TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

UITP 2015: Mercedes z CapaCity L i M936G
InfoBus.pl - Opublikowano: 17.06.2015 22:35:57 6 komentarzy
Mercedes-Benz CapaCity L

W Mediolanie koncern Daimler Buses pokazał pojazd przystosowany do systemów BRT oraz premierowy silnik gazowy. Jednak najważniejsze wydarzenie to zapowiedź powstania klasycznego elektrobusa z logo Mercedes-Benz.

Do tej pory Mercedes-Benz był tutaj bardzo ostrożny i  generalnie oferta niemieckiego producenta skupiała się przede wszystkim na autobusach z silnikiem diesla Euro 6. Temu celowi zostały podporządkowane ostatnie lata rozwoju firmy, a opracowane dzięki temu jednostki napędowe imponują swoim niskim zużyciem paliwa. Dotej pory przyszłość - wg Daimlera - należała do pojazdów na ogniwa paliwowe i dlatego firma systematycznie ignorowała fakt rozwoju segmentu pojazdów bateryjnych. Teraz to się zmieniło. Koncern dostrzegł  potencjał elektrobusów i zapowiedział, że w 2016 r. zaprezentuje swoją propozycje w tym segmencie. Ma to być konstrukcja bazująca na standardowym modelu Citaro o nazwie Citaro E-CELL, który - obok rozwijanego cały czas projektu na ogniwa paliwowe Citaro F-CELL - będzie stanowić trzon autobusowej oferty Daimler Buses w zakresie elektromobilności

Czas na gaz

Drugim ważnym sygnałem wysłanym podczas Kongresu UITP przez Mercedesa była premiera silnika gazowego M936G, który uzupełnił ofertę producenta obok aktualnie stosowanego modelu OM447 hLAG i pojemności 12 litrów. To oznacza, że niemiecki producent cały czas widzi tutaj potencjał i opracowuje jeszcze bardziej efektywne jednostki napędowe, skonstruowane w aktualnym duchu downsizingu. Zalety silnika to:

  • niska waga

  • kompaktowy rozmiar

  • niski hałas w całym zakresie prędkości obrotowej silnika

M936G znajdzie on zastosowanie zarówno w 12-metrowych pojazdach Mercedes-Benz Citaro CNG, jak i 18-metrowych Mercedes-Benz Citaro G CNG. Rozpoczęcie ich seryjnej produkcji zaplanowano na jesień 2015 roku. Jednostka bazuje na konstrukcji sześciocylindrowego pionowego silnik diesla OM 936 . Oferuje moc 222 kW (302 KM) przy 2000 obrotach na minutę, zapewniając jednocześnie maksymalny moment obrotowy na poziomie 1200 Nm.  Jej parametry w zakresie emisji spalin przewyższają limity wyznaczone przez normę Euro 6. Przede wszystkim emituje on mniej CO2 i to o ponad 20 procent w porównaniu z silnikiem diesla.

Kolejną zaletą nowego systemu napędowego CNG w pojazdach Citaro to mniejsza masa kompozytowych butli z gazem ulokowanych na dachu. Ich liczba w zależności od potrzeb może wynosić od czterech do ośmiu. Moduł ośmiu zbiorników waży teraz około 1100 kg. To razem z niższą wagą samej konstrukcji nowego Citaro zapewnia pojemność na poziomie 96 pasażerów w wersji standardowej i 153 w wersji przegubowej. Plusem dla przewoźnika są wydłużone interwały serwisowe  w zakresie wymiany oleju silnikowego i świec zapłonowych, które teraz wynoszą od 45.000 km do 60.000 km. Biorąc pod uwagę średni przebieg autobus miejskiego w Europie Zachodniej na poziomie 60 tys. km, oznacza to, że Citaro CNG może zajeżdżać do serwisu w zasadzie raz do roku.

Na koniec dodajmy, że Mercedes szacuje wielkość gazowego rynku w Europie na ok 1000 autobusów rocznie. Mercedes-Benz przewiduje zwiększenie tej liczby w przyszłości , Co ważne, jak podaje firma nowy silnik M936G może być także stosowany poza terytorium Europy, a także w innych konstrukcjach niż Citaro. Tutaj Mercedes nie ma raczej na myśli konstrukcji typu Conecto LF, a bardziej inne firmy zabudowujące pojazdy na gaz ziemny w Ameryce Północnej, Południowej oraz Azji.

