TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Ursus najbliżej 47 elektrobusów dla Zielonej Góry
InfoBus.pl - Opublikowano: 24.05.2017 23:00:08 108 komentarzy
Ursus najbliżej 47 elektrobusów dla Zielonej Góry

24 maja 2017 r. miało miejsce otwarcie dwóch ofert w przetargu MZK Zielona Góra na zakup aż 47 szt. autobusów elektrycznych klasy MAXI. Propozycje – mieszczące się w budżecie – przestawiły firmy: Solaris i Ursus.

Na samym początku warto podkreślić, że zielonogórski kontrakt jest rekordowy zarówno w skali Polski, jak i Europy Środkowo-Wschodniej. Dlatego dziwi trochę fakt, że tylko firmy z naszego kraju podeszły do tego zamówienia. Zresztą w tym samym składzie, co za pierwszym razem. Widocznie inni nie wiedzieli tutaj dla siebie większych szans na zwycięstwo.

Podobnie jak za pierwszym razem, tak i drugie postępowanie dotyczy dostawy 47. fabrycznie nowych elektrycznych niskopodłogowych autobusów miejskich o długości 12 m plus dwóch pojazdów serwisowych (utrzymania ruchu oraz pogotowia technicznego). Zakup jest realizowany w ramach projektu "Zintegrowany system niskoemisyjnego transportu publicznego w Zielonej Górze" planowanego do współfinansowania z budżetu Unii Europejskiej ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.

Zapisany w SIWZ termin dostaw jest identyczny jak poprzednim razem - pierwsza dostawa to 1 lipca 2018 r., a ostatnia 30 listopada 2018 r. Z kolei MZK zwiększyło budżet na to zamówienie. Odczytany na otwarciu ofert w II przetargu suma to 102 000 000 PLN brutto / 82 926 829,27 PLN netto, co daje jednostkową cenę netto na poziomie 1 764 400,60 PLN netto. W ramach I przetargu była to kwota 95 912 940 PLN brutto / 77 978 000 PLN netto, co dawało jednostkową cenę netto elektrobusu na poziomie 1 659 106 PLN netto.

Solaris i Ursus w budżecie

W ramach II przetargu MZK Zielona Góra na 47 szt. elektrobusów klasy MAXI swoje oferty złożyły dwie firmy. Obie mieszczą się w budżecie zamawiającego i obie spełniają wszystkie zgłoszone przez zamawiającego wymogi formalno-prawne. W walce o ten rekordowy kontrakt ponownie walczą:

  • Ursus z autobusami CitySmile 12 LFE w łącznej cenie 96 482 700,6 PLN brutto / 78 441 219 PLN netto, co daje jednostkową cenę netto CS12LFE na poziomie 1 668 962,1 PLN netto. Konsorcjum zaproponowało wydłużenie o 24 m-ce gwarancji z terminem dostawy do 30.11.2018 r.

  • Solaris z autobusami Nowe Urbino 12 electric w łącznej cenie 101 041 671 brutto / 82 147 699 PLN netto, co daje jednostkową cenę netto nU12e na poziomie 1 747 823,3 PLN netto. Spółka zaproponowała wydłużenie o 24 m-ce gwarancji z terminem dostawy do 30.11.2018 r.

To oznacza, że oba podmioty mocno obniżyły cenę swoich ofert w porównaniu do pierwszego przetargu. Wówczas Ursus za autobusy CitySmile 12 LFE policzył 104 999 737,20 PLN brutto / 85 365 640 PLN netto, co daje jednostkową cenę netto CS12LFE na poziomie 1 816 290,2 PLN netto. To o ponad 8,5 mln PLN brutto drożej niż teraz! Solaris za pierwszym razem zaproponował za autobusy Nowe Urbino 12 electric kwotę 104 977 917 PLN brutto / 85 347 900 PLN netto, co daje jednostkową cenę netto nU12e na poziomie 1 815 912 PLN netto. To o prawie 4 mln PLN drożej niż teraz.

Kto wygra?

