TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Unia: Autobusy mają być jeszcze bezpieczniejsze
PAP InfoBus.pl - Opublikowano: 22.02.2019 11:10:02 1 komentarz
Unia chce, aby autobusy były jeszcze bezpieczniejsze

Europosłowie chcą wprowadzić do pojazdów kolejne systemy ratujące życie. Zdaniem stowarzyszenia ACEA to dobry pomysł, ale terminy ich wdrożenia są za krótkie.

Komisja rynku wewnętrznego i ochrony konsumentów Parlamentu Europejskiego opowiedziała się w czwartek - 21 lutego - za nałożeniem na producentów samochodów obowiązku wyposażania wszystkich modeli samochodów, niezależnie od ich wersji, w systemy ratujące życie.

Przepisy, jeśli zostaną wdrożone, będą rewolucją z punktu widzenia kierowców. Teraz za najnowocześniejsze systemy, takie jak automatycznego nagłego hamowania, czy dostosowywania prędkości, trzeba słono dopłacać, bowiem dostępne są one nierzadko w najwyższych wersjach wyposażenia. UE chce to zmienić. Lista rozwiązań technicznych, w które mają być wyposażone nowe samochody obejmuje m.in.

  • instalację umożliwiającą sprawdzenie trzeźwości kierującego (blokada alkoholowa),

  • asystenta pasa ruchu,

  • system wykrywania wypadku,

  • sygnalizowanie awaryjnego hamowania,

  • system ostrzegania przed przekraczaniem prędkości,

  • a także czujniki ruchu wokół pojazdu powiązane z systemem awaryjnego hamowania.

-"Dotychczas systemy te były dostępne dla ludzi zamożnych, bo można je było kupić jako dodatkowe wyposażenie samochodu i płaciło się za nie setki, jeśli nie tysiące euro. W tej chwili, jeśli Rada, czyli przedstawiciele państw członkowskich się na to zgodzą, bo jeszcze z nimi musimy negocjować, to będzie wyposażenie obowiązkowe w samochodach, tak jak pasy i poduszki bezpieczeństwa" - tłumaczy Thun.

Dla pojazdów użytkowych

Dodatkowo samochody użytkowy w standardzie miałyby mieć montowane specjalne szyby i pokrywy silnika redukujące obrażenia potrąconych (pochłaniające więcej energii niż obecnie podczas wypadku). Propozycja przewiduje ponadto nałożenie obowiązku poprawienia widoczności z kabiny kierowcy w samochodach ciężarowych i autobusach. Dzisiejsze konstrukcje sprawiają, że kierowcy mogą nie widzieć innych użytkowników dróg, którzy są blisko ich pojazdu (tzw. martwe punkty).

Napięte terminy

Europosłowie komisji rynku wewnętrznego i ochrony konsumentów proponują w swoim stanowisku, by producenci samochodów osobowych musieli wprowadzić te rozwiązania w 2021 roku. Jeśli chodzi o nowe modele ciężarówek, których jeszcze nie ma w produkcji obowiązek taki zaczynałby się w roku 2024, natomiast w przypadku produkowanych obecnie modeli ciężarówek w 2028 r.

Odłożenie w czasie wejścia obostrzeń w życie ma dać przemysłowi możliwość zwrotu dokonanych już inwestycji i przygotowanie się do zmian technologicznych. Lobbing wokół tych propozycji był bardzo duży, bo producentom nie zależy na tym, żeby wprowadzać kosztowne zmiany w konstrukcjach, czy oferować zaawansowane systemy w najniższych modelach.

Rada UE, w której zasiadają przedstawiciele państw członkowskich, ma zresztą inne stanowisko przewidujące nieco późniejsze wejście tych zmian w życie. Ostateczny kształt przepisów będzie zależał od negocjacji trójstronnych z udziałem przedstawicieli KE, PE i krajów UE.

