TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Ursus-AMZ z najtańszą ofertą w Krakowie
InfoBus.pl - Opublikowano: 22.06.2015 19:45:22 17 komentarzy
Solaris, Ursus-AMZ i Rampini w Krakowie

Trzy oferty wpłynęły do MPK Kraków w ramach ogłoszonego w kwietniu 2015 roku przetargu na zakup pięciu autobusów elektrycznych. Najtańszą propozycję przedstawiło konsorcjum Ursus-AMZ-Kutno. W terminie składania ofert, który upłynął dzisiaj (poniedziałek, 22 czerwca) o godz. 10.00 zostały złożone trzy propozycje przez firmy:

  • Konsorcjum Ursus Bus złożone z firm Ursus SA i AMZ Kutno Sp. z o.o. (kwota 7 mln 550 tys. zł netto)

  • Solaris Bus&Coach SA (kwota 7 mln 607 tys. 415 zł netto)

  • Rampini Carlo SpA  (kwota 10 mln 115 tys. zł netto)

Zanim zostanie wybrana najkorzystniejsza propozycja, wszystkie przesłane oferty będą zweryfikowane i sprawdzone, czy są poprawne i czy spełniają wymagania, które postawił zamawiający. Warto pamiętać, że kryterium wyboru najlepszej oferty to nie tylko cena, która stanowi jedynie 70 proc., ale także kryteria techniczne (25 proc.) i zużycie jednostkowe energii elektrycznej (5 proc.).

Z firmą, która przedstawiła najkorzystniejszą propozycję i przysłała prawidłową ofertę zostanie podpisana umowa. Od tego momentu producent będzie miał dziewięć miesięcy na dostarczenie autobusów do Krakowa. Elektryczne pojazdy, które zamówił krakowski przewoźnik będą miały ok. 8,5 metrów długości i będą niskopodłogowe. Komfort podróży zapewni m.in. klimatyzacja i niezwykle cicha praca układu napędowego. W wyposażeniu znajdzie się także system informacji pasażerskiej oraz monitoring. Co istotne MPK  wymagało od producentów, aby baterie elektryczne autobusów można było ładować za pomocą pantografu oraz przez wtyczkę.

Elektryczne autobusy są już doskonale znane krakowianom. Przewożą bowiem pasażerów już od ponad roku. Dokładnie 29 kwietnia 2014 roku trzy takie właśnie pojazdy po raz pierwszy wyjechały na linię nr 154 łączącą ścisłe centrum miasta z Białym Prądnikiem. Od tej pory nieprzerwanie kursują w ramach prowadzonych przez MPK Kraków testów. Decyzja o uruchomieniu w Krakowie linii autobusowej obsługiwanej przez autobusy wyposażone w silniki elektryczne wynikała oczywiście z troski o środowisko i czyste powietrze. Pojazdy nie wytwarzają zanieczyszczeń. Jednocześnie zapewniają wysoki komfort przejazdu.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MPK Kraków
Solaris
Ursus
AMZ
Rampini
elektrobus
  • z – 22.06.2015

    Ważne Polskie

  • XWJ – 22.06.2015

    Rampini i Ursus-AMZ na dzień dobry odpadają. Rampini za wysokość wejść, a Ursus/AMZ za brak doświadczenia

  • krakus – 22.06.2015

    AMZ jest faworyzowany przez MPK Kraków , wozy te mają bardzo dobrą opinie u mechaników , a co do elektrycznych to właśnie AMZ najlepiej sprawował się podczas mrozów

  • Tytus – 22.06.2015

    AMZ za punkt honoru stawia sobie krakowski rynek i to dieslowski jak i elektryczny . W końcu najwięcej AMZ -tów jeżdzi właśnie w Krakowie

  • glorian – 22.06.2015

    @XWJ - nie po to AMZ skierował na rok do Krakowa swój autobus na testy , żeby mu teraz MPK napisało brak doświadczenia

  • MFM – 23.06.2015

    @ glorian: Więc wskaż mi 2 elektryczne CS8,5LE jakie do tej pory zrobił AMZ ?

  • Krakowianin – 23.06.2015

    Ważne aby były polskie !!

  • Wrrrrrooooar.... – 23.06.2015

    "Autobus musi znajdować się w bieżącej ofercie sprzedaży oraz być wyprodukowany w podobnej kompletacji (tj. z napędem elektrycznym) w co najmniej 2 egzemplarzach." .....Należy przez to rozumieć, że AMZ ma szansę. Jeżeliby Kraków "nie życzył by sobie" obecności AMZ u siebie to z pewnością wymagaliby np. 10 wyprodukowanych egzemplarzy a nie tylko 2. 2 egzemplarze znajdą się u AMZ spokojnie więc mają szansę. Chyba, że wynajdą jakieś inne błędy formalne, albo nastąpi "inna wpadka" w ofercie przetargowej...

  • Combino – 23.06.2015

    @Tytus: jak na "stawianie sobie za punkt honoru" to ich cena dość nieznacznie ustępuje Solarisowi; po przeliczeniu wychodzi 69,5 punktu dla Solarisa i 70 dla AMZ za cenę. Innymi słowy: prawdopodobnie już przerąbali,chyba że zastosują taktykę "papier wszystko przyjmie" ;)

  • wikingus – 23.06.2015

    @ MFM...o ile mi wiadomo AMZ sprzedał 2 elektryki do Szwecji 12m i 18m

  • VolferPR743 – 24.06.2015

    @wikingus: A co mają do rzeczy CS12 i CS18? Mają wyprodukowane 2 szt. CS8,5 jako Electric? NIE (jeśli się mylę, wskażcie dla kogo). A tylko taki spełnia wymogi długości.

  • XWJ – 24.06.2015

    @glorian, krakus -> AMZ nie ma w ofercie CS8.5LE Electric, ani nigdzie go nie sprzedali, więc odpadają.

  • plack – 24.06.2015

    @xwj nie maja w ofercie a startuja ??

  • krakowiak – 24.06.2015

    A ile taki autobus przeježdża kilometr?w dziennie?Ktoś może że wie jak są oneogrzewane w zimie.

  • sanders – 25.06.2015

    Zima to była porażka dla elektryków w zimie padały jeden za drugim. O dziwo najlepiej na mrozie sprawdził się właśnie AMZ , a tak w ogóle to dziwie się MPK , że inwestuje w elektryki /efekciarstwo/ lepsze hybrydy

  • Krzyś – 25.06.2015

    elektryki to syf - wiem to!

  • mistrz – 01.07.2015

    i jak coś wiadomo?

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....