Podobnie jak w powtórzonym przetargu na pojazdy przegubowe, MZK zmienił kryteria wyboru najkorzystniejszej oferty. Są one teraz następujące:

• Gwarancja / Waga: 10 % (maksymalnie 24-mce od minimalnego okresu gwarancji, czyli 24 m-cy);

• Skrócenie terminu pierwszej dostawy autobusów / Waga: 10 % (maksymalnie o 4 tygodnie);

• Zużycie energii elektrycznej autobusu wg SORT 2 poniżej 1 kWh/km / Waga: 10 %;

• Monitorowanie ciśnienia w ogumieniu z pozycji kierowcy / Waga: 10 %;

• Cena - Waga: 60 %

Biorąc pod uwagę różnicę pomiędzy ofertami w wysokości ponad 4,5 mln PLN brutto na korzyść Ursusa oraz podobne zadeklarowane parametry techniczne, producent z Lublina już może mrozić szampana. Oczywiście biorąc pod uwagę skalę tego zamówienia, sporo się może jeszcze tutaj wydarzyć, ale na dzisiaj to Ursus jest bliżej zwycięstwa w Zielonej Górze.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MZK Zielona Góra
Ursus
Solaris
  • New – 24.05.2017

    Super!

  • . – 24.05.2017

    nieeeeeeeeeee!!!!

  • Elmo – 24.05.2017

    O kutfa nie tylko YlUrsus mam nadzieję że Lagner pójdzie po rozum do głowy

  • Htr – 24.05.2017

    No już nie poszła skoro jest jak jest. Miał być sukces a będzie wstyd i kompromitacja! Przecież oni nie dadzą rady zrealizować tak duzego zadania ...

  • Ursus – 24.05.2017

    Za 3.2.1 start - ból dupy Srolisowców. A kałuża gdzie dla płaskiego nosa?

  • Teresa – 24.05.2017

    BRAWO URSUS!!! BRAWO DOBRA ZMIANO!!! oby konkurencja szybko upadła...w halach w Bolechwie ulokuje się uchodźców...

  • Ursus – 24.05.2017

    @Terenia - nie bój nie bój Ursus je zajmie i pogoni szwbski przekręcik

  • Abc – 24.05.2017

    Wynocha z Ursusem pokij te traktory w ZG

  • ! – 24.05.2017

    tak jest @abc, dosyć szrotów!

  • haha – 24.05.2017

    @ursus: pęknie ci żyła, już blisko ;)

  • Witek – 24.05.2017

    Wyrazy współczucia dla Zielonej Góry, która będzie męczyła się z tak dużą ilością bubli :(

  • Maciek – 24.05.2017

    Po braku jakichkolwiek sukcesów w przetargach ursus wykazał się niebywałą determinacją spuszczając cenę o 8 baniek

  • Jarek – 24.05.2017

    Fakt, zaoferowali dumpingową cenę. Zielona góra powinna się cieszyć :)

  • Hiszpan1980 – 24.05.2017

    Hahaha Ursus się dynamicznie rozwija i utrze nosa niedowiarkom I spekulantom,realizując swoje zamówienia i realizując swoje Cele strategiczne. BRAWO!!!

  • Szofer – 24.05.2017

    Jeżeli wygra ursus to żeby tylko wyrobili się w terminie dostaw bo już za rok to naprawde nie będzie czym jeździć w zielonej górze

  • hahahahahah – 24.05.2017

    hiszpan: my też się bedziemy śmiali, jak się to będzie pieprzyć ;)

  • polskamoc – 24.05.2017

    Brawo URSUS #polskamoc #polskikapital

  • Maciek_150 – 24.05.2017

    Jakbym czuł, że ten chłam wygra w naszym MZK. Wielka szkoda, że nie Solaris :(

  • Ursus – 24.05.2017

    Klakierki Srolisa w akcji, prostytucja za miedziaki. Kałuża rozlana teraz płaski nos wchodzi, cały na biało...

  • Filip – 24.05.2017

    Klasycznie w komentarzach wojna polsko-polska. Żenada. Cena Ursusa wyjątkowo dobra, ale bądźmy szczerzy to nie są sprawdzone autobusy, żeby nie wyszło jak z Solbusem w Częstochowie..

  • tak – 24.05.2017

    dokładnie Filip, nie będzie nam jakiś troll pod nazwą "urszłom" wypisywał że to jest super hiper

  • ? – 24.05.2017

    @Ursus: naucz się pisać Solaris. Powtórzyć?

  • Mirek – 24.05.2017

    Fakt, druga Częstochowa się szykuje... Mądry Polak po szkodzie!

  • Czarek – 24.05.2017

    Poczytajcie sobie o ursusach w Toruniu, to zrozumiecie...

  • Arek – 24.05.2017

    Ale skoro główne kryterium zakupu to cena... To potem będą się bujali!

