TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Tylko MAN z autobusową ofertą dla Gdyni. Ponad budżetem
InfoBus.pl - Opublikowano: 07.12.2017 16:20:11 15 komentarzy
Tylko MAN z autobusową ofertą dla Gdyni. Ponad budżetem

7 grudnia miało miejsce otwarcie ofert w gdyńskim przetargu na zakup 55 szt. niskopodłogowych autobusów, w tym 32 pojazdy klasy MEGA i 23 pojazdy klasy MAXI. Wpłynęła tylko jedna propozycja - od firmy MAN Truck & Bus Polska.

Budżet przygotowany przez Gdynię na tę inwestycje wynosi łącznie 76 579 800 PLN brutto, a w podziale na dwa zadania wygląda to następująco:

  • dla zadania 1 na zakup 32 autobusów przegubowych to kwota 49 987 200 PLN brutto / 40 640 000 PLN netto, co daje jednostkową cenę netto na poziomie 1 270 000 PLN

  • dla zadania 2 na zakup 23 autobusów standardowych to kwota 26 592 600 PLN brutto / 21 620 000 PLN netto, co daje jednostkową cenę netto na poziomie 940 000 PLN.

Dzisiaj spółka PKM Gdynia, która prowadzi autobusowy przetarg z unijnym dofinansowaniem, otworzyła oferty, a w zasadzie to tylko jedną ofertę - od firmy MAN Truck & Bus Polska, która dyplomatycznie mówiąc mocno przekroczyła zaplanowany przez pomorskie miasto budżet. Producent zaproponował łączną cenę na poziomie 92 692 504 PLN brutto, co w podziale na zadania wygląda następująco:

  • dla zadania1 - na zakup 32 autobusów przegubowych - to kwota 59 787 840 PLN brutto / 48 608 000 PLN netto, co daje jednostkową cenę netto MAN Lion`s City G na poziomie 1 519 000 PLN;

  • dla zadania 2 - na zakup 23 autobusów standardowych - MAN to kwota 32 904 664,80 PLN brutto / 26 751 759 PLN netto, co daje jednostkową cenę netto MAN Lion`s City na poziomie 1 163 119,9 PLN.

Jednocześnie producent zaproponował 60-miesięczną gwarancję całopojazdową i terminy dostaw: 260 dni dla przegubów i 230 dni dla standardowych pojazdów, czyli równo o 10 dni krócej niż wymagał tego zamawiający.

Taka propozycja - szczególne w kontekście jeszcze trolejbusowej oferty Solarisa o której pisaliśmy TUTAJ - będzie dla Gdyni " bardzo twardym orzechem do zgryzienia". Wcześniej przewidywaliśmy, że otwarty przetarg pozwoli miastu zaoszczędzić na autobusach i tym samym dołożyć brakującą kwotę do trolejbusów, tymczasem cała ta strategia bierze teraz "w łeb". Jaką decyzję podejmie zamawiający? Czy unieważni unijne postępowanie i w drugim przetargu poszuka niższych cen na rynku, czy dołoży brakującą kwotę? Pamiętajmy, że jest to suma aż 16 112 704 PLN brutto.

Nasza analiza

Analizując wcześniej kryteria oceny ofert w tym przetargu - ten artykuł dostępny jest TUTAJ - napisaliśmy, że w Gdyni swoje szanse mają duzi producenci. I to się mniej więcej sprawdziło. Natomiast naszym cichym faworytem w tym przetargu był Mercedes-Benz, a potem Solaris. Tymczasem z tylnego siedzenia zaatakował MAN i jako jedyny złożył Gdyni ofertę. Co teraz?

