TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Urbino 18 DIWAhybrid jedzie do Bochum
SOLARIS BUS & COACH - Opublikowano: 30.03.2011 14:37:55 10 komentarzy
Urbino 18 DIWAhybrid jedzie do Bochum

Solaris Bus &Coach wyprodukował pierwszy autobus Urbino 18 DIWAhybrid, wyposażony w równoległy układ hybrydowy firmy Voith. Obecnie autobus przechodzi fazę testów w Bochum w barwach niemieckiego przewoźnika BOGESTRA AG (Bochum-Gelsenkirchener Straßenbahnen AG). Czym system Voith różni się od dotychczas stosowanego w autobusach przegubowych Solarisa układu Allison? Przede wszystkim wprowadzeniem superkondensatorów (zamiast baterii) oraz jednostki elektrycznej DIWAhybrid o mocy 150 kW. Silnik elektryczny wspomaga jednostkę spalinową w momentach największego zapotrzebowania na moc. Podczas hamowania energia kinetyczna zamieniana jest w energię elektryczną. Ta z kolei jest gromadzona w superkondensatorach. Supercapsy zastosowane w Urbino 18 DIWAhybrid składają się z pięciu 125 Voltowych modułów, które są w stanie zmagazynować energię o wartości 0,5 kWh. Ich łączna waga to zaledwie 410 kg. Wszystkie zostały zamontowane są na dachu, a specjalne obudowy sprawiają, że pojazd niemal niczym nie różni się od tradycyjnych autobusów. Jednostka elektryczna zastosowana w DIWAhybrid skutecznie odciąża silnik spalinowy, dzięki czemu w autobusie można było zastosować silnik spalinowy marki Cummins ISB o pojemności zaledwie 6,7 litra i mocy 250 KM, spełniający restrykcyjną normę czystości spalin EEV. Cały układ hybrydowy w porównaniu z tradycyjnym napędem jest cięższy o 600 kg co nie wpływa na pojemność autobusu. Urbino 18 DIWAhybrid może zabrać na pokład aż 161 pasażerów, w tym 51 na miejscach siedzących. Dzięki takiemu rozwiązaniu pojazd zużywa mniej paliwa i jest bardziej przyjazny dla środowiska naturalnego.

A jak doszło do hybrydowej współpracy Solarisa z niemiecką firmą Voith, znanej do tej pory przede wszystkim z produkcji automatycznych skrzyń biegów do autobusów? To efekt programu badawczego \'Electric Mobility\' Federalnego Ministerstwo Transportu oraz rządowej organizacji NOW (Narodowa Organizacja ds. Technologii Wodorowych i Ogniw Paliwowych). Obejmie on osiem regionów, w których zostaną wprowadzone w najbliższym czasie do ruchu pojazdy z hybrydowym układem równoległym Voith DIWAhybrid. Celem projektu jest pokazanie wyników eksploatacyjnych pojazdów hybrydowych w różnych rejonach Niemiec, co oczywiście będzie miało wpływ w przyszłości na działanie Ministerstwa w zakresie wpierania tego typu napędu. Ministerstwo Transportu planuje wprowadzić aż do 50 hybrydowych przegubowców. Takie dane podaje też Voith Turbo, natomiast Solaris w swoim komunikacie prasowym informuje tylko o 10. egzemplarzach, które do końca pierwszej połowy br. trafią do firmy BOGESTRA AG. Przypomnijmy, że w wywiadzie dla InfoBusa Krzysztof Olszewski, przewodniczący Rady Nadzorczej Solaris Bus &Coach powiedział, że ok. 40 takich konstrukcji firma sprzeda w najbliższym czasie u naszych zachodnich sąsiadów. Jeżeli te plany się spełnią byłby to wielki sukces polskiego producenta.