  • peres – 24.05.2017

    Ehh.... hejterzy. Na jakiej podstawie piszecie że ursuski to złom? Solaris jest pseudo polski, tak więc jakby nie było zagraniczny kapitał jednak przystąpił do przetargu.

  • Darek – 24.05.2017

    Jak sobie pościelesz, tak się wyśpisz, a wystarczyło napisać sensowny SIWZ...

  • Irek – 24.05.2017

    Toruń, Warszawa, Zielona Góra... Poświęcą się dla reszty polskich miast, które będą już wiedzieć, jaką markę omijać szerokim łukiem...

  • Patriota – 24.05.2017

    Każdy Polak mądry po szkodziePo Toruniu zapewne wyciągneli wnioski,by uniknąć ich w przyszłościZatem bez obaw:p

  • otóż to – 24.05.2017

    peres: wole ten "pseudo" polski sprawdzony produkt, niż traktory

  • peres – 24.05.2017

    Nie takim markom zdarzają się wpadki. Solaris też się uczył na własnych błędach. A Warszawa jeszcze nic nie poświęciła bo realizacja zamówienia trwa. Poza tym "Ursus" to tylko znak towarowy który Zakupil biznesmen. Nie ma on nic wspólnego z dawnym niedzwiadkiem.

  • krakowiaczek – 24.05.2017

    Brawo dla Ursusa !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • www – 24.05.2017

    Co za brawo dla Ursusa? Na pewno wystartowali z modelem SmileCity, czy jednak z budą Bogdana? Są w stanie sami wyprodukować tyle nadwozi? I jak wygląda model 12 LFE i gdzie jeździ? Na stronie Ursusa go nie ma.

  • ,xyz – 24.05.2017

    @ Ursus jestem ciekawy o którą sciane spłaszczyłeś nos. Ale że dałeś Du.... naszczęście prostytucja niejest karalna . I czy ci miło jak ktoś pisze o tobie .Warz słowa , brzydko tak pisać . Jrsieś z Lublina czy PiS . NAPISZ

  • peres – 24.05.2017

    Ursus buduje już własne podwozia. Zauważ że city smile to również nazwa pojazdów z AMZ Kutno. Wiec wielce prawdopodobne jest to że jest to kolejna kooperacja ursusa. Z resztą. City smile to również podstawą dla tego autobusu na ogniwach wodorowych.

  • farafiu – 24.05.2017

    I co to zmienia? Dalej Toruń ma problemy ze swoimi CitySmile, podczas gdy w Krakowie, Kutnie i Ostrołęce jeżdżą bezawaryjnie. Wniosek taki, że Ursus nie potrafi złożyć autobusu. Postaram się nie być sceptyczny, ale z wieści z miasta Ojca Dyrektora nie wynika, aby byli z nich zadowoleni, rezygnując z dokupienia następnych. Tutejsza propaganda ursusolubnych nie zaćmi prawdy. Jeśli elektrobusy tej firmy będą takiej samej jakości lub nawet gorszej to "eko-rewolucja" okaże się "eko-wtopą" i zmarnotrawieniem ponad 95 milionów złotych, a wtedy miasto pożałuje, że nie kupiło sprawdzonego produktu, którego mieli w 3 wersjach wcześniej na testach.

  • Szerszeń – 24.05.2017

    Hlup kałuża dla płaskiego kinola bo się mu klawiatura od pisania debilizmów zgrzała.Germańskie parobki, trolle na smyczy. Może podyskutujemy o wpadkach Srolisa w Budapeszcie, Hanowerze, Toruniu albo jeszcze lepiej - rozpracuje na składniki pierwsze ofertę z Belgradu mordeczki z Cypryjskiego raju.

  • Hiszpan1980 – 24.05.2017

    Witam ponownieJak tak czytam niektóre wpisy na temat jazdy ursusami ,to mnie śmiech ogarnia.Fachowcy się znależli,a dopiero Toruń odebrał autobusy.Jak można się wypowiadać na temat czegoś czego się osobiście nie wypróbowało!Pożyjemy żobaczymy:)

  • JołFiga – 24.05.2017

    Podziwiam nowy film promocyjny Solaris. Polecam!https://youtu.be/8uPF3gs3m3U

  • Polak – 24.05.2017

    Bravo dla Ursusa j fajnie czytać ze polskie firmy się rozwijają brawo dla rządu ze wspiera polską gospodarkę. Gdy by po wygrało wybory nie czytalibysmy takich wiadomości bo dla nich nie liczy się polska tylko interesy obcych. Polacy jednoczmy się. Nie pozwólmy sprzedać naszej ojczyzny.

