TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Trzy oferty dla KM Łomianki. Autosan, Solaris i SOR!
INFOBUS.PL - Opublikowano: 17.02.2020 14:00:45
Trzy oferty dla KM Łomianki. Autosan, Solaris i SOR!

Aż trzech oferentów jest gotowych dostarczy dwa nowe autobusy klasy MAXI dla Komunikacji Miejskiej w Łomiankach. To Autosan, Solaris i SOR. Wygląda na to, że walka o zwycięstwo rozegra się między pierwszymi dwoma producentami.

Komunikacja Miejska w Łomiankach jest w trakcie kolejnych zakupów. Plan na ten rok zakłada pozyskanie dwóch fabrycznie nowych spalinowych autobusów klasy MAXI. Dwie nowe "dwunastki" mają zostać przekazane KM w ciągu siedmiu miesięcy od podpisania umowy. Każda będzie objęta minimum dwuletnią gwarancją całopojazdową. Ale spółka przyzna każdemu symboliczną premię kto wydłuży ten okres o rok.

Jakie autobusy?
Przewoźnika interesują w pełni niskopodłogowe konstrukcje z nadwoziami o długości 11,8 - 12,2 m, szerokości 2,4 - 2,5 m. Każdy musi umożliwiać podróż przynajmniej 90 pasażerom, w tym nie mniej niż 24 na miejscach siedzących. Przynajmniej sześć foteli ma być dostępnych z niskiej podłogi. Dostęp na pokład ma być zapewniony przez trzy wejścia w układzie 2-2-2, każde o prześwicie min. 1150 mm.

Ponadto pojazdy muszą być napędzane silnikami diesla o mocy min. 190 kW i pojemności skokowej max 11 l. Jednostka ma spełniać przynajmniej normę Euro 6. Ma ona być zblokowana automatyczną, przynajmniej czterobiegową skrzynią biegów, wobec której spółka nie ma jakichś szczególnych wymagań.

Standard ZTM
Zadbano o komfortowe warunki pracy dla kierowców. Przewoźnik wymaga, aby autobusy posiadały wydzielone i w pełni odseparowane od przestrzeni pasażerskiej kabiny dla kierujących. Mają one być zabudowane na pełnej szerokości autobusu (z dwoma niezależnymi wyjściami).

Wentylację przestrzeni pasażerskiej ma zapewniać przynajmniej sześć okien przesuwnych oraz dwa sterowane elektrycznie szyberdachy. Autobusy muszą posiadać klimatyzację opartą na agregacie o mocy chłodniczej min. 24 kW. Nie zabraknie monitoringu, gniazd USB i automatu do sprzedaży biletów.

SIP ma być zgodny ze standardami warszawskiego ZTM. Na wyposażeniu mają się znaleźć cztery wyświetlacze zewnętrzne o wysokiej rozdzielczości, które mają świecić na biało. Idziemy do środka. Tutaj znajdą się trzy tablice LCD. Dwie o przekątnej 23" będą zamontowane pod sufitem. Z boku, przed drugimi drzwiami zainstalowany będzie monitor 38", czyli tzw. "e-korale". Do tego oczywiście nie zabraknie głosowych zapowiedzi oraz systemu GPS. Całością sterował autokomputer z dotykowym interfejsem.

Trzy oferty
W miniony piątek, 14 lutego minął termin składania ofert. KM na pozyskanie dwóch spalinowych dwunastek przygotowała 2 460 000 PLN brutto. To daje wycenę jednostkową w wysokości 1 000 000 mln netto. Przewoźnik otrzymał dwie oferty, z których tylko jedna mieści się w tych szacunkach.

Najtańszy jest Autosan, który zaoferował dwa SanCity 12LF za 2 456 056,62 PLN brutto. To daje 998 397 PLN netto za jednego, czyli minimalnie poniżej budżetu w Łomiankach. Nieco powyżej szacunków KM jest natomiast Solaris. Jego propozycja to 2 546 100 PLN brutto. To z kolei daje 1 035 000 PLN netto za jednego Nowego Urbino 12. Najdroższy okazuje się być dosyć niespodziewanie czeski SOR. Jego propozycja za dwa autobusy typu NS12 to 2 829 000 PLN brutto. Jeden więc został wyceniony na 1 150 000 PLN netto.

Wszyscy oferenci zaproponowali premiowaną trzyletnią gwarancję całopojazdową. Wydaje się, że KM będzie dążyła do rozstrzygnięcia przetargu. Finał wydaje się rozegrać między Autosanem, który zyskuje dzięki cenie, a Solarisem, za który z kolei może się odkuć w ocenie technicznej.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
KM Łomianki
ZTM Warszawa
Autosan
Solaris
SOR

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....