TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Unijna czternastka dla Lublina – MAXI i MEGA
InfoBus.pl - Opublikowano: 04.05.2017 11:00:15 2 komentarze
Unijna czternastka dla Lublina – MAXI i MEGA; fot. ZTM w Lublinie

Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie ogłosił trzeci z kolei przetarg na dostawy nowego taboru. Po przegubowych trolejbusach (15) i autobusach z silnikiem diesla (9) mamy teraz zakup zarówno pojazdów klasy MAXI (6), jak i MEGA (8). Pojazdy mają dotrzeć do bazy MPK Lublin do 31 marca 2018 r.

Zakup dofinansowany został w ramach projektu "Niskoemisyjna sieć komunikacji zbiorowej dla północnej części LOF wraz z budową systemu biletu elektronicznego komunikacji aglomeracyjnej" w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia.

Warto podkreślić, że Lublin dopuszcza składanie ofert częściowych. co daje szansę na większą liczbę ofert w przetargu - m.in. od Autosana w zadaniu MAXI.

Podobnie jak w poprzednim postępowaniu ZTM zamawia dodatkowo komplet opon zimowych dla każdego autobusu (po 4 szt. na autobus) oraz automat biletowy, w kompletacji identycznej jak zamontowane w pojazdach, wraz z zasilaczem umożliwiającym jego podłączenie do sieci 230 V AC

Lubelskie kryteria i wymogi

ZTM w Lublinie wymaga, aby oferenci wykazali się możliwościami finansowanymi na poziomie – dla części I: 3 000 000 PLN, dla części II: 2 500 000 PLN. Do tego dochodzi wadium w wysokości: 164 000 PLN – część I i/lub 157 000 PLN - część II oraz OC w wysokości – dla I: 2 500 000 PLN , dla II: 2 000 000 PLN. W zakresie doświadczenia trzeba wykazać się w okresie ostatnich 3 lat przynajmniej jedną dostawą – dla części I: 3 autobusami klasy MAXI; dla części II – 3 autobusami klasy MEGA.

Kryteria wyboru najkorzystniejszej oferty są następujące:

  • Warunki gwarancji / Waga: 15

  • Warunki techniczne / Waga: 15

  • Ekologia / Waga: 10

  • Cena / Waga: 60

Co chce Lublin?

Wymagania zawarte w SIWZ w zakresie oceny technicznej w zasadzie nie odpowiadają na tak zadane pytanie – podobnie zresztą, jak w poprzednim przetargu na pojazdy przegubowe. ZTM w Lublinie szuka autobusów z mocnymi silnikami, ale bez większych zmian w porównaniu do dotychczas zamawianych egzemplarzy. Z nowości warto wspomnieć o systemie zdalnej diagnozy pracy skrzyni biegów oraz o ogniwach fotowoltaicznych, doładowujących pokładową elektronikę i tym samym obniżających zużycie paliwa. To rozwiązanie rozpropagował w Polce właśnie Lublin, a ostatnio 53. unijne Autosany MPK Lublin zostały "uzbrojone" w panele solarne firmy In-Lab.

Generalnie dodatkowe punkty za technikę Lublin przyznaje za następujące rozwiązania:

  • najwyższy moment znamionowy silnika (za 2000 kWh ZTM przyznaje 100 pkt)

  • zawieszenie zależne (100 pkt)

  • podział przedniej szyby (100 pkt)

  • system zdalnego monitoringu pracy skrzyni biegów (100 pkt)

  • system ogniw fotowoltaicznych (100 pkt)

O tym, jakie firmy zawalczą o lubelskie zamówienie dowiemy się 26 maja 2017r, , kiedy wyznaczono termin otwarcia ofert. Dzięki otwartym wymaganiom liczymy na podwójny klasyk czyli Solaris vs MAN i Mercedes-Benz. Nie powinno zabraknąć tutaj – w części MAXI – także oferty od producenta z Sanoka. O tym jakie firmy podejdą do tego zamówienia przekonamy się 9 czerwca, kiedy wyznaczano termin otwarcie ofert.

Trzy przetargi w toku

Gorąca w wiosna w Lublinie! Po przegubowych trolejbusach, 19 kwietnia ZTM w Lublinie ogłosił przetarg na zakup 9 szt. przegubowych autobusów miejskich z silnikami diesla Euro 6, w maju pojawiło się postępowanie na 14 szt. pojazdów klasy MAXI i MEGA.

Zarówno zamówienie na przegubowe trolejbusy (15), jak i kontrakt na autobusy z silnikami diesla (23) są realizowane dzięki unijnemu dofinansowaniu w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. Najnowsze postępowanie wschodzi w skład projektu "Rozbudowa i udrożnienie sieci komunikacji zbiorowej dla obszaru specjalnej strefy ekonomicznej i strefy przemysłowej w Lublinie".

Generalnie to początek kolejnych dużych zakupów w lubelskiej komunikacji miejskiej. ZTM ma w planach kolejne taborowe inwestycje. To zakup:

  • 32 szt. autobusów elektrycznych,

  • 40 szt. trolejbusów

  • 23 szt. autobusów niskoemisyjnych z normą emisji spalin Euro 6 (ogłoszone)

  • 15 trolejbusów (ogłoszone)




Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
ZTM Lublin
przetarg
tabor
  • Lublin-man – 05.05.2017

    I super, jak najnowsze i najnowocześniejsze / proekologiczne pojazdy powinny jeździć po Lublinie, mogliby jeszcze w standardzie o Wifi i ładowarkach do urz. mobilnych pomyśleć np. zasilane z tych paneli foto

  • Solaris2284 – 11.05.2017

    Minął 5 maja czyli data otwarcia ofert na trolejbusy,a tu głucha cisza,czyżby nawet solaris olał sprawę?

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2018 W 2018 skończymy 18 lat!.Nasz portal działa od 2001 roku. Początkowo pod nazwą InfoBus.pl, obejmując tylko tematykę autobusową. Jednak wraz ze wzrostem...