TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Trzech chętnych na dostawę autobusów dla MZA
MZA/INFOBUS - Opublikowano: 05.02.2013 20:16:21 39 komentarzy
Trzech chętnych na dostawę autobusów dla MZA

W czasie wakacji Miejskie Zakłady Autobusowe najprawdopodobniej otrzymają 36 nowych autobusów. We wtorek, 5 lutego, otwarto oferty na dostawę 20 pojazdów klasy midi o długości 10 metrów oraz 16 przegubowców –poinformował Adam Stawicki, rzecznik prasowy przewoźnika. Do przetargu zgłosiło się trzech potencjalnych dostawców, którzy złożyli następujące oferty:

1.     Evo-Bus (autobusy marki Mercedes-Benz Conecto G) –oferta tylko na pojazdy przegubowe: 23 114 160 złotych brutto;

2.     Lider Trading Sp. z o.o. (autobusy marki Solbus) –oferta tylko na autobusy 10-metrowe –17 835 000 złotych brutto;

3.     Solaris Bus &Coach SA –oferta na autobusy klasy midi (10 metrów) –18 179 400 złotych brutto, oferta na autobusy przegubowe –21 874 320 złotych brutto.

Dostawy autobusów mają się rozpocząć w ciągu 20 tygodni od momentu podpisania umowy. W ciągu ostatnich sześciu lat MZA kupiły 774 autobusy. Były to wyłącznie pojazdy fabrycznie nowe i w pełni niskopodłogowe. Autobusy dostarczane w ostatnich dwóch latach mają na wyposażeniu klimatyzację w wersji śródziemnomorskiej, monitoring, elektroniczną informację wewnętrzną i zewnętrzną, udogodnienia dla osób niewidomych i niedowidzących. Taki sam standard –jeden z najlepszych w Europie, będą spełniały również najnowsze, tegoroczne wozy.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
MZA
Warszawa
Mercedes
Solbus
Solaris
  • ARG – 05.02.2013

    Czyli przeguby Solarisa wracają do wawy...

  • Kuba – 05.02.2013

    Przede wszystkim brawa dla Solbusa. Oby tak dalej.

  • sphinx – 06.02.2013

    Nie jest powiedziane, że Solbus wygrał. Solaris traci tylko 1,5 pkt, to nie jest dużo.

  • @@ – 06.02.2013

    sphinx, jest już powiedziane, że w midi wygrał solbus. To pewne. Nie dość, że niższa cena to przewaga w technice.

  • Banku – 06.02.2013

    Cieszy to, że autobusy będą z solbusa i solarisa. Dwie warte uwagi marki i polskie :P

  • user.exe – 06.02.2013

    @@ ??? (Maz ma jeszcze większą przewagę...)

  • fax – 06.02.2013

    Solbus ciesze sie że będzie ale urbino ta staroć gdyby była nowa generacja to tak a za stara jest juz przeterminowana

  • – 06.02.2013

    Czy Solbus sprzedaje jeszcze gdzieś autobusy czy tylko do Warszaway

  • kropek – 06.02.2013

    Kolejna partia Solgówna w warszawie....

  • dobry – 06.02.2013

    Solbus zazwyczaj oferował midiki z silnikiem 280 KM a Solaris- 250 KM. Solbus może też dostać punkt za zabudowaną kabinę na co nie stać SU10 przez układ drzwi 1-2-2. Trzymam kciuki za solbusa, szkoda, że MB raczej nie wygra w II części.

  • oko – 06.02.2013

    Nie lubię solbusów, beznadziejną sprawą jest brak okna z tyłu, nie widać czy warto się przesiadać. I fatalnie zamontowany monitor z reklamami, tuż przed oczami pasażerów z pierwszych foteli - to może nie jest wina fabryki?

  • rybak – 07.02.2013

    @ oko Brak tylnej szyby to efekt wymogów serwisowych. Dzięki temu autobus jest łatwiejszy w codziennej kontroli. Za monitory reklamowe to trzeba podziękować zamawiającemu, bo to na jego życzenie autobusy wyglądają jak choinki

  • wawka – 07.02.2013

    Tylko w polsce możliwe jest do puszczanie do przetargu manufakture która dziś jest a jutro niekoniecznie. Co to za fabryka która produkuje około 50 szt rocznie , śmiech na sali..

  • dobre – 07.02.2013

    Ciesze sie ze beda polskie Autobusy!!

  • gwiazda – 07.02.2013

    Szkoda że Man nie wystartował, ale na pewno wybiorą Solarisa i Solbusa czyli dwie najgorsze i najtańsze (główne kryterium w przetargu) marki autobusowe. Szkoda że nie bierze się pod uwagę póżniejszych kosztów napraw tych gratów. Jeśli chodzi o przeguby to ja bym widział Mercedesa Citaro lub Mana lion's city.

  • adi – 07.02.2013

    Wolą manufakture typu tani solbus albo stary urbino solara niestety podróż na niskim poziomie

  • ... – 07.02.2013

    @fax: sam jesteś przeterminowany.

  • anteater – 07.02.2013

    @gwiazda: no właśnie, wejdź na omnibusa i zobacz zdjęcia z CWS - jak wygląda 'rozebrany' Solaris U15 i MAN NG313 (podobne rocznikowo) i odpowiedz sobie na pytanie, gdzie potrzeba więcej kasy na naprawę tych 'gratów'... a jak sam nie potrafisz odpowiedzieć na pytanie, to czytaj opisy zdjęć, gdzie znajdziesz obiektywne opinie.

