TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Tylko Solaris z ofertą na 23 autobusy dla Nowej Soli
InfoBus.pl - Opublikowano: 15.02.2017 14:34:05 10 komentarzy
Tylko Solaris w walce o 23 autobusów dla Nowej Soli

Spore zaskoczenie w Nowej Soli. Miał być MIDI-pojedynek na szczycie z Autosanem, SOR-em i Solarisem w rolach głównych, a tymczasem tylko producent z Bolechowa złożył ofertę w przetargu na zakup 23 midibusów. I przekroczył budżet zamawiającego. Przypomnijmy, że to największy ostatnio w Polsce kontrakt na autobusy klasy MIDI.

W grudniu 2016 r. gmina miejska Nowa Sól ogłosiła dwa przetargi na łącznie 27 pojazdów, w tym pierwszy na zakup 23 szt. pojazdy klasy MIDI i drugi ? na 4 pojazdy klasy MAXI. Oba kontrakty mają otrzymać dofinansowanie z RPO. Po dostawie nowych autobusów, komunikację na terenie miasta Nowa Sól oraz ościennych gmin będzie obsługiwała nowa firma SUBBUS, dysponująca najmłodszym taborem w kraju. Przypomnijmy, że wszystkie pojazdy mają jazdy pojawić do końca maja 2018 r.

MIDI oferta

15 lutego miało miejsce otwarcie ofert w przetargu na zakup 23 midibusów o obniżonej podłodze z silnikami Euro 6. Tylko Solaris złożył propozycję, która przekroczyła budżet zamawiającego, czyli sumę 20 700 000 PLN brutto.

Solaris zaproponował sumę ok. 22 900 000 PLN brutto, co oznacza przekroczenie kwoty przeznaczonej na sfinansowania zamówienia o ok 2 200 000 PLN brutto.

Producent z Bolechowa zaproponował Nowej Soli niskowejściowe autobusy Urbino 8,9 LE z jednostkową kwotą na poziomie ok. 995 652 PLN brutto / 809 473 17 PLN netto. 

Przypomnijmy, że w tym przetargu mieliśmy tylko dwa kryteria wyboru najkorzystniejszej oferty: cena ? 60% i warunki techniczne 40%. Teraz jednak liczy się już tylko to, czy gmina znajdzie dodatkowe pieniądze na nowe autobusy.

Biorąc pod uwagę świetne wyposażenie zaproponowanych przez Solarisa Urbino 8,9 LE (m.in. rozbudowana informacja pasażerska oraz moduł rekuperacji, za co zamawiający przyznawał dodatkowe punkty) wydaje się, że Nowa Sól powinna wyasygnować dodatkowe środki nowy tabor ? tym bardziej, że ten zakup jest realizowany wraz z innymi, unijnymi inwestycjami o stosunkowo dużym, łącznym budżecie. Ostatnia decyzja KLA Kalisz pokazuje, że przewoźnicy widzą tegoroczną "górkę" na autobusowym rynku i wolą wcześniej sfinalizować swoje zakupy. Warto o tym pamiętać.

Czy Nowy Sól pójdzie drogą Kalisza czy raczej Gliwic, które zbijały cenę w trzech kolejnych przetargach? Zobaczymy. To debiut lubuskiej gminy w przetargach na zakup większej liczby autobusów, także wszystko się może zdarzyć. Na pewno jednak pierwsze decyzje zapadną po piątkowym ? 17 lutego ? otwarciu ofert na cztery autobusy klasy MAXI.

Nowosolska komunikacja

I na koniec krótki opis nowosolskiego projektu transportowego. W zeszłym roku lubuski Urząd Marszałkowski zadecydował o dofinansowaniu projektu stworzenia komunalnego zakładu komunikacji w Nowej Soli. Pełna nazwa to Międzygminne Przedsiębiorstwo Komunikacyjne "SUBBUS" Sp. z o.o. Koszt przedsięwzięcia to 50 mln zł, a wysokość dofinansowania z UE 35 mln zł. Dzięki temu posunięciu Nowa Sól i sąsiednie gminy zyskają komunikację autobusową.

-"Projekt zostanie zrealizowany dzięki partnerstwu, które zawiązały gminy powiatu nowosolskiego w ramach Kontraktu Lubuskiego. Kontrakt Lubuski to inicjatywa zarządu województwa, której celem jest premiowanie projektów zgłaszanych przez te obszary województwa, które nie wchodzą w skład miejskich obszarów funkcjonalnych Zielonej Góry i Gorzowa Wlkp." - powiedziała PAP marszałek Polak.

