TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Trzech chętnych na dostawę autobusów dla MZA
MZA/INFOBUS - Opublikowano: 05.02.2013 20:16:21 39 komentarzy
Trzech chętnych na dostawę autobusów dla MZA

W czasie wakacji Miejskie Zakłady Autobusowe najprawdopodobniej otrzymają 36 nowych autobusów. We wtorek, 5 lutego, otwarto oferty na dostawę 20 pojazdów klasy midi o długości 10 metrów oraz 16 przegubowców –poinformował Adam Stawicki, rzecznik prasowy przewoźnika. Do przetargu zgłosiło się trzech potencjalnych dostawców, którzy złożyli następujące oferty:

1.     Evo-Bus (autobusy marki Mercedes-Benz Conecto G) –oferta tylko na pojazdy przegubowe: 23 114 160 złotych brutto;

2.     Lider Trading Sp. z o.o. (autobusy marki Solbus) –oferta tylko na autobusy 10-metrowe –17 835 000 złotych brutto;

3.     Solaris Bus &Coach SA –oferta na autobusy klasy midi (10 metrów) –18 179 400 złotych brutto, oferta na autobusy przegubowe –21 874 320 złotych brutto.

Dostawy autobusów mają się rozpocząć w ciągu 20 tygodni od momentu podpisania umowy. W ciągu ostatnich sześciu lat MZA kupiły 774 autobusy. Były to wyłącznie pojazdy fabrycznie nowe i w pełni niskopodłogowe. Autobusy dostarczane w ostatnich dwóch latach mają na wyposażeniu klimatyzację w wersji śródziemnomorskiej, monitoring, elektroniczną informację wewnętrzną i zewnętrzną, udogodnienia dla osób niewidomych i niedowidzących. Taki sam standard –jeden z najlepszych w Europie, będą spełniały również najnowsze, tegoroczne wozy.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
MZA
Warszawa
Mercedes
Solbus
Solaris
  • ARG – 05.02.2013

    Czyli przeguby Solarisa wracają do wawy...

  • Kuba – 05.02.2013

    Przede wszystkim brawa dla Solbusa. Oby tak dalej.

  • sphinx – 06.02.2013

    Nie jest powiedziane, że Solbus wygrał. Solaris traci tylko 1,5 pkt, to nie jest dużo.

  • @@ – 06.02.2013

    sphinx, jest już powiedziane, że w midi wygrał solbus. To pewne. Nie dość, że niższa cena to przewaga w technice.

  • Banku – 06.02.2013

    Cieszy to, że autobusy będą z solbusa i solarisa. Dwie warte uwagi marki i polskie :P

  • user.exe – 06.02.2013

    @@ ??? (Maz ma jeszcze większą przewagę...)

  • fax – 06.02.2013

    Solbus ciesze sie że będzie ale urbino ta staroć gdyby była nowa generacja to tak a za stara jest juz przeterminowana

  • – 06.02.2013

    Czy Solbus sprzedaje jeszcze gdzieś autobusy czy tylko do Warszaway

  • kropek – 06.02.2013

    Kolejna partia Solgówna w warszawie....

  • dobry – 06.02.2013

    Solbus zazwyczaj oferował midiki z silnikiem 280 KM a Solaris- 250 KM. Solbus może też dostać punkt za zabudowaną kabinę na co nie stać SU10 przez układ drzwi 1-2-2. Trzymam kciuki za solbusa, szkoda, że MB raczej nie wygra w II części.

  • oko – 06.02.2013

    Nie lubię solbusów, beznadziejną sprawą jest brak okna z tyłu, nie widać czy warto się przesiadać. I fatalnie zamontowany monitor z reklamami, tuż przed oczami pasażerów z pierwszych foteli - to może nie jest wina fabryki?

  • rybak – 07.02.2013

    @ oko Brak tylnej szyby to efekt wymogów serwisowych. Dzięki temu autobus jest łatwiejszy w codziennej kontroli. Za monitory reklamowe to trzeba podziękować zamawiającemu, bo to na jego życzenie autobusy wyglądają jak choinki

  • wawka – 07.02.2013

    Tylko w polsce możliwe jest do puszczanie do przetargu manufakture która dziś jest a jutro niekoniecznie. Co to za fabryka która produkuje około 50 szt rocznie , śmiech na sali..

  • dobre – 07.02.2013

    Ciesze sie ze beda polskie Autobusy!!

  • gwiazda – 07.02.2013

    Szkoda że Man nie wystartował, ale na pewno wybiorą Solarisa i Solbusa czyli dwie najgorsze i najtańsze (główne kryterium w przetargu) marki autobusowe. Szkoda że nie bierze się pod uwagę póżniejszych kosztów napraw tych gratów. Jeśli chodzi o przeguby to ja bym widział Mercedesa Citaro lub Mana lion's city.

  • adi – 07.02.2013

    Wolą manufakture typu tani solbus albo stary urbino solara niestety podróż na niskim poziomie

  • ... – 07.02.2013

    @fax: sam jesteś przeterminowany.

  • anteater – 07.02.2013

    @gwiazda: no właśnie, wejdź na omnibusa i zobacz zdjęcia z CWS - jak wygląda 'rozebrany' Solaris U15 i MAN NG313 (podobne rocznikowo) i odpowiedz sobie na pytanie, gdzie potrzeba więcej kasy na naprawę tych 'gratów'... a jak sam nie potrafisz odpowiedzieć na pytanie, to czytaj opisy zdjęć, gdzie znajdziesz obiektywne opinie.

