Tylko Solaris w Szczecinie. Oferta w budżecie

infobus
28.03.2017 16:00
0 Komentarzy

Solaris może już powoli chłodzić szampana dla uczczenia kolejnegozwycięstwa w Szczecinie. Tylko polski producent złożył ofertę w dość trudnym przetarguna zakup 20 szt. niskopodłogowych autobusów miejskich. Początkowo informowaliśmy, że firma minimalnie przekroczyła budżet, ale nie wiedzieliśmy, że sumy podane przez urzędników z otwarcia ofert zawierają dodatkową opcję zakupu monitoringu. Bez niej Solaris mieści się w kwocie. 

28 marca 2017 r. Gmina Szczecin otworzyła oferty wpowtórzonym przetargu na zakup 20 unijnych autobusów, w tym 10 szt. klasy MAXIi 10 szt. klasy MEGA. Zgodnie z tym co przewidzieli nasi Czytelnicy w sondzie, wygrałago firma Solaris oferując:

  • 10 szt. Nowych Urbino 12 za 14 772 300 PLN brutto / 12 010 000 PLN netto, co daje jednostkową cenę nU12 na poziomie 1 201 000 PLN netto. W opcji z monitoringiem wartość oferty wynosi 15 801 810 PLN brutto /12 847 000 PLN netto, co daje jednostkową cenę netto na poziomie 12 847 00PLN netto. Z kolei budżet zamawiającego wynosił 15 375 000 PLN brutto/ 12 500 000 PLN netto; co daje jednostkową cenę netto na poziomie 1 250 000PLN netto. 

  • 10 szt. Nowych Urbino 18 za 19 409 400 PLN brutto /15 780 000 PLN netto, co daje jednostkową cenę nU18 netto na poziomie 1 578 000 PLN netto. W opcji z monitoringiem to 20 525 010 PLN brutto /16 687 000 PLN netto, co daje jednostkową cenę netto na poziomie 1 668 700PLN netto. Z kolei budżet zamawiającego wynosił 19 680 000 PLN brutto/ 16 000 000 PLN netto, co daje jednostkową cenę netto na poziomie 1 600 000PLN netto.

Czekamy teraz na wybór oferty Solarisa przez Gminę Szczecin, jako najkorzystniejszej w postępowaniu.I oczywiście na podpisanie umowy

7 lat serwisu

Zaproponowane przez Solarisa ceny na pierwszy rzut oka wydają się wysokie, natomiast zamawiający wymagał od oferentów skalkulowania także 7-letniego pakietu serwisowego, obejmującego kompletną obsługę pojazdóworaz wymianę części eksploatacyjnych. Na tym też polegała trudność tego postępowania? należało przewidzieć na siedem lat do przodu, co może wydarzyć się zautobusami i odpowiednio to przełożyć na cenę oferty. Szkoda, że zrobił to tylkoSolaris, gdyż w szczecińskim postępowaniu swoje szanse miały także inne marki. Przypomnijmy, że obokceny (z wagą 60%) technicznymi kryteriami wyboru najkorzystniejszej oferty były następująceelementy:

  • Materiał, z którego wykonana jest konstrukcja nośna orazposzycie zewnętrzne z wyłączeniem ściany przedniej i tylnej pojazdu ? 12 %(gdzie maksymalna liczba 12 pkt przyznawana jest za aluminium lub stalnierdzewną);

  • Podatność obsługowo-serwisowa ? 12 % (gdzie maksymalnaliczba 12 pkt przyznawana jest za poszycie zewnętrzne ścian bocznych wykonane zdzielonych pionowo paneli montowanych na wkręty bez konieczności spawania,klejenia);

  • Pojemność silnika w autobusie jednoczłonowym – 12 % (gdziemaksymalna liczba 12 pkt przyznawana jest za pojemność równą lub większą niż9,2 dm3 a mniejszą niż 11,00 dm3

  • Ocena sposobu osiągnięcia standardu emisji spalin Euro 6 ? 4% (gdzie maksymalna liczba 4 pkt przyznawana jest za selektywną redukcjąkatalityczną (SCR) lub zaworem recyrkulacji spalin (EGR) i bez filtra cząstekstałych (DPF) ? 4 pkt.)

Siedem kolejnych Solarisów

Zamawiane przez Gminę Szczecin pojazdy ? w ramach zachodniopomorskiegoRPO – będą posiadać wysoki standard i przystosowane będą do przewozu osóbniepełnosprawnych. Autobusy dostarczone zostaną do taboru SzczecińskiegoPrzedsiębiorstwa Autobusowego „Dąbie”, który codziennie wozi swoichpasażerów ok 100. pojazdami. Tym samym dołączą do siedmiu pierwszych NowychUrbino, które w lutym i marcu br. wzmocniły tabor szczecińskiego przewoźnika.

Komentarze