  • Qwerty – 24.05.2017

    Wielkie brawa dla Ursusa! Bardzo przyjemnie czyta się że to polska firma wygrywa tak duży przetarg!!

  • xyz – 24.05.2017

    Polaku a pomyślałeś kto za to zapłaci jak splajtują . Polska jest biedna na eksperymenty . Jestem za co polskie , ale nie byle co .

  • farafiu – 24.05.2017

    Toruń odebrał, ale po kilku miesiącach. Budapeszt i drzwi? Uporano się w niecały miesiąc. A z Hanoweru zmyślona historyjka?

  • Szerszeń – 24.05.2017

    @farafiu czyli Solaris jednak nie taki idealny jak go malują płaski nos i Pani Warzywko? Kompromitacji w Hanowerze nie przykryjesz Towarzysu Miedziaki, za dużo osób to widziało ;) Jak tak dużo wiesz to może opowiesz bałkańską historyje.

  • farafiu – 24.05.2017

    Widzę, że nauczyłeś się pisać. Tą historyjkę znam, okazała się nieprawdą. A co do Belgradu to może podzielisz się wiedzą?

  • farafiu – 24.05.2017

    Ach co do Torunia jeszcze to rzecz jasna, o Ursusy chodziło. Nie ma to jak przypisywać czyjeś wpadki komuś innemu. Gdy MZK wysłało swoją hybrydę na naprawę, Solaris na czas pobytu w serwisie dał 18metrowy wóz zastępczy. Ursus co? Cisza, nie ich problem.

  • LU – 24.05.2017

    Tylko URSUS !!!

  • Krzysiek – 25.05.2017

    Tak jest! Tylko TRAKTORY Ursus! A produkcję autobusów niech zostawią tym, którzy rzeczywiście się na tym znają.

  • Irek – 25.05.2017

    Lepiej chyba kupić sprawdzony produkt, który z powodzeniem sprzedaje się w 32 krajach na który jest tak duży popyt, że fabryka już nie daje rady? Czy może iść w eksperymenty, które produkowane są z opóźnieniem i z fuszerkami? Zielona góra ma szansę rozsądnie odpowiedzieć na to pytanie...

  • WolnyRynek – 25.05.2017

    @Irek wolny rynek to wolny rynek - Solaris dąży do monopolu ale nawet w Chinach Ludowych jest kilku producentów autobusów. Ważne żeby konkurencja była uczciwa.

  • WolnyRynek – 25.05.2017

    @xyz Polska była jeszcze biedniejsza kiedy Solaris startował. 20 lat temu tez Solaris był wynalazkiem a teraz się sądzisz kolego jakbyś pracował w firmie z kilkuwiekową tradycją.

  • TYLKO_URSUS – 25.05.2017

    fachowcy od siedmiu boleści... cypryjskie wynalazki od Solarisa nie są nam potrzebne, tylko URSUS Panowie i Panie. Kapitał ma narodowość, proszę to zapamiętać. Chemy mieć dobrą edukację, służbę zdrowia i armię to firmy musza płaćić podatki w Polsce. Teraz Zielona Góra, później Warszawa, Rzeszów i kolejne miasta. Ta firma to będzie Polska potęga i może wreszcie będzie można się pochwalić polską marką nie ciągników, autobusów, samochodów dostawczych ale już niedługo samochodów osobowych.

  • advisor – 25.05.2017

    Piękna gównoburza. Najlepszy jest argument, że Solaris nie jest Polski... jak widać niektórzy nie mogą przeboleć, że można w polskiej firmie na menadżera zatrudnić nie-polaka, toż prawie jak zdrada narodowa. Zaścianek jak widać zostanie zaściankiem... umysłowym. Prawdą jest, że Ursusowi słabo idzie z autobusami, AMZ znacznie lepiej dawał sobie radę. No ale niech dostarczą, będziemy oceniać.

  • witek – 25.05.2017

    a ursusowcy przez kogo są sponsorowani

  • Deska – 25.05.2017

    Kiedyś Ursusy robiono w Gorzowie Wlkp. może tam powróci produkcja?

  • Abc – 25.05.2017

    @TYLKO_URDUS Solaris to teraz Polski kapitał Widzę, że Ty z PISu jesteś

  • New – 25.05.2017

    @Abcżenujący komentarz nie na temat!

