Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Ursus powołał autobusowy klaster „Polski E-BUS”

infobus
09.06.2017 12:35
0 Komentarzy

9 czerwca 2017 r. Ursus Bus podpisał umowę założycielską konsorcjum”Polski E-BUS”. Celem inicjatywy, która zrzesza 11 przedsiębiorstw i instytucjinaukowo-badawczych jest współpraca przy poszukiwaniu rozwiązań dla transportumiejskiego opartego o autobusy elektryczne. Konsorcjum ma stworzyć projektnowego, całkowicie polskiego, autobusu elektrycznego następnej generacji dlatransportu publicznego.

Oficjalne podpisanie umowy odbyło się podczas konferencjiMinisterstwa Rozwoju – „Zrównoważona mobilność – wyzwania i szanse dla miast”.Powstanie inicjatywy ogłosił na panelu „Jaka będzie rola autobusów o napędziealternatywnym w rozwoju zrównoważonej mobilności miejskiej?”, Tomasz Nita, prezes Ursus Bus.

E-cele

Konsorcjum „Polski E-BUS” powstało aby zacieśnić współpracę zainteresowanych firm w segmencieprodukcji autobusów elektrycznych oraz stworzyć projekt innowacyjnegoelektrycznego autobusu.

-„Pojazd ma być konkurencyjny w Polsce i na rynkachświatowych, pod kątem parametrów technicznych i finansowych. Jego kluczowekomponenty będą produkowane w kraju przy wsparciu rodzimego potencjału naukowo-badawczego.Inicjatywa ma zjednoczyć siły polskich firm, aby osiągnąć efekt synergii –inwestować i rozwijać transport miejski w modelu współpracy. Istotne jest to,że konsorcjum nie zajmuje się tylko opracowaniem produktu jakim jest autobuselektryczny, ale przede wszystkim poszukuje najlepszych rozwiązańtransportowych dla społeczeństwa, w tym zajmuje się m.in.: identyfikacjąpotencjalnych problemów dotyczących transportu miejskiego i szukaniem dla nichrozwiązań, zwiększeniem efektywności, ekonomiki i bezpieczeństwa stosowanychmetod technologicznych. Konsorcjum chce także zwrócić uwagę na aspektyspołeczno-zdrowotne elektrycznego transportu publicznego, czyli na coś na conikt wcześniej nie zwracał uwagi – czytamy w komunikacie.

Konsorcjum zebrało się w celu udziału w programie budowy idostarczenia polskiego autobusu elektrycznego we współpracy z Narodowym CentrumBadań i Rozwoju. Działalność Polskiego E-BUSA związana jest bezpośrednio z promowanym przezpolskie Ministerstwo Rozwoju programem rozwoju elektromobilności.

Ursus liderem

Jak informuje lider inicjatywy, Ursus Bus S.A., spółka  dysponuje doświadczeniem w projektowaniu i budowie bezemisyjnych autobusów i trolejbusówmiejskich. Głównym celem Ursusa jest innowacyjne podejście doelektromobilności, która jest jednym z najbardziej zaawansowanych zagadnień wtransporcie publicznym.

Spółka podała w komunikacie, że z sukcesem eksploruje branżę transportu miejskiego oferując ok. 10 modeliautobusów i trolejbusów miejskich, w tym autobusy elektryczne.

– „Elektromobilność to przyszłość transportu na całymświecie, a w szczególności w zurbanizowanej Europie. Z roku na rok będzie sięzwiększał udział w rynku pojazdów elektrycznych, w szczególności tychzaprojektowanych dla sektora transportowego w aglomeracjach miejskich czy dlatransportu publicznego. Najnowsze europejskie porozumienia klimatyczne orazrosnące wymagania środowiskowe powodują, że kategorię pojazdów elektrycznychdla transportu publicznego czeka dynamiczny rozwój. Władze wielu miast w całejEuropie już teraz wymieniają stary tabor pojazdów komunikacji miejskiej nazeroemisyjne autobusy elektryczne. Nasza inicjatywa jest odpowiedzią na teświatowe trendy – przyznał Tomasz Nita, Prezes Ursus Bus.

10 członków

  • POL-MOT Holding S.A. – to polska grupa kapitałowa obecną napolskim i światowym rynku od 1968 roku, uczestniczącą w rozwoju motoryzacji w Polsce – tak w zakresiesamochodów osobowych, jak pojazdów użytkowych, prowadząc jednocześniedziałalność w innych sferachgospodarczychi finansowych.

