TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Trzecie podejście "hybrydowe" w Gdyni
InfoBus.pl - Opublikowano: 28.01.2016 10:12:02 5 komentarzy
PKM Gdynia już trzeci raz próbuje kupić gazowe hybrydy.

Gdyńskie Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej w Gdynii ogłosiło już trzeci przetarg na dostawę 10 hybryd gazowych klasy maxi. Poprzednie dwa postępowania kończyły się unieważnieniem z powodu braku ofert.

PKM by lepiej przeprowadzić nową procedurę zakupową ogłosił pod koniec października dialog techniczny. Miało to umożliwić lepsze przygotowanie do nowego przetargu po rozmowach z producentami. Mimo to dalej wydaje się, że tylko Lider Trading jest jedynym graczem, który jest w stanie wykonać to zamówienie.

Zamawiający wymaga, by oferowane pojazdy były wyposażone w równoległy lub szeregowy układ hybrydowy. Hybrydy równoległe mają posiadać silnik elektryczny o mocy minimum 30 kW, szeregowe zaś nie mniej niż 100 kW i zblokowany z prądnicą równiej nie słabszą niż 100 kW.

Autobusy mają mieć długość nie więcej niż 13,5 m, szerokość do 2,55 m i wysokość do 3,45 m. Dalej mają być w pełni niskopodłogowe oraz spełniać normę czystości spalin EURO6. Silnik spalinowy ma mieć pojemność przynajmniej 7,4 l i chociaż 270 KM mocy. Zasilanie naturalnie CNG. Oś przednia będzie zależna, a tylna to naturalnie most portalowy z przełożeniem minimalizującym spalanie gazu. 

Przestrzeń pasażerska ma umożliwić podróż przynajmniej 80 osobom. Nie mniej niż 27 z nich ma mieć zagwarantowane miejsca siedzące, w tym 2 formie strapontenów. Ponadto autobusy mają być wyposażone w klimatyzację o mocy minimum 25 kW oraz monitoring. Informacja pasażerska będzie oparta o zapowiedzi głosowe, 3 zewnętrzne wyświetlacze diodowe oraz jeden wewnętrzny LCD o przekątnej 22".

Do oferty i tym razem trzeba załączyć wyniki z testu SORT2. Oznacza to, że w praktyce PKM oczekuje pojazdów, które już uzyskały homologację i są po testach drogowych. A tak przecież jest z Solbusami, które kupiło częstochowskie MPK

Jedyną wątpliwością pozostaje kwestia, czy ich producent z tej okazji przeprowadził test. Wydaje się jednak, że tak się stało, gdyż w poprzednim gdyńskim przetargu padło pytanie o możliwość przesunięcia terminu składania ofert ze względu na niezbędny czas, którego wymaga przeprowadzenie testu SORT2. Ale czy tak jest przekonamy się najwcześniej 31 marca. Waśnie wtedy przewidziano wstępnie termin otwarcia ofert.

PKM wyboru najlepszej oferty dokona w oparciu o dwa kryteria. Cena będzie punktowana na 85%, za odpowiednio korzystne warunki gwarancji będzie do wywalczenia do 15%. Aby złożyć wiążącą ofertę należy wykazać się zrealizowaniem przynajmniej dwóch dostaw, każda po przynajmniej 5 autobusów. Pierwsza ma obejmować pojazdy hybrydowe, druga zaś zasilane CNG. Zwycięzca przetargu będzie miał bardzo dużo czasu na dostawę 10 hybryd. PKM daje zwycięzcy czas na wykonanie zamówienia do 11 miesięcy od podpisania umowy.

WIĘCEJ W INFORMACJI PRZETARGOWEJ
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKM Gdynia
Gazela
hybryda
  • Hehuh – 28.01.2016

    Otwarcie ofert 31 sierpnia?????

  • pkm – 28.01.2016

    Otwarcie ofert 31.03.16.

  • kapitan nemo – 28.01.2016

    a moze lub morze autosan ;)

  • Odnosnie Autosana – 28.01.2016

    Autosan tak, pod warunkiem, że będzie produkowany za morzem.Cyba że nie.Ale chyba to morze.A Autosan to raczej chybi.I to wszędzie

  • MKM – 29.01.2016

    Dla mnie PKM powinien już oddać dofinansowanie Częstochowie, bo trwa to za długo ewen. kolejnemu miastu które złożyło wniosek.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....