Jeśli głosowania w komisji rynku wewnętrznego i ochrony konsumentów nie podważy ponad 70 europosłów (na co się nie zanosi) negocjacje będą się mogły zacząć jeszcze w połowie marca. W alternatywnym scenariuszu potrzebne byłoby głosowanie nad mandatem negocjacyjnym przez cały europarlament.

Wprowadzenie tych rozwiązań poparło szereg europejskich instytucji i organizacji zajmujących się transportem: Europejska Rada Bezpieczeństwa Transportu (ETSC), Europejska Federacja Rowerowa (ECF), Europejska Federacja na rzecz Transportu i Środowiska (T&E), Europejska Federacja Ofiar Wypadków Drogowych (FEVR), Międzynarodowa Federacja Pieszych (I&F), Europejska Sieć Policji Drogowych (TISPOL) oraz sieć miast europejskich EUROCITIES i Federacja Drogowa Unii Europejskiej "Towards Zero Foundation".

Zdaniem ACEA

Zdaniem Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA) wczorajsze głosowanie stanowi ważny krok w kierunku dalszej poprawy bezpieczeństwa na drogach. ACEA wspiera szeroki zakres środków bezpieczeństwa przegłosowanych przez IMCO, w tym wymóg, aby wszystkie nowe typy samochodów były wyposażone w autonomiczne hamowanie awaryjne (AEB), systemy wykrywania senności i uwagi kierowcy, detekcja cofania dla samochodów osobowych i dostawczych, sygnały zatrzymania awaryjnego oraz systemy ostrzegania przed opuszczeniem pasa ruchu.

Jednak producenci są zaniepokojeni proponowanym czasem między wejściem w życie rozporządzenia a momentem jego obowiązywania. Zdaniem ACEA, terminarz powinien być dostosowane do czasu rozwoju produktu w sposób pragmatyczny, czyli z przynajmniej 36 miesięcznym okresem na przygotowania i testy.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
kierowca
bezpieczeństwo
unia
ACEA
  • Mariusz Samotyj – 22.02.2019

    Blokada alkoholowa jestem za mam taką w jednym z autokarów, może rodzice by tak nie świrowali pod szkołami 🤨

  • Kamil Korbaczyński – 22.02.2019

    Nic nie zastąpi zdrowego myślenia. Autokary będą droższe A stawki niekoniecznie. Lepsze autokary lepsze stawki i wtedy będzie Nas na nie stać. A podejrzewam że coraz to częściej dbamy o tą auta więcej lepiej itp.

  • Marcin Kwaśniak – 22.02.2019

    Jeździłem z asystentem pasa ruchu w kilku autach różnych marek. Jeśli pasy nie są świeże to taka funkcja w Polsce jest bezużyteczna

  • Norbert Kwiecień – 22.02.2019

    Lobby napina...

  • Piotr Pyć – 22.02.2019

    A zewnętrzne mózgi ze zdrowym rozsądkiem w pliku exe podpinane na USB?

  • Ryszard Kownacki – 22.02.2019

    Nie powinno to dotyczyc lekkich autobusow do jazd lokalnych bo one powinny byc na max-a potanione nie a poza tym i tak nie powinny szybko jezdzic

  • Sebastian Romańczuk – 22.02.2019

    Po wprowadzeniu tego ceny aut będa zapewne 2X wyższe.

  • Александр Арцишевский – 22.02.2019

    Zanim ABS stał się obowiązkowy też był dość drogi.

  • Tomasz Mysiński – 22.02.2019

    Co z tego ze autobus bedzie miał różne systemy jak jeden system czyli kierowca nie bedzie potrafił prowadzić takiego autobusu!! Ile by systemow nie zalozyli to i tak czynnik ludzki zawiedzie...

  • Jachu – 24.02.2019

    Autobusy, czy ciężarówki chyba mają na tyle dużo miejsca że możnaby stosować urządzenie Łągiewki, oczywiśce wymagałoby to szeregu ulepszeń tak aby było możliwe pochłonięcie kilkunasto-kiludziesięciu tonowej masy jadącej powiedzmy z prędkością 70 km/h https://www.youtube.com/watch?v=7WdYfOJhdJI

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....