TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Urbino 18 DIWAhybrid jedzie do Bochum
SOLARIS BUS & COACH - Opublikowano: 30.03.2011 14:37:55 10 komentarzy
Urbino 18 DIWAhybrid jedzie do Bochum

Solaris Bus &Coach wyprodukował pierwszy autobus Urbino 18 DIWAhybrid, wyposażony w równoległy układ hybrydowy firmy Voith. Obecnie autobus przechodzi fazę testów w Bochum w barwach niemieckiego przewoźnika BOGESTRA AG (Bochum-Gelsenkirchener Straßenbahnen AG). Czym system Voith różni się od dotychczas stosowanego w autobusach przegubowych Solarisa układu Allison? Przede wszystkim wprowadzeniem superkondensatorów (zamiast baterii) oraz jednostki elektrycznej DIWAhybrid o mocy 150 kW. Silnik elektryczny wspomaga jednostkę spalinową w momentach największego zapotrzebowania na moc. Podczas hamowania energia kinetyczna zamieniana jest w energię elektryczną. Ta z kolei jest gromadzona w superkondensatorach. Supercapsy zastosowane w Urbino 18 DIWAhybrid składają się z pięciu 125 Voltowych modułów, które są w stanie zmagazynować energię o wartości 0,5 kWh. Ich łączna waga to zaledwie 410 kg. Wszystkie zostały zamontowane są na dachu, a specjalne obudowy sprawiają, że pojazd niemal niczym nie różni się od tradycyjnych autobusów. Jednostka elektryczna zastosowana w DIWAhybrid skutecznie odciąża silnik spalinowy, dzięki czemu w autobusie można było zastosować silnik spalinowy marki Cummins ISB o pojemności zaledwie 6,7 litra i mocy 250 KM, spełniający restrykcyjną normę czystości spalin EEV. Cały układ hybrydowy w porównaniu z tradycyjnym napędem jest cięższy o 600 kg co nie wpływa na pojemność autobusu. Urbino 18 DIWAhybrid może zabrać na pokład aż 161 pasażerów, w tym 51 na miejscach siedzących. Dzięki takiemu rozwiązaniu pojazd zużywa mniej paliwa i jest bardziej przyjazny dla środowiska naturalnego.

A jak doszło do hybrydowej współpracy Solarisa z niemiecką firmą Voith, znanej do tej pory przede wszystkim z produkcji automatycznych skrzyń biegów do autobusów? To efekt programu badawczego \'Electric Mobility\' Federalnego Ministerstwo Transportu oraz rządowej organizacji NOW (Narodowa Organizacja ds. Technologii Wodorowych i Ogniw Paliwowych). Obejmie on osiem regionów, w których zostaną wprowadzone w najbliższym czasie do ruchu pojazdy z hybrydowym układem równoległym Voith DIWAhybrid. Celem projektu jest pokazanie wyników eksploatacyjnych pojazdów hybrydowych w różnych rejonach Niemiec, co oczywiście będzie miało wpływ w przyszłości na działanie Ministerstwa w zakresie wpierania tego typu napędu. Ministerstwo Transportu planuje wprowadzić aż do 50 hybrydowych przegubowców. Takie dane podaje też Voith Turbo, natomiast Solaris w swoim komunikacie prasowym informuje tylko o 10. egzemplarzach, które do końca pierwszej połowy br. trafią do firmy BOGESTRA AG. Przypomnijmy, że w wywiadzie dla InfoBusa Krzysztof Olszewski, przewodniczący Rady Nadzorczej Solaris Bus &Coach powiedział, że ok. 40 takich konstrukcji firma sprzeda w najbliższym czasie u naszych zachodnich sąsiadów. Jeżeli te plany się spełnią byłby to wielki sukces polskiego producenta.