  • Paweł – 07.02.2013

    a co w Tarnowie?

  • oko – 07.02.2013

    @rybak Jakoś inni producenci potrafią komorę płynów zrobić inaczej. Dla mnie to beznadziejna sprawa, duży mankament, jestem przekonany że sprawa możliwa do przekonstruowania.

  • rybak – 08.02.2013

    @oko Nie wiem czy zabudowa całej tylnej ściany miała tylko aspekt lepszego dostępu serwisowego, ale podobną zabudowę zrobili w LNG i CNG. Możliwe, że chodzi o unifikacje konstrukcji. Z resztą nie tylko Solbus robi zabudowaną tylną ścianę. @wszyscy fascynaci zagranicznej motoryzacji. Takie ślepe patrzenie na zagraniczną produkcję właśnie powoduję strasznie słabą kondycje rodzimego przemysłu. Dostać pieniądze z UE i zamiast je wydać na produkty produkowane w Polsce to lepiej kupić u Niemca czy Francuza i dać pracę w tamtych krajach niż u nas. Typowe polskie myślenie, a później wszyscy jęczą jak to słabo płacą w Polsce, jak tu ciężko. Patrzcie na Czechów, na ulicach tylko produkcja czeska zarówno osobówek jak i pojazdów ciężarowych i szynowych. Jakoś nie jest to dla nich ujmą.

  • Nuxxx – 08.02.2013

    @rybak-na ryby a nie na forum się wypowiadać, w takim razie co robi solaris w czechach??? powinni tylko sorem jeździć, brednie

  • ARG – 08.02.2013

    Z podobnego artykułu można się dowiedzieć że np. Solaris więcej sprzedał na export niż w rodzimej Polsce i to do krajów które posiadają różne rodzime produkcje autobusów, i tu pytanie dlaczego we Włoszech nie kupili Iveco, w Niemczech Mana lub MB, w Szwecji Scanii. To właśnie dzięki temu w Solarisie jest praca, bo przecież mogliby sprzedawać jak to przez wiele lat robił Autosan tylko w naszym kraju i mieć podobne problemy. A i jeszcze jedno dzięki temu że jest silna konkurencja to koncerny się rozwijają oraz swoje produkty a jak to robią to jest praca a jeżeli tego nie robią bo mają monopol to już sobie odpowiedzcie sami. (podpowiem Autosan;)

  • Paweł – 10.02.2013

    do ARG. Solaris też poczuje spadek sprzedaży...

  • cracus – 10.02.2013

    kant maszynka lider jakiś tam - syfbus dalej nie płaci długów i wszystko w majestacie prawa tak jak 10m=12m jedna metryka - 2 różne autobusy ale nie dla tego syfbusa

  • wierzyciel – 10.02.2013

    czy lider traiding płaci długi solbusa

  • Jarek – 10.02.2013

    cracus, czy jak ci tam, Solbus płaci swoje długi zgodnie z zawartym układem. 10 nie jest równe 12. Sam jesteś zbyt głupi by zrozumieć pojęcie typu pojazdu

  • RK – 11.02.2013

    Solaris sprzedaje dużo aut na export bo mogą produkować przy niższych kosztach robocizny niż na zachodzie, a produkcja autobusów to jednak głównie praca ludzi. Autosan tak jak Jelcz swego czasu to były zakłady wytypowane odgórnie i miały produkować na rynek wewnętrzny bo popyt był nieograniczony.

  • cracus – 11.02.2013

    nie jestem głupi - oni pod jednym hasłem sm 12 sprzedają wyroby o różnej długości tzn 10m i 12m - tak jest na oficjalnej stronie ZTM W-wa

  • zew – 11.02.2013

    cracus, typ pojazdu to typ pojazdu a nazwa handlowa to nazwa handlowa. Autobus Solbus SM12 ma dwa warianty długości. Zresztą typ urbino ma chyba 4 warianty długości a różne nazwy handlowe. Zrozumiałeś wreszcie?

  • sphinx – 12.02.2013

    Solbus schytrzył się i pod typem SM12 homologował dwie długości. Dlatego mógł spełnić wygórowany warunek doświadczenia i wystartować w Warszawie na midiki (w pierwszym przetargu który wygrał).

  • cracus – 12.02.2013

    mnie właśnie o to chodziło co napisał sphinx

  • zew – 12.02.2013

    Solaris w najnowszej homologacji ma pod jednym typem 4 długości autobusów i jest to ogólny trend

  • mm – 12.02.2013

    Coś autosanów w rzeszowie nie widać?

  • res – 12.02.2013

    Już pojawiło się 7 kolejnych Autosanów w Rzeszowie

  • dobry – 12.02.2013

    Czy taki sam zabieg solbus mógłby wykonać z przegubowcami?

  • sphinx – 12.02.2013

    Raczej nie to już zbyt dużo naginania.

  • solbus – 12.02.2013

    http://www.omni-bus.eu/warsztat/displayimage.php?album=1030&pos=14

  • Zuber – 13.02.2013

    @Solbus O co chodzi z tym zdjęciem?? Normalny remont.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....