–„System Voith DIWAhybrid jest obecnie jedynym równoległy układem hybrydowy dla autobusów miejskich opracowany i wyprodukowany w Niemczech. Jest to dalszy rozwój automatycznej skrzyni biegów DIWA i jest prawdziwą alternatywą dla nowoczesnych koncepcji napędu w zakresie efektywności i ekologii”–powiedział Walter Rau, odpowiedzialny za rozwój napędów elektrycznych w Voith Turbo. Warto dodać, że na gruncie europejskim Voith nie ma większych doświadczeń z równoległymi układami hybrydowymi, natomiast posiłkuje się tutaj wiedzą zdobytą na rynku północnoamerykańskim. W Europie firma do tej pory głównie skupiała się na układach szeregowych. Tutaj można wymienić m.in. projekt takiego systemu zrealizowany we współpracy ze Scanią, który był prezentowany na kongresie UITP w Helsinkach (2007 r.). Teraz Voith swój równoległy układ hybrydowy pod nazwą DIWAhybrid zastosował w autobusach Solarisa. –„Razem z naszym wieloletnim partnerem, uczyniliśmy kolejny krok na drodze do rozwoju ekologicznych i ekonomicznych środków transportu publicznego”–mówi o współpracy z firmą Voith Solange Olszewska, prezes Zarządu Solaris Bus &Coach S.A.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Solaris
hybryda
Voith
Bochum
  • LL – 31.03.2011

    oo kolejna nowość solarisa. a gdzie autosan??

  • – 01.04.2011

    autosan upada nic nowego nie wymysli. podobno chce sprzedać sie chinczykowi.

  • – 01.04.2011

    autosan upada nic nowego nie wymysli. podobno chce sprzedać sie chinczykowi.

  • wszystkiego_najlepszego – 01.04.2011

    Autosan podąża swoimi ścieżkami i dzielnie nadrabia zaległości. A my Polacy jemu w tym nie pomagamy, bo zewsząd tylko krytyka... Ot taka polska mentalność...

  • Jarko – 02.04.2011

    większość uważa że z polskich producentów to jest tylko Solaris.

  • – 06.04.2011

    bo tylko solaris pokazje klase. autosanledwo koniec z koncem wiąze i jezeli ma stać sie potegą to jeszcze długopoczekamy

  • Łukasz UEK – 09.04.2011

    Cykliczność koniunkturalna... co za tym idzie kryzys gospodarczy dotyka wszystkich branż. Trzeba pamiętać że w obecnych czasach gospodarki są ze sobą ściśle powiązane a impulsy przenoszą się z sektora do sektora. Na całe szczęście nastało ożywienie co wiąże się z poprawą warunków. Z całą pewnością nie należy spodziewać się szybkich rezultatów gdyż wyjście z fazy głębokiego kryzysu zawsze jest procesem długotrwałym. Autosan jest firmą produkującą nie od wczoraj. Tym bardziej nie popadajcie w niezdrowe osądy. Firma z Sanoka może już w niedalekiej przyszłości zrewolucjonizować obecny nudny rynek komunikacji zbiorowej :D

  • san – 09.04.2011

    @Łukasz UEK ale brednie opowiadasz. kryzys dopadł wszystkich tylko solaris w kryzysie sprzedawał coraz więcej autobusów. dzienie??? mieszkam w sanoku i powiem szerze to zakład kumunistyczny. a wiecie jak było w komunie??? złodziejstwo np mam klucz przeda mi sie i to mój wynosze za bramę i tak robił prawie kazdy. a zaklad biednieje upada i stało się. teraz pomału staje na nogi ale praktycznie jego los bedzie jak solbusa ze bedzie się coś się działo i beda sprzedawac po 30-80 pojazdów na rok

  • Łukasz UEK – 09.04.2011

    @san Powiedz w którym zdaniu powiedziałem brednie ?, ekonomia się kłania, poczytaj Begg'a :)

  • – 10.04.2011

    autosan to już historia. mówicie ze solaris to nie polskie a co myslicie o autosan solina jak tam połowa części to mercedes???

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....