TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Ursus już dzieli zyski z e-Busa. Nie za wcześnie?
InfoBus.pl - Opublikowano: 04.04.2019 10:00:21 1 komentarz
Ursus dzieli już zyski z e-Busa. Nie za wcześnie?

Udział Ursus Bus w zysku ze sprzedaży w fazie wdrożeniowej projektu NCBiR będzie wynosił od 56,1do 69,5 proc. - podał 3 kwietnia br. Ursus w swoim komunikacie.  Te informacje należy potraktować, jako element przygotowań do szybkiej sprzedaży autobusowej spółki.

Przypomnijmy, że wczoraj pisaliśmy w InfoBusie o dwóch scenariuszach dla Ursusa Bus. Oba są mało optymistyczne. Zdaniem prezesa zarządu Ursusa SA, Tomasza Zadrogi pierwszy wariant restrukturyzacji Ursusa to sprzedaż Ursus Bus, drugi - ogłoszenie upadłości upadłość Ursus Bus Busa. O tym pisaliśmy w InfoBusie TUTAJ

Równolegle - w osobnym komunikacie - lubelska firma podała, że Ursus Bus będzie posiadał 56,14-69,46% udziału w zysku z wynagrodzenia od nabywców pojazdów bezemisyjnych w fazie wdrożeniowej.

Spotkanie z NCBiR

Jak informuje Ursus w komunikacie z 3 marca: -"Odbyło się w siedzibie NCBiR spotkanie przygotowawcze przed zawarciem umowy w ramach postępowania na opracowanie i dostawę typoszeregu innowacyjnych pojazdów bezemisyjnego transportu publicznego. ... ustalony podział prac w ramach konsorcjum Ursus Bus":

Faza Badawczo-Rozwojowa (podzielona na 3 etapy):

Budżet przeznaczony na realizację fazy badawczo-rozwojowej dla Konsorcjum Ursus Bus wynosi 22 350 000 zł netto:

  • Etap 1 - opracowanie dokumentacji pojazdu 12 m: Wynagrodzenie Ursus Bus za opracowanie założeń konstrukcyjnych autobusu 12m w ramach Etapu 1 wynosi 38,40% / Ursus Bus nie uczestniczy w tym etapie.

  • Etap 2 - opracowanie prototypu pojazdu 12 m: Wynagrodzenie Ursus Bus za budowę prototypu autobusu 12m wynosi w tym etapie 58,86% / Wynagrodzenie Ursus Bus wykonanie szkieletu pojazdu 12m wynosi w tym etapie 2,3%

  • Etap 3 - opracowanie typoszeregu prototypów pojazdów 10m, 12m i 18m: Wynagrodzenie Ursus Bus za opracowanie założeń konstrukcyjnych autobusu 10m i 18m w ramach Etapu 3 wynosi 79,02% / Wynagrodzenie Ursus Bus za wykonanie szkieletów pojazdów 10m i 18m wynosi w tym etapie 3,49%

Faza Wdrożeniowa:

Budżet przeznaczony na realizację fazy wdrożeniowej dla Konsorcjum Ursus Bus zaplanowano na 2 514 200 000,00 zł netto. W ramach tego etapu Ursus Bus produkuje pojazdy 10, 12 i 18m, zaś Ursus dostarcza szkielety do ww pojazdów. Strony przyjęły następujący podział zysku z wynagrodzenia od nabywców pojazdów, tj.:

  • Ursus Bus za każdy pojazd 10m - 56,14%

  • Ursus Bus za każdy pojazd 12m - 60,5%

  • Ursus Bus za każdy pojazd 18m - 69,46%

  • Ursus Bus za wyposażenie dodatkowe - 100%

  • Ursus Bus każdy pojazd 10m, 12m i 18m - 5%" - podano w komunikacie.

Brak inwestora

3 kwietnia prezes spółki Ursus SA, Tomasz Zadroga potwierdził fiasko negocjacji z PG Energy Capital Management w zakresie zakupu autobusowej spółki. Podobno nadal zakupem Ursus Busa jest zainteresowanych kilka podmiotów. Zadroga ma nadzieję, że jeszcze w kwietniu uda się pozyskać inwestora dla produkującej autobusy spółki. Prezes nie wyjawił z kim prowadzone są negocjacje.

Szef Ursusa zauważył również, że brak w przetargu NCBiR dużych producentów autobusów wynika z jego warunków zakładających przekazanie prawa do dokumentacji technicznej nowego pojazdu.

-"W przetargu NCBiR przejmuje prawa do dokumentacji technicznej nowego autobusu. Dla Ursus Bus produkującego 100 autobusów rocznie wejście w kontrakt do 1.078 autobusów jest wart takiego +poświęcenia+. Dla firmy produkującej duże ilości autobusów ta transakcja nie jest tego warta, to główny powód dlaczego wystartowały mniejsze firmy, a nie większe" – powiedział.

Zagroda poinformował we wtorek, że Ursus liczy na 5 proc. przychodów z kontraktu z NCBIR. Daje to kwotę około 125 mln zł.

-"W ramach przetargu ogłoszonego przez NCBiR, Ursus SA jako konsorcjant, prawdopodobnie będzie wytwarzać szkielety autobusów, co może stanowić około 5 proc. kontraktu" - powiedział.

Strategiczny kwiecień

W kwietniu planowane jest podpisanie przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju z konsorcjum Ursus Bus umowy dotyczącej realizacji projektu opracowania i dostawy do 1.078 bezemisyjnych autobusów do 2023 roku. Wartość fazy badawczo-rozwojowej to 22,35 mln zł, a fazy wdrożeniowej to 2,514 mld zł netto. W konsorcjum oprócz Ursus Bus, jest też m.in. Ursus.




Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
e-bus
elektrobus
Ursus
NCBiR
  • Bartosz Puczyński – 04.04.2019

    Absurd za absurdem z cyklu "URSUS matką nie zaliczonych wynalazków - brak pomysłu na przyszłość" a hit kinowy nie długo w kinach, jakim kosztem wszystko w Polsce się odbywa by wiedzieć że, trzeba zamykać fabryki zwalniać ludzi, dlaczego nigdy nie możemy każdy dzisiaj idzie po taniości a nie jakości i trendem a robi wszystko na pokaz by później tego ostro żałować.

  • Paweł Krzysztof Kołodziej – 04.04.2019

    Foto z mojej zajezdni <3

  • Sławomir Gugała – 04.04.2019

    Była mowa o Autosanie.

  • Kamil Nowakowski – 04.04.2019

    Ursus jak Autosan, najgorsze coś co powstało przez ostatnie 5 lat

  • Aurelia – 04.04.2019

    Obiecanki cacanki. W przyszłości będą zyski, a Ja w przyszłości będę bogata bo wygram w totolotka. Skoro NCBiR odrzucił Ursusa z Innomoto z powodu sytuacji finansowej, to powinien zrobić to samo w eBusie. Tylko szkoda że wcześniej NCBiR odrzucił Autosana. Podsumujmy: co jest trudniejsze i droższe w opracowaniu? Elektryczny dostawczak oparty o przestarzałą konstrukcje Lublina? Elektryczne autobusy o trzech różnych długościach z opcją napędu wodorowego i możliwością jazdy autonomicznej? Firma na skraju bankructwa na pewno sobie z tym poradzi. To będzie cud polskiej myśli technicznej.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....