Ursus poinformował o kolejnym przedłużeniu terminu na złożenie dokumentów niezbędnych do podpisania umowy na realizację rządowego projektu e-Bus. To już druga zmiana terminu.
Jak informuje spółka, Narodowe Centrum Badań i Rozwoju wyraziło zgodę na kolejne przedłużenie terminu do złożenia dokumentów, wymaganych do umowy B+R. Pierwszy termin został wyznaczony na dzień 13 maja. Teraz przeniesiono go na 3 czerwca. Jak można przeczytać w informacji giełdowej lubelskiej spółki, chodzi o dokumenty potwierdzające brak podstaw wykluczenia oraz pozostałe wymagane informacji.
Przypomnijmy, że Narodowego Centrum Badań i Rozwoju (NCBR) na początku roku rozstrzygnęło przetarg w ramach projektu Bezemisyjny Transport Publiczny, gdzie ofertę konsorcjum Ursusa SA i Ursus Bus na opracowanie i dostawę typoszeregu innowacyjnych pojazdów bezemisyjnego transportu publicznego uznano za najkorzystniejszą. Na realizację wszystkich trzech etapów fazy B+R - zgodnie z ofertą złożoną w ramach postępowania przez konsorcjum Ursusa - lubelski producent ma uzyskać finansowanie w kwocie 22.350.000 zł netto. Oczywiście o ile podpisze umowę z NCBiR.
Trzy etapy e-Busa:
I na koniec przypomnijmy, jak planowo powinna wyglądać realizacja rządowego projektu na stworzenie rodziny polskich autobusów elektrycznych:
1 Etap - opracowanie dokumentacji pojazdu 12 m (zgodnej z oczekiwaniami zamawiającego) - NCBR planuje na ten etap przyznać 2.500.000 zł netto/podmiot, czas realizacji etapu 195 dni. Po tym czasie NCBR będzie oceniał przedłożoną dokumentację pod kątem spełniania wymogów SIWZ. Do kolejnej fazy zostaną dopuszczone podmioty, których dokumentacja zostanie pozytywnie oceniona przez NCBR.
2 Etap - opracowanie prototypu pojazdu 12 m - NCBR planuje na ten etap przyznać 4.850.000 zł netto/podmiot, czas realizacji etapu 225 dni. Po tym etapie NCBR będzie oceniał prototyp pod kątem spełniania wymogów SIWZ. Do kolejnej fazy zostaną dopuszczone podmioty, których prototyp 12m zostanie pozytywnie oceniony przez NCBR i Zamawiających w trakcie testów.
3 Etap - opracowanie typoszeregu prototypów pojazdów 10m, 12m i 18m - NCBiR planuje na ten etap przyznać 15.000.000 zł netto/podmiot, czas realizacji etapu 215 dni. Po tym etapie NCBiR będzie oceniał zaprezentowany typoszereg pojazdów pod kątem spełniania wymogów SIWZ. Do kolejnej fazy (wdrożeniowej) zostaną dopuszczone podmioty, których typoszereg pojazdów zostanie pozytywnie oceniony przez NCBiR i Zamawiających.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Wyjdzie jak z helikoptrami, nie będzie tego. Przetargi robi się, są wygrani, a jednak się je unieważnia, albo nie dochodzą do skutku. Czyste wyrzucanie pieniędzy w błoto i wynagrodzenia dla kogo?
podpowiadam decydentą : jedyniesłusznym kierunkiem rozwoju są minibusiki zdatne do łatwej autonomizacji. Powód : koniecznoscią w rozwoju zbiorkomu jest zwiększanie częstotliwości kursów i odchudzanie pojazdów miejskich + radykalne potanianie cen przejazdów
A u nas na zajezdni 4 Ursusy stoją i gniją
Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.