TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Ursus prezentuje premierowy elektrobus
GAZETA WYBORCZA- LUBLIN, KURIER LUBELSKI - Opublikowano: 14.11.2014 18:15:38 8 komentarzy
Ursus prezentuje premierowy elektrobus
13 listopada w lubelskim zakładzie Ursusa przy ulicy Frezerów został zaprezentowany pierwszy autobus elektryczny marki Ursus, który bazuje na konstrukcji pojazdu Bogdan T70116. Jego znakiem charakterystycznym jest „power-pack”ulokowany za środkowymi drzwiami na poziomie podłogi. Dzięki temu baterie można łatwo wyjąć z zewnątrz i zastąpić je naładowanymi Cztery w pełni naładowane akumulatory litowo-jonowe umożliwiają przejechanie 12-metrowym pojazdem ok. 100 km. Baterie będą ładowane albo w trybie wolnym, podczas nocnego postoju w zajezdni (przez okres ok 6-7 godzin), albo w trybie szybkim –np. podczas postoju na krańcówce. Tutaj lubelscy konstruktorzy przewidzieli możliwość podpięcia się pojazdu do trolejbusowej sieci trakcyjnej i wówczas doładowanie akumulatorów zajmie ok. 15 minut. Dzięki temu elektrobus może przejechać dodatkowo jeszcze 20 kilometrów. Maksymalna pojemność pasażerska elektrobusu wynosi 75 osób. Przy opracowywana tej konstrukcji Ursus współpracował z Politechniką Lubelską i MPK Lublin. Drogowy debiut pojazdu ma się odbyć na ulicach Lublina już w grudniu br. –najprawdopodobniej na linii nr 31. Jak można przeczytać w lokalnej prasie, Ursus wycenia swój pojazd na ok. 1,7 mln zł, a koszt eksploatacji pojazdu elektrycznego ma być o około połowę niższy niż spalinowego. Zakładając, że przejazd konwencjonalnym autobusem kosztuje ok. 2 zł, to elektrobusem –ok. 1 zł. Jak zapewnia producent, najnowszy produkt nie jest przeznaczony tylko dla Lublina. Jak powiedział „Kurierowi Lubelskiemu”Jan Andrzej Wielgus, dyrektor oddziału spółki Ursus w Lublinie: -„Pytania w sprawie tego prototypu mieliśmy z Częstochowy, Warszawy i Gdańska. Na nasz autobus dajemy 12 lat gwarancji. Kadłub jest zbudowany z blach nierdzewnych.”Lublin wiąże z Ursusem spore nadzieje na przyszłość. M.in. świadczy o tym obecność na elektrycznej prezentacji prezydenta Lublina Krzysztofa Żuka oraz Tomasz Fulary, prezesa Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Lublinie. Zapowiedzieli oni m.in. pozyskanie przez miasto unijnych środków na zakup elektrycznego taboru –przede wszystkim w ramach programu Polski Wschodniej. Aktualnie w lubelskim oddziale Ursusa pracuje ok. 250 osób, do końca roku firma planuje zatrudnić jeszcze około 30. Producent poszukuje techników, inżynierów, spawaczy i osób do montażu samochodów. Aktualnie Ursus realizuje dla Lublina kontrakt na dostawę 38 szt. standardowych trolejbusów, z czego 17 pojazdów zostało już przekazane, kolejne cztery trafią do odbiorcy do końca tego roku, a brakujących 17 szt. pojawi się w 2015 roku. Więcej zdjęć najnowszego pojazdu z Ursusa TUTAJ
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Ursus
Lublin
  • Dron pieroński – 17.11.2014

    CZEMU TO WYGLĄDA JAK AUTOSAN ?????

  • lol – 17.11.2014

    zerżnęli całkiem

  • cracus – 17.11.2014

    zamiast brać polskie to wspierają obce firmy - norma wtym kraju

  • sihi – 17.11.2014

    Autosan jest piekny, ale Bogdan brzydko. Nie udalo im sie skopiowac.

  • Jacek – 17.11.2014

    Całkiem fajny ten autobus.

  • Traktor czy autobus... – 17.11.2014

    Ursus, Bogdan - co to za nazwy? piękniej brzmiał tylko " żiguli" :-)

  • red – 18.11.2014

    Widzę że Lublin jest już skazany na ten ukraiński szrot

  • ak – 18.11.2014

    Jeszcze nimi nie jeździliście, a już piszecie, że szrot. Trolejbusy Ursusa dają radę i dobrze się nimi jeździ.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....