TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Trzy oferty na 8-letnią obsługę linii w Lublinie
InfoBus - Opublikowano: 10.03.2014 17:57:05 2 komentarze
Trzy oferty na 8-letnią obsługę linii w Lublinie
10 marca br. Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie otworzył oferty w przetargu na 8-letnią obsługę części linii komunikacyjnych w Lublinie –z wykorzystaniem fabrycznie nowych autobusów przegubowych. W tym okresie mają one przejechać łącznie 8 325 334 wozokilometrów. Jednym kryterium wyboru najkorzystniejszej oferty w tym postępowaniu była najniższa cena. Pod tym kątem najlepiej wypadła propozycja PKS Zielona Góra. Firma zaoferowała za obsługę części lubelskich tras kwotę 81 551 641,73 PLN brutto, co daje jednostkową cenę wzkm na poziomie 9,80 PLN brutto. Droższą ofertę przedstawiła firma Meteor z Jaworzna, która zaproponowała kwotę 85 580 272,45 PLN brutto, czyli 10,22 PLN brutto za wzkm. Stawkę zamyka Mobilis z sumą 90 992 570, 49 PLN brutto, co daje poziom 10,93 PLN brutto za wzkm. Urzędnicy z lubelskiego ZTM-u liczyli jednak na większą konkurencję w tym zamówieniu i wcześniej oszacowali wartość całego kontraktu na kwotę 72 600 830, 21 PLN brutto, co daje jednostkową cenę wzkm na poziomie 8,75 PLN brutto. To zdecydowane mniej niż najtańsza oferta w przetargu, złożona przez PKS Zielona Góra. W tej sytuacji ZTM Lublin ma dwa wyjścia –albo unieważni całe postępowanie z powodu przekroczenia poziomu finansowania albo znajdzie brakującą kwotę (bagatela prawe 9 mln PLN) i doprowadzi to postepowanie do rozstrzygnięcia.Przypomnijmy, że ZTM Lublin ogłosił przetarg na 8-letnią obsługę części linii jeszcze w grudniu 2013 r. Postępowanie było dwa razy przedłużane z powodu licznych zapytań ze strony potencjalnych oferentów. Jednym z nich była firma Autobusowe Konsorcjum Lubelskie, która ostatecznie nie złożyła oferty. Spółka kwestionowała niektóre zapisy SIWZ. Wśród nich był taki, że ZTM, w razie gdyby miał za mało pieniędzy na zapłatę dla firmy, może zmniejszyć liczbę kursów i zapłacić mniej. Poza tym AKL nie spodobał się punkt mówiący o tym, że autobusy mają mieć czworo drzwi. ZTM dwa razy przekładał termin składania ofert, aby odpowiedzieć na wszystkie pytania. Ostatecznie 10 marca udało się doprowadzić do otwarcia ofert, ale do samego zakończenia postepowania jest jeszcze daleko. Na pewno nowe przegubowce nie wyjadą na lubelskie ulice 1 września br., jak to było pierwotnie planowane. Jeżeli Zarząd zdecyduje się wybrać najkorzystniejszą ofertę w tym postepowaniu to realnym terminem na start (biorąc też pod uwagę ewentualne odwołania innych oferentów) wydają się okolice 1 listopad br. Tak odległy termin wynika z konieczności zakupu przez nowego przewoźnika nowego taboru. Przegubowe autobusy mają być fabrycznie nowe, spełniać normę emisji spalin Euro 6,a dodatkowo posiadać bogate wyposażenie, w tym m.in. klimatyzację, monitoring i biletomaty. Z nieoficjalnych informacji wiemy, że w przypadku wygranej PKS-u w Lublinie istnieje duża szansa, że w tym mieście pojawią się nowe autobusy marki MAN. Warto podkreślić, że PKS Zielona Góra wygrało już w tym roku jeden przetarg w Lublinie. W styczniu br. ZTM ogłosił wyniki przetargu na obsługę części linii używanymi autobusami (dopuszczone były tutaj nawet pojazdy 14-letnie). To postepowanie wygrała właśnie zielonogórska firma, która od maja będzie obsługiwała linie: 2, 19, 20, 22 i 32 (pojazdy solo) oraz 10, 17, 18, 27 i 40 (pojazdy przegubowe). Zastąpi tutaj konsorcjum IREX i Meteor. Do eksploatacji PKS skieruje 10 szt. kilkunastoletnich autobusów, w tym przegubowce MAN NG 313 z rocznika 2004, a także standardowe wersje Mercedes-Benz Citaro z rocznika 2002. Będą one woziły lubelskich pasażerów przynajmniej do czerwca 2016 r., kiedy wygasa termin umowy. Spółka PKS Zielona Góra wygrała przetarg, bo była najtańsza, a liczyła się tylko cena. Przewoźnik zaproponował cenę 11 909 491,60 PLN brutto i jako jedyny zmieścił się w kwocie 12 435 056,40 PLN netto, którą ZTM zarezerwował na to zlecenie. Drugą ofertę złożyło Autobusowe Konsorcjum Lubelskie (owartości 17,3 miliona zł), a konsorcjum firm Meteor i IREX-1 zostało wykluczone z postępowania.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Lublin
ZTM Lublin
PKS Zielona Góra
  • Jethro GIbbs – 11.03.2014

    Dziękuję redaktorze AK za szybkie umieszczenie tej informacji od spontanicznego informatora :)

  • lbn – 09.06.2014

    Przy temperaturze 30 st. powietrza, temperatura wewnątrz Irisbusów PKS ZG sięga 40 st. kompletnie nie ma tam żadnego obiegu powietrza. Autobusy mają tylko maleńkie uchylne (za mało) okienka, które nic nie dają. Przy postoju w korku i spalinach można się udusić i ugotować.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....