  • Paweł – 07.02.2013

    a co w Tarnowie?

  • oko – 07.02.2013

    @rybak Jakoś inni producenci potrafią komorę płynów zrobić inaczej. Dla mnie to beznadziejna sprawa, duży mankament, jestem przekonany że sprawa możliwa do przekonstruowania.

  • rybak – 08.02.2013

    @oko Nie wiem czy zabudowa całej tylnej ściany miała tylko aspekt lepszego dostępu serwisowego, ale podobną zabudowę zrobili w LNG i CNG. Możliwe, że chodzi o unifikacje konstrukcji. Z resztą nie tylko Solbus robi zabudowaną tylną ścianę. @wszyscy fascynaci zagranicznej motoryzacji. Takie ślepe patrzenie na zagraniczną produkcję właśnie powoduję strasznie słabą kondycje rodzimego przemysłu. Dostać pieniądze z UE i zamiast je wydać na produkty produkowane w Polsce to lepiej kupić u Niemca czy Francuza i dać pracę w tamtych krajach niż u nas. Typowe polskie myślenie, a później wszyscy jęczą jak to słabo płacą w Polsce, jak tu ciężko. Patrzcie na Czechów, na ulicach tylko produkcja czeska zarówno osobówek jak i pojazdów ciężarowych i szynowych. Jakoś nie jest to dla nich ujmą.

  • Nuxxx – 08.02.2013

    @rybak-na ryby a nie na forum się wypowiadać, w takim razie co robi solaris w czechach??? powinni tylko sorem jeździć, brednie

  • ARG – 08.02.2013

    Z podobnego artykułu można się dowiedzieć że np. Solaris więcej sprzedał na export niż w rodzimej Polsce i to do krajów które posiadają różne rodzime produkcje autobusów, i tu pytanie dlaczego we Włoszech nie kupili Iveco, w Niemczech Mana lub MB, w Szwecji Scanii. To właśnie dzięki temu w Solarisie jest praca, bo przecież mogliby sprzedawać jak to przez wiele lat robił Autosan tylko w naszym kraju i mieć podobne problemy. A i jeszcze jedno dzięki temu że jest silna konkurencja to koncerny się rozwijają oraz swoje produkty a jak to robią to jest praca a jeżeli tego nie robią bo mają monopol to już sobie odpowiedzcie sami. (podpowiem Autosan;)

  • Paweł – 10.02.2013

    do ARG. Solaris też poczuje spadek sprzedaży...

  • cracus – 10.02.2013

    kant maszynka lider jakiś tam - syfbus dalej nie płaci długów i wszystko w majestacie prawa tak jak 10m=12m jedna metryka - 2 różne autobusy ale nie dla tego syfbusa

  • wierzyciel – 10.02.2013

    czy lider traiding płaci długi solbusa

  • Jarek – 10.02.2013

    cracus, czy jak ci tam, Solbus płaci swoje długi zgodnie z zawartym układem. 10 nie jest równe 12. Sam jesteś zbyt głupi by zrozumieć pojęcie typu pojazdu

  • RK – 11.02.2013

    Solaris sprzedaje dużo aut na export bo mogą produkować przy niższych kosztach robocizny niż na zachodzie, a produkcja autobusów to jednak głównie praca ludzi. Autosan tak jak Jelcz swego czasu to były zakłady wytypowane odgórnie i miały produkować na rynek wewnętrzny bo popyt był nieograniczony.

  • cracus – 11.02.2013

    nie jestem głupi - oni pod jednym hasłem sm 12 sprzedają wyroby o różnej długości tzn 10m i 12m - tak jest na oficjalnej stronie ZTM W-wa

  • zew – 11.02.2013

    cracus, typ pojazdu to typ pojazdu a nazwa handlowa to nazwa handlowa. Autobus Solbus SM12 ma dwa warianty długości. Zresztą typ urbino ma chyba 4 warianty długości a różne nazwy handlowe. Zrozumiałeś wreszcie?

  • sphinx – 12.02.2013

    Solbus schytrzył się i pod typem SM12 homologował dwie długości. Dlatego mógł spełnić wygórowany warunek doświadczenia i wystartować w Warszawie na midiki (w pierwszym przetargu który wygrał).

  • cracus – 12.02.2013

    mnie właśnie o to chodziło co napisał sphinx

  • zew – 12.02.2013

    Solaris w najnowszej homologacji ma pod jednym typem 4 długości autobusów i jest to ogólny trend

  • mm – 12.02.2013

    Coś autosanów w rzeszowie nie widać?

  • res – 12.02.2013

    Już pojawiło się 7 kolejnych Autosanów w Rzeszowie

  • dobry – 12.02.2013

    Czy taki sam zabieg solbus mógłby wykonać z przegubowcami?

  • sphinx – 12.02.2013

    Raczej nie to już zbyt dużo naginania.

  • solbus – 12.02.2013

    http://www.omni-bus.eu/warsztat/displayimage.php?album=1030&pos=14

  • Zuber – 13.02.2013

    @Solbus O co chodzi z tym zdjęciem?? Normalny remont.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....