–„System Voith DIWAhybrid jest obecnie jedynym równoległy układem hybrydowy dla autobusów miejskich opracowany i wyprodukowany w Niemczech. Jest to dalszy rozwój automatycznej skrzyni biegów DIWA i jest prawdziwą alternatywą dla nowoczesnych koncepcji napędu w zakresie efektywności i ekologii”–powiedział Walter Rau, odpowiedzialny za rozwój napędów elektrycznych w Voith Turbo. Warto dodać, że na gruncie europejskim Voith nie ma większych doświadczeń z równoległymi układami hybrydowymi, natomiast posiłkuje się tutaj wiedzą zdobytą na rynku północnoamerykańskim. W Europie firma do tej pory głównie skupiała się na układach szeregowych. Tutaj można wymienić m.in. projekt takiego systemu zrealizowany we współpracy ze Scanią, który był prezentowany na kongresie UITP w Helsinkach (2007 r.). Teraz Voith swój równoległy układ hybrydowy pod nazwą DIWAhybrid zastosował w autobusach Solarisa. –„Razem z naszym wieloletnim partnerem, uczyniliśmy kolejny krok na drodze do rozwoju ekologicznych i ekonomicznych środków transportu publicznego”–mówi o współpracy z firmą Voith Solange Olszewska, prezes Zarządu Solaris Bus &Coach S.A.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Solaris
hybryda
Voith
Bochum
  • LL – 31.03.2011

    oo kolejna nowość solarisa. a gdzie autosan??

  • – 01.04.2011

    autosan upada nic nowego nie wymysli. podobno chce sprzedać sie chinczykowi.

  • – 01.04.2011

    autosan upada nic nowego nie wymysli. podobno chce sprzedać sie chinczykowi.

  • wszystkiego_najlepszego – 01.04.2011

    Autosan podąża swoimi ścieżkami i dzielnie nadrabia zaległości. A my Polacy jemu w tym nie pomagamy, bo zewsząd tylko krytyka... Ot taka polska mentalność...

  • Jarko – 02.04.2011

    większość uważa że z polskich producentów to jest tylko Solaris.

  • – 06.04.2011

    bo tylko solaris pokazje klase. autosanledwo koniec z koncem wiąze i jezeli ma stać sie potegą to jeszcze długopoczekamy

  • Łukasz UEK – 09.04.2011

    Cykliczność koniunkturalna... co za tym idzie kryzys gospodarczy dotyka wszystkich branż. Trzeba pamiętać że w obecnych czasach gospodarki są ze sobą ściśle powiązane a impulsy przenoszą się z sektora do sektora. Na całe szczęście nastało ożywienie co wiąże się z poprawą warunków. Z całą pewnością nie należy spodziewać się szybkich rezultatów gdyż wyjście z fazy głębokiego kryzysu zawsze jest procesem długotrwałym. Autosan jest firmą produkującą nie od wczoraj. Tym bardziej nie popadajcie w niezdrowe osądy. Firma z Sanoka może już w niedalekiej przyszłości zrewolucjonizować obecny nudny rynek komunikacji zbiorowej :D

  • san – 09.04.2011

    @Łukasz UEK ale brednie opowiadasz. kryzys dopadł wszystkich tylko solaris w kryzysie sprzedawał coraz więcej autobusów. dzienie??? mieszkam w sanoku i powiem szerze to zakład kumunistyczny. a wiecie jak było w komunie??? złodziejstwo np mam klucz przeda mi sie i to mój wynosze za bramę i tak robił prawie kazdy. a zaklad biednieje upada i stało się. teraz pomału staje na nogi ale praktycznie jego los bedzie jak solbusa ze bedzie się coś się działo i beda sprzedawac po 30-80 pojazdów na rok

  • Łukasz UEK – 09.04.2011

    @san Powiedz w którym zdaniu powiedziałem brednie ?, ekonomia się kłania, poczytaj Begg'a :)

  • – 10.04.2011

    autosan to już historia. mówicie ze solaris to nie polskie a co myslicie o autosan solina jak tam połowa części to mercedes???

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....