Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Ursus gra na czas. NCBiR traci cierpliwość

infobus
05.06.2019 09:00
0 Komentarzy

Mamy najnowsze informacja w sprawie intensywnejkorespondencji, jaką Ursus prowadzi z NCBiR. Widać już czasową ścianę.

Przypomnijmy, że chodzi dostarczenie dokumentów, które mają potwierdzićbrak podstaw do wykluczenia konsorcjum Ursus Bus/Ursus  w postępowaniu NCBiR o udzielnie zamówieniapublicznego. Gra toczy się o kontrakt nawet na 1082 autobusy elektryczne.

3 czerwca Ursus dostarczył wymaganą dokumentację, ale tylkow części. W tej sytuacji Narodowe Centrum Badań i Rozwoju poinformowałolubelskiego producenta o dalszych brakach formalnych w przedłożonej dokumentacjii ustanowiło nowy termin na dostarczenie brakujących dokumentów do 7 czerwca 2019 r.

Jednocześnie Centrum nie zgodziło się na wydłużenie terminudostarczenia dokumentów do dnia 29 czerwca, jak chciało konsorcjum. Ursus zapowiedział, że będziejeszcze monitował Centrum, aby zmieniło zdanie i dało mu więcej czasu. Wygląda jednak na to, że cierpliwość NCBiRw tym zakresie się już skończyła.

Projekt e-Bus

Od drugiej połowy lutego konsorcjum, które tworzą m.in.Ursus i Ursus Bus jest jedynym zwycięzcą przetargu NCBiR na opracowanie idostarczenie nawet 1082 elektrobusów różnych długości. To efekt odrzuceniaofert Politechniki Śląskiej oraz konsorcjum pod wodzą Autosana po kontroliuprzedniej Urzędu Zamówień Publicznych. Decyzję tą podtrzymałatakże Krajowa Izba Odwoławcza.

Wydawało się więc, że Ursus może spokojnie szykować się dopodpisania umowy z NCBiR. Jednak zła kondycja finansowa producenta z Lublinaoraz kolejneniepowodzenia przy ostatnich dostawach kładły pod znakiem zapytaniamożliwość finalizacji zamówienia. Brak odpowiednich dokumentów przez Ursusajest najlepszym tego dowodem.

Ambitne cele

I na koniec przypomnijmy, jak planowo powinna wyglądaćrealizacja rządowego projektu na stworzenie rodziny polskich autobusówelektrycznych:

  • 1 Etap – opracowanie dokumentacji pojazdu 12 m (zgodnej zoczekiwaniami zamawiającego) – NCBR planuje na ten etap przyznać 2.500.000 złnetto/podmiot, czas realizacji etapu 195 dni. Po tym czasie NCBR będzie oceniałprzedłożoną dokumentację pod kątem spełniania wymogów SIWZ. Do kolejnej fazyzostaną dopuszczone podmioty, których dokumentacja zostanie pozytywnie ocenionaprzez NCBR.

  • 2 Etap – opracowanie prototypu pojazdu 12 m – NCBR planujena ten etap przyznać 4.850.000 zł netto/podmiot, czas realizacji etapu 225 dni.Po tym etapie NCBR będzie oceniał prototyp pod kątem spełniania wymogów SIWZ.Do kolejnej fazy zostaną dopuszczone podmioty, których prototyp 12m zostaniepozytywnie oceniony przez NCBR i Zamawiających w trakcie testów.

  • 3 Etap – opracowanie typoszeregu prototypów pojazdów 10m,12m i 18m – NCBiR planuje na ten etap przyznać 15.000.000 zł netto/podmiot,czas realizacji etapu 215 dni. Po tym etapie NCBiR będzie oceniałzaprezentowany typoszereg pojazdów pod kątem spełniania wymogów SIWZ. Dokolejnej fazy (wdrożeniowej) zostaną dopuszczone podmioty, których typoszeregpojazdów zostanie pozytywnie oceniony przez NCBiR i zamawiających.

Komentarze