    Secundo infrastruktura powstanie niezależnie i będzie finansowana przez miasto na potrzeby min elektryków z mza. Jest ogólne parcie na autobusy niskoemisyjne a wiadomo stolicą nie może być gorsza w tej kwestii od innych tak ze nie przekreslalbym na starcie tej oferty mimo ić każdy kto ma trochę w głowie i inwestowal by swoje prywatne pieniądze by jej nie wybrał

  • Strażak sam – 23.03.2017

    Dziś Na targach znowu widziałem to cudo wykończenie wnętrza a wlaszcza spasowanie elementów dramat

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma ?JMK analizy rynku transportowego? oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2017 InfoBus ma 15 lat.Portal TransInfo.pl działa od 2001 roku. Początkowo - pod nazwą InfoBus.pl - zajmował się tylko tematyką autobusową. Wraz z rosną...