Tylko Volvo w Ełku na dwie hybrydy. Oferta w budżecie

infobus
09.07.2020 15:00
0 Komentarzy

9 lipca Ełk otworzył oferty w przetargu na zakup dwóchautobusów miejskich z napędem hybrydowym klasy MAXI.

Do tego przetargu stanęły tylko Volvo, które w grudniu 2019r. dostarczyło miastu trzy spośród sześciu zamówionych autobusów hybrydowychVolvo 7900 Hybrid. Pozostałe trzy autobusy, zgodnie z umową, zostanądostarczone miastu w 2020 roku. Wszystko wskazuje na to, że nie będzie toostatnia dostawa i z wrocłaskiej fabrykido Ełku pojadą jeszcze dwie hybrydy. Po kolei jednak.

Jedna oferta

Hybrydowy budżet Ełku na dwa autobusy hybrydowe wyniósł 4.182.000,00PLN brutto / 3.400.000 PLN netto, co daje jednoaktową ceną ełckiej hybrydy na równympoziomie 1.700.000 PLN netto.

Z kolei jedyna złożona dzisiaj oferta – od Volvo Bus Corporation – opiewa na 4 169700, 00 PLN brutto 3390000 PLN netto, czyli za jeden model Volvo 7900Hybrid producent chce 1.695.000 PLN netto.

Czyli oferta mieści się w budżecie, a Volvo może już świętowaćkolejne zwycięstwo w Ełku. Do swojej propozycji producent dołączył gwarancjęcałopojazdową na 36 miesięcy plus gwarancję na akumulatory – na 97 miesięcy

Trzy hybrydy są

Hybrydowa dostawa – podobnie jak poprzednie – zostaniezrealizowana w ramach unijnego projektu: „Rozwój zrównoważonego transportupublicznego w mieście Ełk – III etap”. Przypomnijmy, że w grudniu 2019 r.Ełk odebrał trzy spośród sześciu zamówionych autobusów hybrydowych Volvo 7900Hybrid. Pozostałe trzy autobusy, zgodnie z umową, zostaną dostarczone miastu w2020 roku.

Przypomnijmy, że poprzedni hybrydowy kontrakt opiewał nasumę 11 431 620 PLN brutto 9 294 000 PLN netto, co daje jednostkową cenęjednego ełckiego autobusu Volvo 7900 Hybrid na poziomie 1 549 000 PLN netto.

W ramach przypomnienia – film z grudniowego przekazania Volvo:

{https://www.youtube.com/watch?v=M4ZkUQMaJYI}

Ełcki standard

Zakładamy, że nowe hybrydy będą miały zbliżony poziomwyposażenia, jak najnowsze Volvo 7900 Hybrid w barwach MZK Ełk. Przypomnijmy,że może nimi podróżować 95 pasażerów, w tym 30 osób na miejscach siedzących –fotelach Ster 8MV. Osiem siedzeń jest dostępnych z niskiej podłogi. Wejście napokład do tych w pełni niskopodłogowych pojazdów jest możliwe dzięki trzemwejściom w układzie 2-2-2. Volvo zastosowało drzwi firmy Isaf w niecoodświeżonej na życzenie producenta wersji. Posiadają one napęd elektryczny,dzięki czemu za sprawą takiego detalu mają być zauważalne pewne oszczędności wzużyciu oleju napędowego.

Pod maska mamy silnik spalinowy D5K o mocy 176 kW plusasynchroniczny silnik trakcyjny I-SAM o mocy 120 kW. Obie jednostki zblokowanoze zautomatyzowaną skrzynią biegów Volvo I-Shift.

Przestrzeń pasażerska jest klimatyzowana, a za SIP odpowiadabydgoski Pixel. Spodziewamy się podobnej kompletacji w najnowszych pojazdach,które dotrą do Ełku w przyszłym roku.

Dodajmy na koniec, że w tym roku w Ełku pojawi się teżsystem sygnalizacji wzbudzanej zainstalowany na 3 skrzyżowaniach. Na przystankachautobusowych zamontowane zostaną tablice informacyjne dla pasażerów.Zainstalowany zostanie również system zwiększający bezpieczeństwo przystankowe,złożony z kamery wizyjnej oraz z przycisku SOS do alarmowej komunikacji zstrażą miejską. Wartość całego projektu „Rozwój zrównoważonego transportupublicznego w Mieście Ełk” (zakup autobusów oraz instalacja systemówinformacyjnych) to ok. 17,5 mln zł z czego kwota dofinansowania to prawie 13mln zł.

Komentarze