TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Trwa tournee Solbusów LNG
Karol Wach - Opublikowano: 23.05.2012 21:37:41 15 komentarzy
Trwa tournee Solbusów LNG

Trwa tournee gazowego Solbusa po Polsce. Można powiedzieć, że jego kulminacyjnym momentem była prezentacja w warszawskiej zajezdni MZA „Ostrobramska”, do której podziwiać polski autobus przyjechali ludzie z branży z całego świata. A podziwiać było co, bo jedyne w Polsce i w Europie autobusy zasilane skraplanym gazem ziemnym LNG. Program testowy, który ma uwidocznić zalety stosowania tego paliwa w transporcie miejskim jest realizowany we współpracy z firmą Gazprom Germania. Obecnie autobusy jeżdżą po ulicach Katowic, wcześniej gościły w Toruniu, Gdyni, Olsztynie i oczywiście Warszawie. W planach jest jeszcze Kraków. Razem z testowymi autobusami w miastach tych pojawia się mobilna stacja tankowania, sfinansowana przez Gazprom. Tankowanie pojazdów z jej wykorzystaniem jest szybkie i niezbyt skomplikowane. Stacja jest wyposażona w urządzenie mierzące zużycie paliwa. Wszystko po to, aby pokazać potencjał skroplonego gazu ziemnego w branży transportowej. Autobusy zasilane LNG są jednak nie tylko ekonomiczne, z uwagi na niskie zużycie paliwa, ale także ekologiczne. Ich silniki nie emitują praktycznie żadnych cząstek stałych i śladowe, w porównaniu z tradycyjnym dieslem, ilości szkodliwych substancji (LNG nie zawiera dwutlenku węgla, azotu, propanu-butanu, helu i wilgoci). Solbusy napędzane LNG spełniają normy EEV. Prowadzone dotychczas testy pokazują również, że są całkowicie bezpieczne w eksploatacji. LNG to przyjazne środowisku oraz świetnej jakości paliwo. Zastosowanie skroplonego gazu ziemnego w transporcie obejmuje nie tylko samochody osobowe i dostawcze oraz ciężarówki, ale również autobusy miejskie takie jak innowacyjny Solbus Solcity –powiedział Siergiej Komlew, dyrektor ds. umów i cen Gazprom Export.

Czy MZA skusi się na zakup autobusów zasilanych LNG? Jan Kuźmiński, szef przewoźnika, określa je jako „ciekawe”. MZA przyglądały się uważnie przez dwa tygodniu pojazdom, na wnioski przyjdzie czas. A czym Solbus może zachęcić do zakupu swoich produktów? Przede wszystkim tańszymi kosztami eksploatacji. Mimo, że autobus jest droższy przy zakupie, po trzech latach jazdy różnica ta się zwraca –mówi Michał Śliżak, dyrektor ds. marketingu w Solbusie. Problemem może być jednak brak stacji tankowania LNG w naszym kraju. Zakup stacji tankowania ma sens w przypadku posiadania co najmniej 15 autobusów zasilanych tym paliwem. W przeciwnym razie inwestycja może okazać się nieuzasadniona ekonomicznie. Mowa tu o stacji mobilnej. W przypadku stacji stacjonarnej, którą rzecz jasna trzeba wybudować, liczba ta wzrasta do 30. Po przeliczeniu wszystkich kosztów, jeżeli ten rachunek okaże się faktycznie dodatni będziemy chcieli w to wejść –mówi Kuźmiński. Na pewno autobus zasilany CNG jest bardziej ekologiczny od tradycyjnego wozu napędzanego silnikiem diesla –dodaje. A zatem niewykluczone, że Warszawa skusi się na pojazdy napędzane tym alternatywnym paliwem. Jeśli się na to zdecydujemy pierwsze takie autobusy mogą wyjechać na ulice już za dwa lata –mówi Kuźmiński. A zatem otwiera się szansa dla Solbusa, który przecież w Warszawie jest już obecny. I nie ma co ukrywać, że producent liczy na kolejne podboje, nie tylko w stolicy. Mamy nadzieję, że prezentowane w ramach naszego pilotażowego programu pojazdy przekonają władze miast oraz dyrekcje zakładów komunikacji do rozpoczęcia zmian i zakupu nowoczesnych, tańszych w eksploatacji oraz ekologicznych i niezawodnych pojazdów użyteczności publicznej –mówi Michał Śliżak.

