TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

UITP 2015: Van Hool i Exqui.City
InfoBus.pl - Opublikowano: 11.06.2015 19:12:42 2 komentarze
Van Hool Exqui.City

Na tegorocznej Światowej Wystawie UITP w Mediolanie nie mogło zabraknąć belgijskiego producenta z jego innowacyjną propozycją dla transportu publicznego - Exqui.City.

We Włoszech firma pokazała pierwszy człon pojazdu z najnowszą koncepcją w zakresie aranżacji przestrzeni pasażerskiej i kabiny kierowcy. W codziennych ruchu te niezwykłe pojazdy można już spotkać 7 miastach. To Metz (F), Parma ( I), Barcelona (E), Genewa (CH), Malmö (S), Bergen (N) i Luksemburg (L). Wszędzie tam, ten koncept został indywidualnie dopasowany do lokalnych wymagań pod kątem rodzaju napędu. Exqui.City może funkcjonować jako klasyczna hybryda, hybryda z napędem gazowym czy trolejbus. Przykładowo Metz zamówiło 17 szt. pojazdów 24-metrowych z układem hybrydowym, Barcelona  - 3 szt. o długości 24 m w wersji hybrydowej, Parma ? 9 szt. o długości 18 m w wersji trolejbus, Luksemburg - 5 szt. o długości 24 m w wersji hybrydowej, Malmo - 15 szt. o długości 24 m w wersji hybrydowej CNG, Genewa ? 33 szt. o długości 18 m w wersji trolejbus. Do tej listy musimy jeszcze dopisać pojazdy w trakcie produkcji , czyli 2 egzemplarze dla Bergen ? 2 szt. 24 m z napędem hybrydowym CNG i Hamburga ? także 2 szt. 24 m ale jako pierwsze w historii Van Hool z napędem elektrycznym.

Wspólnym mianownikiem tych autobusów jest niezwykły design, który podkreślają duże, płaskie powierzchnie. Dzięki zaokrągleniom na końcach tworzą one razem aerodynamiczną konstrukcję. Ten efekt osiągnięto dzięki mocno wydłużonym o około 30% bocznym szybom, które rozciągają się od sufitu do linii podłogi. W rezultacie mamy więcej światła, wrażenie ogromnej przestrzeni w pojeździe i tym samym większe zadowolenie pasażerów z jazdy. Dobry przepływ pasażerów zapewnia zarówno płaska podłoga, jak i mniejsze nadkola dzięki zastosowaniu silników elektrycznych w piastach kół. Ta nowa koncepcja podłogi zapewnia  również lepszą aranżacje miejsc siedzących, jak i postojowych przy drugich drzwiach ? dla pasażerów na wózkach inwalidzkich czy dla osób z wózkami dziecięcymi.

W Mediolanie mogliśmy zobaczyć wnętrze Exqui.City w wersji barcelońskiej, która charakteryzuje się sporą liczbą miejsc stojących, licznymi składanymi siedzeniami, fotelami pokrytymi bardziej wytrzymałymi materiałami i to wykonanymi zgodnie z najnowszą ekologiczną technologią (głównie z poliestru z recyklingu). Elementem charakterystycznym jest duży, centralny świetlik  oraz jasne ekrany informacji pasażerskiej umieszczone nad szerokimi drzwiami . Przekazują one informacje m.in. o kolejnych przystankach, punktach przeładunkowych, punktach turystycznych, itp. Kolor oświetlania wnętrza można zmieniać poprzez specjalny panel, który ulokowano w kabinie kierowcy. Ponadto mamy Wi-Fi oraz kilka portów USB są ładowania urządzeń przenośnych jak smartfony i tablety.

Stanowisko kierowcy zostało również zmodyfikowane przez belgijskich  projektantów. Najwięcej zmian widać na desce rozdzielczej, gdzie zarządzenie pojazdem jest w pełni scentralizowane i skupia się na jednym centralnie umieszczonym ekranie dotykowym o przekątnej 22?. Oprogramowanie integrujące różnych funkcje i obrazy został opracowany przez VDH Software Solutions w Niel, Belgia. Jedynym ?odstającym? elementem od tego turystycznego obrazu elementem jest klasyczny przycisk hamulca awaryjnego, co wymagają przepisy homologacyjne. Uff, nareszcie coś znajomego.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Van Hool
UITP
  • SOR-ry – 12.06.2015

    My mieszkańcy "zielonej wyspy" jeździmy prawdziwymi autobusami marki np. SOR, Autosan lub Solbus. Tymczasem pogrążeni w kryzysie Hiszpanie muszą zadowolić się Exqui.City :-)

  • PR100 – 12.06.2015

    Trudno jest bronić zielonej wyspy, ale może właśnie Hiszpanie i itp. jednak też trochę żyją ponad stan? Poza tym Autosan i Solbus jak najbardziej OK - trzeba rozwijać krajowy przemysł.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....