Jeżeli dojdzie do rozpatrywania najkorzystniejszej oferty to zamawiający przewidział tutaj 6 kryteriów. To: cena (60%), termin wykonania zamówienia (7%), termin gwarancji i rękojmi autobusów (11%), zużycie paliwa (6%), rekuperacja (3%), parametry techniczne (13%). Najwięcej punktów spośród kryteriów pozacenowych zamawiający przyznaje za:

  1. najkrótszy termin wykonania zamówienia, nie krótszy niż 180 dni – 7 pkt;

  2. okres gwarancji i rękojmi na cały pojazd - co najmniej 60 miesięcy - 11 pkt;

  3. najniższe zużycie paliwa spośród ocenianych ofert - 6 pkt;

  4. autobusy wyposażone w układ rekuperacji o pojemności nominalnej systemu nie mniejszej niż 0,8 Ah - 3 pkt (Mercedes-Benz/Solaris);

  5. wykonanie konstrukcji nośnej autobusów ze stali nierdzewnej lub stali o podwyższonej jakości zabezpieczonej metodą katoforezy, zapewniającej co najmniej 15 letni okres eksploatacji bez konieczności wykonywania napraw i konserwacji związanych z korozją – 3 pkt; (MAN / Mercedes-Benz / Solaris)

  6. wykonanie poszycia zewnętrznego autobusów ze stali nierdzewnej, aluminiowej, tworzywa sztucznego lub ze stali wysokiej jakości zabezpieczonej przed korozją – 3 pkt; (MAN / Mercedes-Benz / Solaris)

  7. wykonanie poszycia zewnętrznego ścian bocznych autobusów z dzielonych pionowo paneli klejonych lub przykręcanych – 3 pkt; (MAN / Mercedes-Benz / Solaris)

  8. autobusy wyposażone w obrotnicę przegubu, w której elementy układu regulacji tłumienia przegubu są zintegrowane w jednej szczelnej, zamkniętej obudowie, niewymagającej dodatkowego smarowania zewnętrznego – 4 pkt. (Mercedes-Benz?)

Jak widać w tej teoretycznej symulacji to nie MAN zbierał komplet technicznych punktów w przetargu, także ewentualne zwycięstwo marki w Gdynia będzie sporą niespodzianką.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
PKM Gdynia
MAN
MAXI
MEGA
Pomorskie
  • Gosc – 07.12.2017

    Lepiej dołożyć kasę bo jeszcze w następnym prZetargu wygraa c?chlam traktorowy albo pisowskie bociany

  • Z deszczu pod rynnę – 07.12.2017

    Unieważnią ;-)

  • MMichał – 07.12.2017

    Pojechali z ceną, musieli wiedzieć, że nikt nie będzie chciał przystąpić. 1,27 za przeguba, a tyle krzyczą za standarda xD Te autobusy będą ozłocone, a może rama będzie ze złota?

  • tylko jamnik – 07.12.2017

    Heheszki ponowne rozpatrzenie jak nic :D

  • BoBo – 07.12.2017

    Jak mogliście podejrzewać, że wygra Solaris jak było powiedziane od początku, że producent autobusu musi być producentem silnika.

  • Tomek z Oksywia – 07.12.2017

    Chłam traktorowy i pisowskie bociany też nie produkują silników więc nie wygrają... Jedynie może wygrać Mercedes albo MAN.

  • k – 07.12.2017

    Zgadzam się z @tomek

  • Tr – 07.12.2017

    Zostaje jeszcze scania

  • abc – 07.12.2017

    @MMichał: nikt ci nie broni zrobić swojego własnego wozu i sprzedać taniej. Wtedy się dowiesz, czy w takiej cenie sprzedaje się autobusy ze złota... Internetowi specjaliści od wszystkiego...

  • TomT – 07.12.2017

    @BoBoTo było jedno z kryterium oceny dające kilka małych pkt, a nie wymaganie przetargu.

  • Ik – 07.12.2017

    Caly zkm ,mysla ze zaoszczedza mysla ze ktos im za darmo da autobusy

  • Bartosz Milczarczyk – 08.12.2017

    Solaris wziął trolejbusy, więc MAN autobusy. Podzieliło się rynkiem: proste. Każdy chciał zarobić. Każdy z nich przestrzelił jednak z ceną (licząc na wysoki zysk).

  • solaris2284 – 09.12.2017

    a nie mówiłem(przy trolejbusach)

  • SUPER – 09.12.2017

    Tylko Jamnik

  • Kasper ze Szczecina – 10.12.2017

    Dla Gdyni będą takie autobusy, których jeszcze nie było w Polsce. Dla Gdyni przetarg na autobusy wygra IVECO, VDL, bądź BredaMenariniBus.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....