?Jego długość? CapaCity L

Podczas czerwcowego Kongresu UITP w Mediolanie , Daimler pokazał jeden autobus, ale za to jaki ? niskopodłogowy CapaCity o długości 21 m i to z gazowym silnikiem - M 936 G. W ten sposób Mercedes-Benz wpisuje się w najnowszy trend w europejskim transporcie miejskim, którego efektem było m.in. przyznanie podobnemu pojazdowi ? MAN Lion`s City GL CNG ? tytułu ?Bus of the Year 2015?. Zalety tego typu pojazdów są oczywiste ? to duża pojemność pasażerska, cichy silnik gazowy i możliwość wykorzystania w atrakcyjnych systemach BRT. ??Dziś ponad połowa światowej populacji mieszka w miastach, a autobusy są najbardziej skutecznym sposobem, aby zapewnić im pełną mobilności ? powiedział Hartmut Schick, dyrektor Daimler Buses.
Stworzony do BRT

Nowy Mercedes-Benz CapaCity L to aktualnie najdłuższy autobus miejski w ofercie Mercedes-Benz. Przy długość 21 metrów może przewozić do 191 pasażerów. Jak policzyli niemieccy konstruktorzy, jeden taki autobus w rozmiarze XXL może zastąpić około 50 samochodów osobowych , ograniczając tym samym miejskie korki i emisję CO2. W zakresie ekologii policzono, że ?wypełniony po brzegi? Citaro L zużywa mniej niż 0,5 litra oleju napędowego na 100 kilometrów na jednego pasażera. Zdaniem Daimler Buses, taki wynik stawi go w gronie najbardziej ekonomicznych autobusów na świecie.  Dodajmy, że w jego układzie napędowym zastosowano silnik Mercedes-Benz OM 470 Euro 6o mocy 265 kW (360 KM) współpracujący z automatyczną skrzynią biegów ZF Ecolife. Aby zwiększyć maksymalny zasięg pojazdu obok głównego zbiornika paliwa o pojemności 300 l dołozono także zbiornik pomocniczy o pojemności 100 l.

CapaCity został zaprojektowany pod kątem obsługi systemów BRT(Bus Rapid Transit), czyli systemów transportowych o wydzielonych pasach ruchu dla autobusów. Są one znacznie szybsze, tańsze i bardziej elastyczne niż w systemy kolejowe. Doświadczenie Daimlera w zakresie BRT wynika z eksploatacji autobusów Mercedes-Benz m.in. w Rio de Janeiro, Johannesburgu, Strasburgu i Stambule. Obecnie niemiecki producent mocno koncentruje się na Japonii, gdzie chce wdrożyć swoje rozwiązanie w zakresie autobusowego systemu BRT w Tokio ? już pod kątem zbliżających się Igrzysk Olimpijskich 2020.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Mercedes
CapaCity
BRT
UITP
  • waluś stonoga – 19.06.2015

    "Koncern dostrzegł potencjał elektrobusów" - czy ktoś sobie jaja robi. Przez lata panowie z MB krytykowali elektro, a teraz jak im pod nosem wszyscy sprzedają to się obsyrali i też coś chcą. Problem w tym, że nie potrafią. Zupełnie jak z autobusami na ogniwa wodorowe, do których to podobno i wg MB należy przyszłość. Daimler chwali się, że na te autobusy od 1997 roku i dzisiaj to jest już trzecia generacja .... ale jakoś sprzedaży nima.... a o autobusach trąbią że je mają od 20 lat! Szczyt hipokryzji marketingowej.

  • Putzfrau – 19.06.2015

    Waluś - ty się tak nie podniecaj. Marketing mają opracowany w szczegółach ludki z MB. Główne filary to: rżnąć klienta, oszukiwać gdzie i kiedy się da, uśmiechać się do wszystkich, mówić że jest dobrze i wspaniale mimo pożarów i tonięcia okrętu, etc - długo by wymieniać. Popatrz na Wolice, co się tam dzieje i kto tam teraz jest. Same TROLLE. Żenada !!!!!!!!!!!!!!!

  • Andrzej Butz – 19.06.2015

    No faktycznie ładne te Mercedesy. Ale Panowie menedżerzy spod Warszawy i ci grubi i ci chudzi i ci niscy i wysocy i ci ładni i mniej ładni: ONE SAME SIĘ NIE SPRZEDAJĄ!!!!!!!!!

  • AMZ – 19.06.2015

    Pytanie do MB, czy da się zamówić CapaCity tylko z jednymi drzwiami?

  • x – 20.06.2015

    Ale nienawisc i jad. Pewnie ciagle pozarisami jezdzicie i zal wam ze pozadne autobusy co najwyzej Na targach widzicie. Powiedzcie po ki uj pchac sie w totalnie niedojrzala technologie zasieg lipny cena wysoka ogrzewanie i klima tez cienko panowie specjalisci z was zadni. Ciekawe co stoi za takimi komentarzami ????

  • Hmmm – 20.06.2015

    Zal dupe sciska, albo komus, kto nie moze miec takich produktow, albo bardziej komus, kto juz tam nie pracuje...

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....