TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Unia dofinansuje rozwój LNG w Polsce
PAP InfoBus.pl - Opublikowano: 14.07.2015 18:50:24 1 komentarz
Tankowanie autobus Solbus Solcity 18 LNG

14 projektów transportowych otrzyma ok. 2 mld euro dofinansowania UE z programu Łącząc Europę. Wśród nich dominują inwestycje kolejowe, ale jest także jeden rodzynek ? projekt warszawskiej firmy Gaspol.

Zdecydowana część wsparcia trafi jednak na inwestycje PKP PLK, w tym m.in. na budowę odcinka Wrocław?Poznań (ponad 284 mln euro), Warszawa Włochy-Grodzisk Mazowiecki (ponad 61 mln euro) czy Poznań Główny-Szczecin Dąbie (ponad 437 mln euro). Pieniądze UE trafią również do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad na budowę drogi ekspresowej S61 Ostrów Mazowiecka-Budzisko - ponad 414 mln euro.

-"To dobra informacja dla naszego kraju. Powstaną ważne odcinki międzynarodowych połączeń transportowych. Już teraz przygotowujemy projekty do konkursów planowanych do ogłoszenia w 2015 roku" ? podkreśliła cytowana w komunikacie szefowa MIR Maria Wasiak. "Inwestycje mogą być już realizowane, a wydatki poniesione od początku 2014 r. będą uznane za kwalifikowane (podlegające refundacji z funduszy unijnych - PAP). Konieczne jest jeszcze zawarcie umów między beneficjentami i Agencją Wykonawczą ds. Innowacji i Sieci. Ich opracowanie niedługo się rozpocznie. Zakończenie procesu planowane jest na jesieni br." - wyjaśnił resort.

Czas na LNG

Na szczęście wśród zgłoszonych projektów znalazły się również inwestycje związane z transportem publicznym i autobusami. Ponad 1,5 mln euro przeznaczono ponadto dla Przemysłowego Instytutu Motoryzacji na badania optymalizujące funkcjonowanie i rozmieszczenie stacji paliw alternatywnych.

Ponadto warszawska spółka Gaspol otrzyma ponad 507 tys. euro na rozwój infrastruktury LNG w Polsce. Firma ma doświadczenie oraz wiedzę w zakresie budowania oraz zarządzania stacjami tankowania LNG. Jak informuje spółka, pojazdy użytkowe na napęd LNG są coraz częstszym zjawiskiem na europejskich drogach, a główne zalety LNG jako paliwa dla m.in. autobusów to:

  • Znaczące oszczędności w przeliczeniu na km w przypadku stosowania paliw LNG w porównaniu z napędem diesla.

  • Relatywnie krótki okres zwrotu kosztów, wynikających z (wciąż jeszcze) wyższej  ceny pojazdu z napędem LNG.

  • Ekologia. LNG to najczystsze paliwo o najlepszym stosunku węgla do wodoru (CH4), pozwalające ograniczyć emisję dwutlenku węgla o 27% w porównaniu z benzyną i o 12% w stosunku do oleju napędowego. Korzystając z najnowszych rozwiązań, takich jak pozyskiwanie metanu z surowców odnawialnych, możemy ograniczyć szkodliwe emisje nawet o 97%. Szkodliwych substancji i zanieczyszczeń powietrza, takich jak drobne cząstki stałe, daje się całkowicie uniknąć dzięki charakterystycznym dla gazu ziemnego, niezwykle niskim emisjom tlenków azotu (nawet 50% poniżej Euro 6)

  • Dzięki zastosowaniu gazu ziemnego, hałas i drgania można ograniczyć o połowę (72dB (A) do 82dB (A)). Na ograniczeniu poziomu hałasu korzystają zarówno kierowcy, jak ich otoczenie. Jest to szczególnie istotne w przypadku transportu w obrębie miast.

Kolejny nabór

Kolejny nabór projektów transportowych z programu Łącząc Europę, otwartego dla wszystkich państw członkowskich UE, przewidziano na przełomie listopada i grudnia br. Propozycje projektów można już przekazywać do resortu infrastruktury i rozwoju. Zadaniem unijnego programu Łącząc Europę jest wspieranie projektów służących poprawie połączeń infrastrukturalnych, zarówno drogowych jak i energetycznych, które są ważne z punktu widzenia całego kontynentu, a nie tylko pojedynczych państw.

 


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MIR
LNG
  • s – 16.07.2015

    Lider Trading(Solbus) poczuje przypływ kasy. Dopóki ktoś nie będzie z nimi konkurowal w Polsce.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....