  • SŁOWA – 25.05.2017

    Wyjdą wam te elektryki BOKIEM.... WSZYSTKIE ! Czy to Ursus czy Solaris, Volvo itd. Za jakieś sześć lat będą stać W KRZAKACH bo nikt do tego nie dołoży setek tysięcy KONIECZNEJ kasy by dalej toczydełko się toczyło. WSPOMNICIE MOJE SŁOWA.

  • funny – 25.05.2017

    nade mną chyba dostawca oleju napędowego

  • Polak – 25.05.2017

    Kto to jest płaski nos, Pani Warzywko, o co chodzi z kałużą i z Belgradem? Tutaj jakaś bardzo hermetyczna ekipa komentatorów się wykształciła, niewiele można z tego zrozumieć :) akurat te drzwi z Budapesztu to była nic nieznacząca bzdura (Warszawa mogłaby wycofać wszystkie Conecto z tego powodu, a tego nie zrobiła) - Solaris miał poważniejszą wtopę w Szwecji, pamiętacie? Tam cała partia nowych SU12 CNG została wycofana po protestach kierowców, te autobusy jeżdżą teraz w Tychach. Na pewno były też inne znaczące wtopy, np. prześledźcie historię pierwszych hybrydowych SU18. Ale co z tego wynika? Zupełnie nic. Solaris produkuje autobusy w tysiącach, ma doświadczenie, zdolności, kapitał zapewniający ciągłość działalności. A co ma Ursus? Projekt autobusu ukradziony od Solarisa przez AMZ, którego nie potrafi nawet złożyć? Bo CitySmile to jest plagiat przecież. Jestem za tym, żeby Ursus się rozwijał, ale potrzebuje do tego dużo pracy i czasu. Powinien sukcesywnie realizować małe zamówienia i być w stałym kontakcie z klientami. Czy nikt nie pamięta historii Solbusa - PTS Kraków, MPK Częstochowa? Albo Pesy? 47 elektryków dla Zielonej Góry może po prostu doprowadzić do upadku Ursusa, a MPK zostanie z nowymi autobusami, których nikt nie będzie chciał serwisować, a za 5 lat będzie trzeba się rozglądać za kolejnymi nowymi autobusami. To ma być nasz polski kapitał? Zamiast marzyć o wstawaniu z kolan pomyślmy może trochę jak nie upadać co chwilę?

  • Happy – 25.05.2017

    Olej napędowy nie ma przyszłości, zasoby ropy się wyczerpują. Tylko energie odnawialne zapewnią nam przyszłość! Elektryki to krok w dobrym kierunku!

  • Deska – 25.05.2017

    Można też jeździć na wodór...

  • Polak Polakowi Wilkiem – 25.05.2017

    Omatkoicórko ilu tutaj lobbystów. Deska - to pewnie przedstawiciel jakieś firmy z azji która próbuje wdrażać auta na wodórHappy - to zapewne człowiek nasłany przez firmy z Niemiec lub Chin aby lobbował za napędem elektrycznym. Ma zachwalać ile wlezie i dementować oczywiście fałszywe i obrzydliwe plotki jakoby akumulatory po 10 latach wymagały kosztownej wymiany.Funny to pewnie ta sama osoba co Happy - i zniechęca opinię publiczna do silników diesla...SŁOWA - to jak powiedział Funny pewnie jakiś dostawca oleju napędowego lub przedstawiciel jedynie słusznych niemieckich producentów silników dieslaSzeszeń, URSUS i LU i kilku innych - to są trolle i fanboye URSUSA w ich mniemaniu jedynie słusznej polskiej marki którzy nienawidzą Obsralisa z Oblechowa, którzy czekają na ból doopy solarisowców nazywając fanów marki trollami.Witek, Maciek150 - to na bank solarisowcy co maja ból doopy że w URSUS może odnieść tak duży sukces. Podkreślam może bo jeszcze nie odniósł...

  • farafiu – 25.05.2017

    @Polak, Nie do końca tak było z 28 solówkami na gaz ze Sztokholmu. Klient sobie najpierw zamówił i zaakceptował produkt, potem zostały zwrócone Solarisowi, aby ten naprawił rzekome wady. Oczywiście usprawniono pedały hamulca i kabinę, ale ostatecznie one trafiły jak napisałeś do Tych. Solaris też miał inne wpadki jak MPK Poznań z IV generacją, Krakowem, Gorzowem, dwa pierwsze rozwiązano, lecz z tym ostatnim nie wiem jak jest, oprócz tego, że mamy wysyp trolli, które będą dalej uważać, że to złe wozy, no bo jakże inaczej skoro u nich była lekka wtopa. Wszystko można dopracować, ale jeśli Ursus miał możliwość składania przez AMZ tychże autobusów, nie byłoby takiej wpadki jak w Toruniu.

