Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Trzy oferty dla MZK Bydgoszcz. Powrót Conecto?

infobus
24.06.2016 16:20
0 Komentarzy

Dodziś bydgoskie Miejskie Zakłady Komunikacyjne czekało na oferty w przetargu na dostawę łącznie 11 nowychautobusów miejskich. Spółka otrzymała oferty od trzech chętnych. Najtańsząprzedstawił EvoBus.

Warunkizamówienia opisaliśmy tutaj. Przypomnijmy, że miejski przewoźnik chce kupić dziesięćautobusów klasy maxi oraz jeden przegubowy. Wszystkie pojazdy będą w pełniniskopodłogowe, klimatyzowane, monitorowane oraz wyposażony w kompletny systeminformacji pasażerskiej. Będzie się on składa z zewnętrznych wyświetlaczydiodowych o wysokiej rozdzielczości (pięć w pojazdach typu maxi, sześć wprzegubowcu), wewnętrznych LED (jedna w solówkach, dwie w przegubowcu) orazgłosowych zapowiedzi przystanków. Autobusy mają być przystosowane do montażubiletomatów. Nie zabraknie także gniazdek USB dla pasażerów. Nie wolnooczywiście zapomnieć, że każdy z nich ma spełniać normę Euro 6. Na zakup spółkaplanowała przeznaczyć do ok. 11,8 mln zł brutto.

Dzisiajzgodnie z planami nastąpiło otwarcie ofert. Gotowość dostawy autobusów dla MZKwyraziły trzy firmy. Wszystkie propozycje przekroczyły szacunki bydgoskiegoprzewoźnika.

Najtańsząofertę, która nieznacznie przekroczyła kosztorys przedstawił EvoBus. DealerMercedesa i Setry najprawdopodobniej oferuje dostawy niskopodłogowych autobusówz rodziny Conecto. Nieco droższy jest Solaris, który zaproponował dostawępojazdów za ok. 12,1 mln zł. Najdroższą przedstawił MAN. Producent”lwów” dostawę jednego autobusu typu A23 oraz dziesięciu,prawdopodobnie A21 wycenił na ok. 13,1 mln zł.

JeżeliMZK znajdzie dodatkowe środki i zdecyduje się na rozstrzygnięcie przetargu to ocenyofert dokona na podstawie trzech kryteriów. Prym wiedzie cena, bo to nawet 83%punktów. 15% przeznaczono na ofertę techniczną, natomiast 2% można uzyskać zazaproponowanie minimum dziewięciu miejsc dostępnych z niskiej podłogi w solówceoraz od 16 w przegubowcu.
Dzięki cenie EvoBus ma ok. 2 pkt przewagi nadSolarisem. Obie firmy inkasują także po 15 pkt za ocenę techniczną za materiały, z których wykonane są szkielet oraz poszyciaoferowanych autobusów. Czyżby zatem decydujące znaczenie mogło mieć najmniejszez kryteriów? Jeśli tak to byłoby to na swój sposób dosyć zabawne.

Komentarze