TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Turystyczne Neoplany ze Starachowic?
Aleksander Kierecki - Opublikowano: 04.08.2010 22:42:55 7 komentarzy
Turystyczne Neoplany ze Starachowic?

Produkcja autobusów turystycznych marki Neoplan może z niemieckiego Plauen trafić do Polski - czytamy w dzisiejszym wydaniu gazety \'Puls Biznesu\'. Oznaczałoby to około 50 mln zł inwestycji i ok. 150 nowych miejsc pracy. Jak pisze autorka, Małgorzata Grzegorczyk –firma MAN Bus na razie rozważa ulokowanie produkcji autokarów marki Neoplan w fabryce w Starachowicach. W grę wchodzi modernizacja istniejących hal lub wybudowanie nowych. Polski rząd chce przekonać Niemców do tej inwestycji i proponuje im zwolnienia podatkowe w Specjalnej Strefie Ekonomicznej Starachowice. Decyzja ma zapaść w ciągu dwóch tygodni.

Przypomnijmy, że obecnie w starachowickich zakładach MAN Bus produkuje szkielety i podwozia autobusów miejskich MAN Lion`s City. Co do współpracy z marką Neoplan to jeszcze w 2009 r. Starachowice wraz z fabryką MAN w Sadach produkowały miejskie modele Neoplana –z rodziny Centroliner, ale ten etap został definitywnie zakończony w zeszłym roku (najwięcej tego typu pojazdów powstało w 2008 r. z przeznaczeniem dla Dubaju - o tym pisaliśmy tutaj i i tutaj). W zeszłym roku rozpoczęły się natomiast w Starachowicach gwarancyjne naprawy miejskich autobusów Neoplana (o tym pisaliśmy tutaj). A w tym roku pojawia się jeszcze niepotwierdzona informacja o uruchomieniu montażu autobusów turystycznych Neoplana. Z jednej strony ta wiadomość pojawia się w dość dziwnym momencie –tuż po podpisaniu porozumienia ze związkami zawodowymi w fabryce w Plauen, gdzie aktualnie produkowane są autokary Neoplana (o tym pisaliśmy tutaj). Zaś z drugiej taki ruch jest jak najbardziej sensowny i uzasadniony finansowo. Powszechnie wiadomo, że autobusy turystyczne szczególnie mocno odczuły kryzys na europejskim rynku autobusowym i podjęcie w tym momencie działań ograniczających koszty produkcji byłyby jak najbardziej uzasadnione. Pamiętajmy też, że Starachowice dysponują strategicznym „orężem\' –system do zanurzeniowego malowania kataforetycznego, który m.in. zadecydował o przeniesieniu do Polski produkcji pojazdów miejskich MAN z Salzgitter.

 Niestety, nie udało nam się potwierdzić informacji o przeniesieniu produkcji Neoplana u źródła i zdaje się, że służby prasowe MAN Bus będą milczały do momentu podjęcia decyzji przez zarząd koncernu, jednak już samo pojawienie się tematu jest sygnałem, że „coś jest na rzeczy”. Przypomnijmy, że dwa lata temu polskie zakłady produkcyjne przejęły całą produkcję autobusów miejskich z Salzgitter, gdzie przeprowadzono gruntowaną restrukturyzację. Jeżeli taki sam los miałby spotkać Plauen to fabryka autokarów Neoplana w Starachowicach byłoby drugim (obok Volvo) zakładem produkującym autokary w naszym kraju. Wówczas nasza pozycja na autobusowej mapie produkcyjnej Europy byłaby zdecydowanie mocniejsza. Czekamy na potwierdzenie tej informacji.

Z ostatniej chwili: W najnowszym wydaniu związkowego newslettera „Wiadomości Związkowe” [WZ NR 14 (234)] NZSS Solidarność w zakładzie MAN Bus w Starachowicach możemy przeczytać m.in. następujący news: –„W dniu 2 sierpnia w MAN Bus gościł wiceminister gospodarki Rafał Baniak. Wizyta wiceministra związana była z planami przeniesienia do Starachowic produkcji piętrowych autobusów z Plauen. MAN liczy na wsparcie inwestycji przez rząd argumentując swoje oczekiwania tworzeniem nowych miejsc pracy. W grę wchodzi zwolnienie firmy z podatku dochodowego i dotacja rządowa. Mówi się, że MAN zamierza zainwestować 45 milionów złotych pod warunkiem, że rząd polski dołoży 50% tej kwoty. W rozmowach, jakie się odbyły uczestniczyli przedstawiciele zarządu koncernu MAN w Monachium, prezes starachowickiego oddziału MAN Stanisław Ziętkiewicz, poseł Marzena Okła-Drewnowicz oraz Zarząd Starachowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej.”


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Neoplan
Starachowice
MAN
  • MB – 07.08.2010

    Było by dobrze gdyby ta informacja się potwierdziła! Może jadnak chodzić jedynie o produkcję podwozi autokarów. W czerwcu br. taką umowę podpisał zarząd koncernu ze związkami zawodowymi z Plauen. Trudno oczekiwać, żeby dwa miesiące później się wycofali z tej umowy. Żeby uruchomić produkcję co najmniej kilkuset (1000-1500?) podwozi autokarowych rocznie muszą przecież wybudować specjalną linię technologiczną (wątrpię by dało się je produkować na linnii dla autobusów miejskich). A to oznacza konieczność nowych inwestycji i zatrudnienia nowych pracowników.

  • dobry – 08.08.2010

    Czy to prawda, że nowe Many dla MZA mają być wyprodukowane w Turcji ?

  • JaRkO – 09.08.2010

    Many dla Warszawy będą produkowane w Starachowicach i Poznaniu

  • dobry – 09.08.2010

    @JaRkO:Dzięki

  • straphan – 11.08.2010

    Czy MAN ma w ogole jeszcze fabryke autobusow w Turcji? Wszystkie miejskie autobusy dla Europy produkowane sa OIDP w Sadach...

  • dobry – 11.08.2010

    @straphan: ten temat był poruszony w komentarzach do innego artykułu, ale tam też się to już wyjaśniło

  • MANiak – 11.08.2010

    Ze Starachowic przyjeżdża szkielet , polakierowany z okablowaniem w Poznaniu, jest wykonywana reszta czynności -ośki silnik szyby rurki i uruchomienie elektryczne itd.Pozdrawiam Pracownik MAN

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....