  • farafiu – 25.05.2017

    @Polak, ale tak czy siak masz rację i popieram co napisałeś.

  • Marek – 25.05.2017

    Ja po prostu boję się o pasażerów w Zielonej Górze, bo obawiam się że nie będą mieli czym dojechać do pracy. Ale to oczywiście moja subiektywna opinia, której nie chcę nikomu narzucać. Są jednak mocne przesłanki do niepokoju.

  • Grzesiek – 25.05.2017

    Dzięki za wyważony głos bez demagogii i polityki. Też na miejscu Zielonej Góry bym się mocno zastanowił, bo ryzyko wtopy jest duże.

  • Ronin – 25.05.2017

    @Marek kiedyś takie same były obawy wobec Solarisa a wyszło ok, teraz są szybsze i doskonalsze metody wdrażania do produkcji. Solaris zastawił pułapkę na Ursusa (każdy średnio zorientowany i średnio inteligentny to widzi teraz z perspektywy czasu) w Toruniu i chłopaki z Lublina zapłacili frycowe. Pytanie tylko gdzie były służby przy tych machlojach towarzystwa z klubiku zielonego sierściucha.

  • HGGG – 25.05.2017

    @Ronin O jakiej pułapce piszesz? Nie jestem w temacie na bieżąco.

  • Ronin – 25.05.2017

    @HGGG prześledź dokładnie jak i kiedy została podpisana umowa na dostawę. dokładnie m-c przed terminem ponieważ tak prowadzono temat żeby dać Ursusuowi jak najmniej czasu na dostawy (trzeba choćby z wyprzedzeniem zamówić silniki i osie). Mimo, że koperty otwarto we wrześniu to dopiero w 2-giej połowie listopada z dostawą na koniec grudnia podpisano umowę czyli de facto Ursusa postawiono przed zadaniem nie do wykonania, licząc na to, że się wycofa. stało się inaczej - Ursus podjął się mimo konsekwencji zadania. Toruń jest teraz jedynym argumentem jakim wynajęte trolle Solarisa pod wodzą płaskiego nosa wypisują na wszystkich możliwych forach i komentarzach. ta sama taktyka jest stosowana w przypadku przetargu Europa Express w Warszawie. to co robią jest ewidentne i prędzej czy później wyjdzie sprawiedliwe na wierzch.

  • O – 25.05.2017

    A to ciekawe tak myślałem że ten Toruń mógł mieć jakieś drugie dno. Bo wiecie jakby zamawiający bardzo uważnie przykładali się do odbioru zamówionych autobusów to nie tylko Ursusy by jeździły na poprawki ale i Solarisy i MANy i Mercedesy a niektóre w ogóle by nie zostały odebrane.

  • farafiu – 25.05.2017

    Solaris zastawił pułapkę? Dawno takich pierdół się nie czytało. MZK Toruń otworzyło koperty z ofertami 9 sierpnia 2016 roku, a wybór Ursusa zaakceptowano dokładnie 20 września tego samego roku, zachowując 60-dniowy termin wyboru. Fakt, umowę podpisano 12 listopada, ale ile można robić 5 autobusów? Autosan zrobił 15 sztuk w 3 miesiące, więc to nie jest wytłumaczenie. Wiadomo, przy takim terminie obsuwy wystąpić mogą, lecz dostarczenie klientowi skompletowanego autobusu, który nie będzie awaryjny jest ważniejsze od zrobienia produktu na odwal się. Zawsze można jeszcze walczyć o swoje lub próbować. Jak się stoi i nic nie robi, to znaczy, że akceptuje się obecny stan rzeczy. Przykro mi, ale tak jest i życzę mniej wpadek Ursusowi, zaś więcej rozwagi oraz sukcesu.

  • Ronin – 25.05.2017

    @farafiu jak wytłumaczysz tak późne podpisanie umowy - od 20 września do 12 listopada trwały nieformalne zabiegi opóźniania projektu. A dobrze wiesz że grudzień to m-c szczególny w Polsce, zresztą czas do połowy stycznia rownież.

  • LU – 25.05.2017

    A ja czytałem, że część tych niby poprawek w Toruniu to nie były poprawki błędów tylko zmiany, które sobie życzył Toruń, a których nie było w umowie.

