TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Tylko Solaris chce dostarczyć elektrobusy do Krakowa
InfoBus.pl - Opublikowano: 19.07.2016 14:21:41 19 komentarzy
fot. PKK, facebok

Dziś, punktualnie w południe krakowskie Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne przeprowadziło otwarcie ofert w dwuczęściowym przetargu na dostawę 20 autobusów elektrycznych. Spółka otrzymała jedną propozycję. Przedstawił ją Solaris.

O warunkach formalnych zamówienia pisaliśmy tutaj. Z kolei w tym artykule przyjrzeliśmy się m.in. ostatecznej specyfikacji technicznej elektrobusów, których oczekuje krakowski przewoźnik. Dodajmy, że pierwotnie zamówienie nie było podzielone na części. Jednak MPK dokonało kilku zmian SIWZ. Część z nich czyniła zadość zarzutom, które w swoim odwołaniu podniósł BYD. W konsekwencji tych wydarzeń miejska spółka musiała kilkukrotnie przekładać termin otwarcia ofert. Aż do dziś.

W samo południe okazało się, że zrealizowanie dostawy trzech elektrobusów przegubowych, 17 klasy maxi oraz ładowarek do nich zainteresowany jest tylko Solaris. Jak donoszą internauci z Platformy Komunikacyjnej Krakowa MPK zaoferowano elektryczne Nowe Urbino. Producent z Bolechowa wycenił jeden pojazd standardowy na 2 008 794 zł netto. Przegubowiec z kolei miałby kosztować 2 575 247 zł netto. Koszt jednej ładowarki plug-in dla krótkiego elektrobusa Solaris wycenił na 37 800 zł netto. Dla dłuższego z kolei to 57 120 zł netto. Producentem urządzeń ma być Medcom.

Łączna wartość obu ofert producenta z Bolechowa to 42 791 399 zł netto. To więcej niż kwota, jaką MPK zamierzało przeznaczyć na zakup elektrobusów. Przewoźnik założył, że wyda nie więcej niż 38,1 mln zł netto. Różnica pomiędzy kosztorysem o propozycją Solarisa to prawie 4,7 mln zł netto.

Jaka będzie decyzja MPK? Teoretycznie są trzy możliwości, a praktycznie dwie. W pierwszej spółka unieważnia przetarg, gdyż oferta producenta z Bolechowa nie została poprawnie przygotowana. Jednak to najmniej realny scenariusz. Pozostaje zatem unieważnienie z powodu przekroczenia kosztorysu lub zaakceptowanie propozycji Solarisa. Zatem czekamy na decyzję krakowskiego przewoźnika.

Za niespodziankę można udać brak oferty BYD. Wydawało się, że chiński producent bo bojach w KIO oraz pewnych zmianach w SIWZ wywalczył interesujące go warunki, które umożliwiały mu złożenie oferty w zadaniu na elektrobusy klasy maxi. Dlaczego tak się nie stało? To dosyć interesująca kwestia.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MPK Kraków
Solaris
Medcom
BYD
elektrobus
  • Filip – 19.07.2016

    Będzie unieważnienie jak nic

  • Tomek – 19.07.2016

    Szanowna Redakcjo,dzisiaj na ul. Pawiej widziałem Solarisa Electric 8,9 na niemieckich blachach, ładowanego przez pantograf.Przy ww. ulicy od kilkunastu miesięcy znajduje się prowizoryczny przystanek do ładowania elektryków (korzystał z niego elektryk Siemens-Rampini w trakcie testów w Krakowie), który na przestrzeni ostatnich dwóch dni przeszedł niewielką modyfikację tzn. dodano do niego nowy typ ładowarki.Czy posiadają państwo jakieś szersze informacje w tej kwestii? Pojawienie się tego Solarisa to też jakby efekt dzisiejszego otwarcia ofert w przetargu na elektryki jaką mają jeździć w Krakowie? Pozdrawiam.

  • Redakcja – 19.07.2016

    Tomku, czy masz jakieś zdjęcie tej ładowarki? Jeśli tak to wyślij je na redakcja@transinfo.pl lub zostaw nam wiadomość na naszym profilu na Facebook'u.

  • TomTom – 19.07.2016

    @TomekA nie był to 8,9e dla Krakowa na blachach dealerskich?

  • Gasimetr – 19.07.2016

    To byl nowy elektryk - U8,9LE, byla montowana nowa ladowarka do nich - wlasnie na Pawiej.

  • farafiu – 19.07.2016

    Nowy typ ładowarki jest już od 3 tygodni...