W ramach projektu "Przyjazna Komunikacja Publiczna ? Centra Obsługi Pasażerów Nowosolskiego Subobszaru Funkcjonalnego" zostanie kupionych 27 autobusów, wybudowana zajezdnia autobusowa w Nowej Soli, centrum przesiadkowe obok dworca PKP i lokalne Centra Obsługi Pasażerów. Ponadto, zostanie stworzony systemu informacji pasażerskiej i zakupu elektronicznego biletu. Liderem projektu jest miasto Nowa Sól, a jego partnerami gminy: Kożuchów, Nowa Sól, Otyń, Siedlisko i Kolsko. Partnerem wspierającym jest powiat Nowosolski. Zgodnie z założeniami nowy zakład komunikacyjny zajmie się obsługą połączeń na terenie wymienionych samorządów.

-"Dobra komunikacja jest podstawą dalszego rozwoju gospodarczego regionu i naszego obszaru funkcjonalnego. Dowóz pracowników do nowosolskich fabryk i uczniów do szkół ponadgimnazjalnych pozwoli ustabilizować rynek pracy i zapewnić wzrost dochodów naszych mieszkańców. I ważne jest to, że potrafimy +zagrać w drużynie+. To nam się wszystkim opłaci" - powiedział PAP prezydent Nowej Soli Wadim Tyszkiewicz.

Zakupowy timing

Pierwsze prace budowlane w ramach unijnego projektu Przyjazna Komunikacja mają rozpocząć się w pierwszym kwartale przyszłego roku, a finalizacja wszystkich działań ma nastąpić planowo do końca pierwszego półrocza 2018 roku. Zakup autobusów jest planowany w pierwszym kwartale 2018 roku.

W efekcie mieszkańcy Nowej Soli i sąsiednich gmin będą mogli korzystać z usług zakładu komunikacyjnego od 1 lipca 2018 roku.

Do tego czasu, do końca 2017 r. komunikację na 9. nowosolskich liniach zapewni Warbus, który realizuje 3-letnią umowę zawartą jeszcze 1 grudnia 2014 r. o wartości ok. 5,7 mln PLN netto. Tutaj niebawem podziewamy się przetargu na jej przedłużenie do czerwca 2018 r. Z kolei transport międzygminny pomiędzy 1 stycznia 2018 r . a końcem czerwca 2018 r. ma zapewnić PKS Gorzów Wlk.



Sprawdź też:
Subbus Nowa Sól
Solaris
przetarg
tabor
  • eh – 15.02.2017

    U8,9 w cenie solówki.. no porażka.

  • JA – 15.02.2017

    Jak unieważnią przetarg, to w nowym może Autosan wystartuje. Poznali ceny.

  • TomTom – 15.02.2017

    W Krakowie Autosany poszły za podobną cenę, więc Nowa Sól niekoniecznie aż tyle zaoszczędzi. Forsa i tak idzie z RPO, wiec nie muszą się przesadnie liczyć z gotówką. Zobaczymy, jak z budżetem na solówki - może tam będą oszczędności

  • uzusi – 15.02.2017

    Co w ilustracji robi Isuzu???

  • gosc – 16.02.2017

    Isuzu na zdj. jest w obecnych barwach nowosolskich obsługiwanych przez warbus

  • Kuba – 16.02.2017

    Ciekawe dlaczego Autosan nie złożył oferty.

  • Siy – 16.02.2017

    WYRAZY WSPÓŁCZUCIA DLA NOWEJ SOLI.LEPIEJ JEŹDZIĆ BRYCZKĄ NIŻ KLEKOTAMI

  • farafiu – 17.02.2017

    Dziś otwarcie ofert na maxi. Co do U8,9LE z SIPem, klimą oraz rekuperacją to naprawdę atrakcyjna cena. Część kasy potem się zwróci poprzez oszczędności jakie rekuperacja niesie za sobą.

  • farafiu – 17.02.2017

    Z otwarcia:
    - Ursus CS12LF - 3 926 160 zł
    - Solaris Urbino 12 (raczej IV) 4 368 960 zł
    Kwota przeznaczona na zamówienie - 3 788 400 zł. Powtórka albo dołożenie prawie 138 tysięcy zł.

  • LU – 20.02.2017

    BRAĆ URSUSA !!!

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma ?JMK analizy rynku transportowego? oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2017 InfoBus ma 15 lat.Portal TransInfo.pl działa od 2001 roku. Początkowo - pod nazwą InfoBus.pl - zajmował się tylko tematyką autobusową. Wraz z rosną...