  • farafiu – 25.05.2017

    Doskonale o tym wiem, temu nie przeczę, ale od wyboru oferty możesz już spokojnie zamawiać pewne podzespoły, zwłaszcza, że Cummins robi silniki masowo, które w 5 sztukach na pewno na stanie mają na zaś czy ZF osie. Pewne jest jedno - jeśli MZK zwlekało, a da się to udowodnić, można zawsze przeciwko im proces wytoczyć, bo ramek czasowych się trzymano. Proces jakiś był, ale chyba o zmiany, które miałby być przeprowadzone na gotowych autobusach, a te powodowały opóźnienie odbioru. A nawet jeśli MZK robił to specjalnie, to nie wiem po co wtrącasz wątek Solarisa, jakby był czemukolwiek winien w tym przetargu. Szukaj w MZK. Ja na miejscu Ursusa walczyłbym o swoje.

  • farafiu – 25.05.2017

    W każdym razie Ursus zaakceptował niespełna półtora miesięczny termin dostawy, udało się zrobić, ale wyszły wady takie jak wypadające szyby, przeciekający autobus oraz problemy z elektroniką, a tego dało się uniknąć plus późniejsze zmiany w gotowcach zgłoszone przez samego przewoźnika.

  • ttt – 26.05.2017

    zobaczymy w jakim terminie pojawi się 10 elektryków w Warszawie i wszystko będzie jasne

  • Ronin – 26.05.2017

    @ttt dokładnie

  • Kokos – 26.05.2017

    Z perspektywy finansowej może być całkiem ciekawie:1. Toruń - wysłał już przelewy ?2. Ursus ma sporo zakredytowane na baterie i inne komponenty w Warszawie, na moje oko przelewy z Warszawy w tym roku nie pojda3. A tu trzeba zamowic sporo komponentow na Zielona Gore. Na moje oko moze byc ciezko z plynnoscia finansowa.4. Zobaczymy ktory bank na to pojdzie, bo przeciez to nowoczesna technologia i ryzykowna inwestycja.

  • Strażak Sam – 26.05.2017

    Który bank ten któremu nasza władza to zleci tam było u nich już tylu oficjeli :P

  • LU – 26.05.2017

    @Kokos3. A tu trzeba zamowic sporo komponentow na Zielona Gore. Na moje oko moze byc ciezko z plynnoscia finansowa. 4. Zobaczymy ktory bank na to pojdzie, bo przeciez to nowoczesna technologia i ryzykowna inwestycja.Ten bank, który wspiera polską gospodarkę!

  • xyz – 26.05.2017

    Znasz taki chętnie skożystam .

  • Ursus – 26.05.2017

    @xyz ja dla ciebie fundusz dla osób niepełnosprawnych z kursem ortografii, dziś padało także kałuże są wszędzie, także sio na dwór moczyć nosek.

  • Tralalolo – 26.05.2017

    Nagroda dla Srolisa "Pochodnia Of The Year" w kategorii "Samozapłon"http://wawalove.pl/Splonal-kolejny-solaris-w-Warszawie-a12596

  • Tralalolo – 26.05.2017

    "Pochodnia Of The Year" - cała Polska płonie i nie tylko ;) 1. http://www.gloswielkopolski.pl/wiadomosci/poznan/komunikacja/a/poznan-pozar-nocnego-autobusu-splonal-przegubowy-solaris,11474110/ 2. http://szczecin.wyborcza.pl/szczecin/7,87120,21309300,pozar-solarisa-przy-kollataja-podobnych-pozarow-bylo-wiecej.html 3. http://www.wykop.pl/ramka/2219370/pozar-autobusu-solaris-niemcy-de/ 4. http://faktykaliskie.pl/wiadomosci/samorzad/solarisy-plonely-juz-wczesniej-czy-te-autobusy-sa-bezpieczne-,581.html 5. http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,autobus-zapalil-sie-na-wale-miedzeszynskim,41869.html 6. http://plockibus.pl/10524/pozar-solarisa-urbino-12-646/ 7. http://www.przedniaplatformatramwaju.pl/2013/12/krakow-pozar-autobusu-na-petli-azory.html?spref=fb 8. http://www.sfora.pl/polska/Zobacz-jak-splonal-autobus-w-Kielcach-Zostaly-tylko-zgliszcza-g54742 9. http://tychy.naszemiasto.pl/tag/tychy-pozar-trolejbusu.html

  • , – 26.05.2017

    uRSUS LU kałuża dla dwu ,aby C330 nieciągły URSUSów bobku.