  • Tomek – 19.07.2016

    @Redakcjazdjęcia niestety nie posiadam, ale... pozwalam sobie wkleić link do jednego z filmów o elektrykach na youtube.Od 2:35 jest widoczny typ ładowarki bardzo zbliżony wyglądem to tej która jest zainstalowana obecnie na ul. Pawiej w Krakowiehttps://www.youtube.com/watch?v=ZWcJxq1Lia8@farafiuz całym szacunkiem, ale przechodziłem ul. Pawią w ostatnią niedzielę w godzinach porannych (po godz. 8) i ładowarka o której dyskutujemy nie była zainstalowana na przystanku technicznym gdzie są ładowane autobusy elektryczne przez pantograf. Przystanek techniczny wyglądał "standardowo" tj. tak jak w ostatnich kilku miesiącach czyli standardowy "drut" jak w trakcji tramwajowej.@TomTompisząc o blachach delarskich masz na myśli tablice z czerwonymi literami na białym tle? Jeżeli tak, to owszem. Jedynie co mi w tym wszystkim nie pasowało to właśnie literka D na ww. blachach, oznaczająca Niemcy jako kraj pochodzenia pojazdu.

  • farafiu – 19.07.2016

    Mam zdjęcia z 10.07 tej ładowarki...

  • farafiu – 19.07.2016

    A i te tablice są tymczasowe.

  • Tomek – 19.07.2016

    @farafiu,a bierzesz pod uwagę że mogła ona zostać zdemontowana na jakiś czas?ja naprawdę nie miałem omamów i dobrze wiem co widziałem a raczej czego nie widziałem :) Ogólnie nie będziemy się spierać o pierdoły. Fakt jest jeden - od dłuższego czasu na Krakowskich ulicach w normalnej eksploatacji nie było elektryka z pantografem co jednak się zmienia. Tym samym obecność jak i jednocześnie czasowy brak omawianej ładowarki na ul. Pawiej nie powinien dziwić :) coś szykują w MPK :) Pozdrawiam i spokojnej nocy życzę.

  • Wacek – 19.07.2016

    Szkoda, że nie będą BYDy. To najlepsze.autobusy elektroniczne na swicie. Może nie startowali, bo nie ma.jeszcze wersji przeguboej?

  • farafiu – 19.07.2016

    Nie no, nie przeczę, że nie, ale ostatnio ją jeszcze widziałem. W takim razie była tymczasowa. Wzajemnie

  • Crack – 19.07.2016

    @ TomekJa byłem na ul.Pawiej w ostatni czwartek (14.07.2016.) i nowa ładowarka już była zamontowana, ale nie martw się, nie sądzę byś miał omamy, po prostu mogłeś jej nie zauważyć ;) Pozdrawiam

  • TomTom – 19.07.2016

    @TomekTak, to blach dealerskie. Solaris montuje takie rzeczy na swoje autobusy na czas dostaw, bo w Polsce nie ma czegoś takiego, a zwykle to właściciel chce zarejestrować pojazd w swoim urzędzie.Jeśli autobus miał malowanie krakowskie to prawie na pewno jest to jeden z nowo dostarczonych SU8,9e

  • mmax – 19.07.2016

    Przecież na Pawiej był #DE604 na blachach przewozowych on jest jak pozostałe już dwa tygodnie

  • Tomek – 20.07.2016

    jeżeli piszecie, że nowa ładowarka jest zainstalowana na Pawiej już kilka dni to w takim razie posypuję głowę popiołem, mocno przepraszam za własną pomyłkę i... i stwierdzam, że w niedzielny poranek musiałem być mocno zaspany kiedy przemierzałem okolicę Galerii Krakowskiej :) @TomTomSolaris nie miał malowania krakowskiego (ani tzw. książkowego ani żadnego innego z kilku występujących wzorów malowania)W kwestii jeszcze tych blach dealerskich - skąd się bierze na nich literka D a nie PL?

  • ttt – 20.07.2016

    Solaris jest w malowaniu krakowskim z oklejeniem elektryk plus wtyczka. Jazda tym autobusem na pawią do ładowarki jest konieczna aby dokonać konfiguracji jednego z drugim. W krakowie są cztery autobusy od 2 tygodni. Już niedługo na mieście.

  • franio – 20.07.2016

    To są niemieckie tablice dilerskie, które firma transportująca autobusy wykupuje w D. Tablice te montują wielokrotnie na różne pojazdy. Zamiast dowodu rejestracyjnego jest książka do której wpisujesz dane pojazdu i datę założenia i zdjęcia z pojazdu.

  • fafik – 21.07.2016

    Moi drodzy juz wam wyjasniam mpk kupilo 4 su8.9le. Warunkiem zakupu jest dostawa 4 autobusow z zajezdniowymi ladowarkami plug-in i stacja pantografowa na miescie to bylo w siwz. Solris przyjechal do krakowa z autobusami aby zakonczyc kontrakt. Ladowarka ma kozystac z energi rtakcji tramwajowej ale ekoenergetyka (kontrachent dla solarisa) chyba ma jakis problem z zasilaniem. Rownolegle za pewne trwa przygotowanie autobusow przez mpk z tad zapewne te wyklejone numery. A rejestracje wynikaja pewnie z tego ze oficjalnie mpk nie przejelo autobusow taki wymog umowy. Mysle ze nic sie nie dzieje to i tak poprawi w pezysloszci jakosc powwietrza w krakowie przynajmniej czesciowo. Jestem pozytywnie nastawiony.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....