  • Zakład Elektroniki Przemysłowej ENIKA Sp. z o.o. -przedmiotem jego działania jest projektowanie, produkcja i serwis urządzeńelektronicznych i energoelektronicznych dla taboru kolejowego, tramwajowego,autobusowego i trolejbusowego oraz dla przemysłu. Spółka dynamicznie rozwija eksport na rynki europejskie. Podstawowymcelem strategii firmy jest oferowanie nowoczesnych produktów, niezawodnych itanich w eksploatacji. Firma powstała w 1992 r.

  • Bmz Poland Sp. z o.o. – jest producentem inteligentnych izawansowanych systemów baterii trakcyjnych i układów zarządzania pracą tychbaterii. Firma, współpracując z największymi na świecie producentami ogniwlitowo-jonowych, niezwykle szybko absorbuje i rozwija najbardziej innowacyjnetechnologie w zakresie baterii do autobusów elektrycznych. Polska firma jestjednocześnie członkiem międzynarodowej grupy BMZ – europejskiego lidera wzakresie baterii litowo-jonowych.

  • Przemysłowy Instytut Motoryzacji (PIMOT) – jestprofesjonalną, wiarygodną i sprawną ekonomicznie jednostką naukowo–badawczązaangażowaną w rozwój polskiej motoryzacji, dysponującą nowoczesnąinfrastrukturą badawczą i aktywnie uczestniczącą w procesie przemian i rozwojugospodarki polskiej. Potencjał naukowo-badawczy Instytutu oraz kompetencje iumiejętności wysoko wyspecjalizowanej kadry naukowej i inżynieryjno-technicznejdorównują europejskim ośrodkom badawczo–rozwojowym.

  • Kompozyty Sp. z o.o. – posiada ponad 10-letnie doświadczeniew projektowaniu i produkcji wyrobów z tworzyw sztucznych, jest firmąprodukcyjną oferującą elementy z tworzyw kompozytowych dla przemysłumotoryzacyjnego i elektromaszynowego oraz dla szerokiej gamy innych zastosowańprzemysłowych.

  • SAV Studio Damian Talar – to specjalistyczna, innowacyjnafirma, zajmująca się designem, projektowaniem mechanicznych, energetycznych ielektronicznych rozwiązań autobusów i trolejbusów, tworzeniemoprogramowania sterującego centralnymi komputerami oraz napędami pojazdów orazprzygotowywania dokumentacji technologicznej i serwisowej dla producentówautobusów.

  • XDISC S.A. – jest innowacyjną firmą, działającą na rynku od2003 roku, specjalizującą się w produkcji modułów fotowoltaicznych,wytwarzaniem modułów standardowych i elastycznych oraz modułów na potrzebysystemów BIPV. Prowadzi intensywną działalność B+R, w celu optymalizowaniaprocesu produkcji i doskonalenia wytwarzanych modułów pod względem wydajności iwytrzymałości oraz nowych zastosowań. Oprócz działalności związanej zodnawialnymi źródłami energii zajmuje się również produkcją nośnikówoptycznych.

  • INNOVATIVE TRADE AND PRODUCT STRATEGIES Sp. z o.o. – jestmiędzynarodową firmą konsultingowo-inżynierską w zakresie rozwiązańenergetycznych i transportowych, koncentrującą się na napędach elektrycznych,konwersji mocy i autonomicznych systemach sterowania.

  • Zakład Maszyn Elektrycznych EMIT S.A. – jest firmą zajmującąsię projektowaniem i produkcją silnikówelektrycznych niskiego i wysokiego napięcia, ponadto jest jednym z czołowych wPolsce producentów trójfazowych maszyn elektrycznych niskiego i wysokiegonapięcia, średniej i dużej mocy. Posiada ponad 90-letnie doświadczenie wprojektowaniu, produkcji, serwisie i eksploatacji silników elektrycznych igeneratorów.

  • AIU + Sp. z o.o. – jest spółką zajmującą się akceleracjądziałalności innowacyjnej, poprzez wykorzystanie narzędzi analizyfinansowo-rynkowej oraz stosowanie adekwatnych do wdrażanego rozwiązania metodbadania rynku, ryzyka i potencjału projektu.

Komentarze