  • Elmo – 27.05.2017

    @Tralalolo jak się nie dba o autobus to płonie myślisz że tylko solarisy płoną to się mylisz

  • Tralalolo – 27.05.2017

    @elmo - nie wszystkie, liderem "Pochodnia Of The Year" jest bezapelacyjnie Solaris

  • MJ – 27.05.2017

    Moje miasto kupiło ostatnio kilkanaście Solarisów. Starsze tez jeżdżą. Gdy tak trochę z nudów poczytałem, co piszecie na w/w temat, to myślę, że mamy w naszym pięknym Kraju wielki potencjał w postaci projektantów, menadżerów a już na pewno krytyków tego, co nie jest po ich myśli. Chyba się starzeję...

  • Poparzony – 28.05.2017

    Najwięcej Solarisów się pali bo jeździ ich najwięcej w Polsce. Takie są prawa matematyki.

  • xyz – 28.05.2017

    A ja myśle że , jak dbasz tak masz . Tak wychodzą oszczędności .

  • Elmo – 28.05.2017

    @xyz Dokładnie jak piszesz jak dbają przewoźnicy to tak mają. @Tralalolo widzę, że Ci gul skacze, że Solaris jest uznaną marką w Europie bądź na świecie

  • xyz – 28.05.2017

    Czarnowidz . Solarisy się palą OK - X na 16-17 tys , Ursusów chyba 50-100 szt gdzie porownanie . Zobaczymy jak będzie tyle Ursusów co SOLARISÓW . Jestem za kółkem ponad 37 lat awaria , pożar w 95-99 % błąd człowieka . Jedz a jak sierozkraczy będzie inaczy. Taka jest Polska ,niestety.

  • farafiu – 29.05.2017

    Fakt też, że w Polsce kupuje się patrząc na cenę, a nie jakość użytych materiałów do złożenia pojazdu, co też bardzo przekłada się na ryzyko wystąpienia pożaru, co nie zmienia faktu, że Solaris niby taki tani, a wcale dużo ich nie miał. Zresztą, jakby pożary były wyznacznikiem oceny produktu, marki "premium" jak Volvo i Mercedes, którym też zdarzyło się usmażyć, tą renomę straciłyby.

  • LU – 29.05.2017

    Solarisy płoną na cześć swojego patrona czyli Sola (dla niekumatych - chodzi o Słońce).

  • X – 29.05.2017

    A Ursusy będą rozrywane na cześć swojego patrona ,URSUSA z Quo Vadis H . Siękiewicza . I co LU ?

  • SOLARIS RULES – 29.05.2017

    Solaris jest najelprzy, URSUS nie ma poruwnania do technologicznie rozwiniętych autobósów Solarisów. Przetarg w Zielonej Górze roztrzygnięty będzie na kożyść Solarisa ze względów technologicznych, lepszych kompomentów. Poczekacie a uwieżycie, że mam rację

  • Elmo – 30.05.2017

    Wątpie Zielona Góra zawsze po taniości idzie i gada się że traktorami będziemy tutaj jeździć

  • Elmo – 30.05.2017

    ZG $$ na kasę patrzy nie na jakość byle jeździło

  • WyczajonyKierowca – 01.06.2017

    Drodzy kierowcy z Zielonej Góry mam już parę porad przetestowanych w lubelskim elektryku.Gdy ci na środku skrzyżowania w Ursusie zniknie rozruch(elektryczny odpowiednik gazu)to musisz go zresetować.Czyli kilka minut bez wyświetlaczy.Na trąbienie musicie być odporni,kierowcy się przyzwyczają do waszej niemocy na środku ulicy.

  • smutny – 06.06.2017

    Wciąż jeszcze nie ma informacji o wyborze oferty :-(

  • Ciekawy – 09.06.2017

    BTW, kiedy solaris zaczyna produkować traktory?

  • POMO – 15.06.2017

    Solaris to porządna firma i będzie produkować kosiarki

  • Elmo – 15.06.2017

    @smutny wybór będzie za 1 lub 2 miesiące ;)

  • ursusbus – 11.08.2017

    Na dniach powinny być już informacje o ZG!

  • bf – 31.08.2017

    Gdzie jest decyzja, ja się pytam???????Ile to może już trwać?????

  • Elmo – 10.09.2017

    @bf odciągają się albo te przetargi to fikcja

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....