Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

UITP 2019: Autobusowa premiera Solarisa Urbino 12 hydrogen

infobus
22.05.2019 09:00
0 Komentarzy

Solaris na wystawie towarzyszącej światowemu kongresowi UITP w Sztokholmie zaprezentuje dwa autobusy, w tym  po raz pierwszy Solaris Urbino 12 hydrogen. Drugim prezentowanym pojazdem jest Solaris Urbino 12 electric w swojej najnowszej odsłonie

W dniach 9-12 czerwca Sztokholm będzie gospodarzem Globalnego Szczytu Transportu Publicznego, organizowanego co dwa lata przez UITP (franc. L'Union Internationale des Transports Publics). Ta największa i najstarsza (działa od 1885 roku) międzynarodowa organizacja transportu publicznego co dwa lata gromadzi przedstawicieli branży w różnych miejscach na świecie. Tym razem wydarzenie odbędzie się w stolicy Szwecji. Organizatorzy spodziewają się kilku tysięcy uczestników konferencji oraz kilkunastu tysięcy zwiedzających, którzy będą mogli zapoznać się z ofertą ponad pół tysiąca firm z całego globu.

Jedną z nich będzie Solaris Bus & Coach S.A. W tym roku europejski lider w zakresie e-mobilności zaprezentuje dwa pojazdy.

Wodorowa premiera

Pierwszy z nich to światowa premiera. Autobus wodorowy nowej generacji, Solaris Urbino 12 hydrogen, to pojazd całkowicie bezemisyjny. Energia do napędzania autobusu powstaje w ogniwie paliwowym, do którego dostarczany jest wodór zgromadzony w butlach na dachu pojazdu. Wodór jest przetwarzany w energię elektryczną, ta z kolei zasila bezpośrednio jednostkę napędową autobusu, którą stanowi oś z elektrycznymi silnikami.

Oprócz tego autobus wyposażony jest w baterię typu Solaris High Power, która jest dodatkowym magazynem energii elektrycznej. Jedynymi „produktami ubocznymi” eksploatacji Solarisa Urbino 12 hydrogen są ciepło i para wodna.

Druga twarz elektryka

Drugim pojazdem zaprezentowanym na stoisku firmy Solaris w Sztokholmie będzie Solaris Urbino 12 electric po „facelifice”. Obecnie oferowana generacja autobusów miejskich marki Solaris została zaprezentowana po raz pierwszy w 2014 roku. W ciągu czterech lat obecności na rynku autobus zyskał ogromne uznanie. Jednym z dowodów na to było przyznanie Solarisowi Urbino 12 electric prestiżowego tytułu „Bus of The Year 2017”.

-„Nieustanne zmiany na rynku motoryzacyjnym, szczególnie w branży autobusowej, wymagają ciągłego rozwoju produktów. Motywują do tego także rosnące oczekiwania naszych klientów, czyli kierowców, pasażerów i nabywców projektowanych i produkowanych przez nas pojazdów. Właśnie dlatego, cztery lata po wprowadzeniu na rynek obecnej generacji, dokonaliśmy kolejnych ulepszeń w designie autobusów miejskich marki Solaris. Lifting ma charakter ewolucyjny i optymalizujący obecne rozwiązania i jest naszym standardem we wszystkich nowych autobusach produkowanych od początku roku 2019 – wyjaśnia dr inż. Dariusz Michalak, Wiceprezes Zarządu firmy Solaris ds. Badań i Rozwoju, Produkcji i Logistyki oraz Zapewnienia Jakości.

Praktyczny facelift 

Oprócz uwarunkowań designerskich, zmiany w wyglądzie zewnętrznym Urbino mają także swoją pragmatyczną stronę i oznaczają dla użytkowników autobusów:

  • nowy system oświetlenia przedniego bazujący w 100% na technologii LED. Zamiast dotychczasowych 5 reflektorów, teraz wszystkie światła (drogowe, mijania, przeciwmgielne, kierunkowskazy i pozycyjne) zastąpiono 3 reflektorami;

  • nowy design frontu autobusu oznacza lepszą widoczność dla kierowcy;

  • nowy kształt ściany przedniej to bardziej optymalna aerodynamika autobusu;

  • zmieniony kształt osłon dachowych oznacza efektywniejszy montaż oraz lepsze odprowadzanie wody z dachu autobusu;

  • poprawioną widoczność przedniej tablicy kierunkowej dla pasażerów.

Solaris na konferencji

Oprócz prezentacji nowości produktowych, przedstawiciele firmy Solaris wystąpią w roli ekspertów w ramach programu konferencji. Podzielą się z uczestnikami Globalnego Szczytu doświadczeniami mi.in. z obszaru drugiego życia baterii pojazdów elektrycznych, informacjami na temat tego, jak efektywnie wdrażać do użytkowania duże floty autobusów elektrycznych czy wreszcie zaprezentują zdalny system monitorowania i serwisowania autobusów elektrycznych o nazwie eSConnect.

Firma Solaris pierwszy autobus elektryczny zaprezentowała w roku 2011. Od tego momentu producent uzyskał kontrakty na ponad 400 pojazdów bateryjnych. Elektryczne Solarisy jeżdżą już w 17 państwach w 61 miastach, gdzie pokonały łącznie ponad 13 milionów kilometrów. Firma Solaris należy do czołowych europejskich firm w zakresie konstruowania i produkowania autobusów, w szczególności nisko- i bezemisyjnych.

Komentarze