Przypomnijmy. Pierwszy autobus Solbus Solcity 12 LNG napędzany skroplonym metanem został zaprezentowany na targach Transexpo w 2009 roku. Już na przełomie lat 2009 i 2010 trzydzieści jeden tak zasilanych pojazdów miało pojawić się na ulicach Krakowa. Niestety przedłużające się procedury dopuszczające do ruchu te nowatorskie pojazdy spowodowały, że kontrakt nie doszedł do skutku.  Teraz producent wraca do tego paliwa. Oby z lepszym skutkiem, na pewno z silniejszym partnerem, jakim jest Gazprom Germania.

PARAMETRY POJAZDU

Długość, szerokość, wysokość (mm) 12.000 / 2 550 / 3 100

Rozstaw osi 5.950 mm

Masa własna 9.900 kg

Dopuszczalna masa całkowita 18.000 kg

Koła 275/70 R22,5          

PRZESTRZEŃ PASAŻERSKA         

Liczba miejsc całkowita 110 osób

Liczba miejsc stojących 79 osób

Liczba miejsc siedzących 31 osób

SILNIK

Cummins ISLG320

Pojemność silnika 8.900 cm³

Moc 235 kW /320 KM przy 2.000 obr/min           

OSIĄGI

Prędkość maksymalna 70 km/h

SKRZYNIA BIEGÓW        

Marka  Voith D854.5

PALIWO

Zasięg teoretyczny 400 km

Rodzaj paliwa tylko LNG

Rodzaj zbiornika LNG Chart Ferrox
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Solbus
LNG
MZA
test
  • – 23.05.2012

    No wreszcie po dwóch latach te autobusy pojawią się w Krakowie. Szkoda, że tylko na testy. Jak widać w Warszawie są mądrzejsi skoro zaczynają o tym mówić poważnie. A mieszkańcy Krakowa nich podziękują władzom kraju i swojego miasta, że do tej pory wąchają smród z rur diesli. Brawo SOLBUS. Pokażcie Krakusom, że to jeździ

  • Rupp – 24.05.2012

    Oj TAK! Rękami i nogami się podpisuję!

  • – 24.05.2012

    ten syfbus się szybciej rozleci niż się spłaci

  • strażak – 24.05.2012

    a Straż Pożarną wynajęli żeby jeżdziła za każdym pojazdem i go gasiła

  • KW – 24.05.2012

    A przeczytałeś dokładnie całość? Tam jest odpowiedź na to pytanie.

  • ktoś – 24.05.2012

    od kilku dni taki sam jeździ po Katowicach

  • grzegorz – 25.05.2012

    ,,i śladowe, w porównaniu z tradycyjnym dieslem, ilości szkodliwych substancji (LNG nie zawiera dwutlenku węgla, azotu, propanu-butanu, helu i wilgoci)'' Co za brednie?! To, że LNG nie zawiera CO2, to żadna nowość - ON też go nie zawiera. Za to po spaleniu - jedno i drugie. Od kiedy hel jest szkodliwy?? To jest gaz szlachetny - obojętny dla zdrowia. Azot - stanowi ponad 70% powietrza, więc co w nim złego? A propan i butan (nie ma substancji propan-butan) - co z nimi? Pała z chemii i motoryzacji (wymienione ,,zalety'' ma też ON). LNG ma prawdziwe przewagi, ale na pewno nie te wymienione!

  • KW – 25.05.2012

    Czyli zakładasz, że dyrektor w Gazpromie nie ma pojęcia o swojej pracy. Odważnie. Ja nie zaryzykuje.

  • wacekc – 25.05.2012

    Jasne że bzdury tu piszecie poza tym że straż pożarna może mieć dużo więcej pracy a to wartość dodana . Co do Krakowa to przetarg Solbus wygrał a że prototyp się zjarał i nie dostarczono autobusów to chyba wina Solbusa ...no i te wielomilionowe kary Solbus mógłby wreszcie zapłacić , chyba ich stać skoro się tak promują.

  • Ren – 28.05.2012

    Proponuję trochę poczytać na temat paliwa LNG zamiast pisać bzdury. Straż pożarna powinna być dodatkiem do każdego Solarisa a nie Solbusa LNG - sprawdź wybuchowość LNG. Autobus testowy spalił się z winy producenta jednej z części i jak się okazało z całego autobusu butla z gazem zachowała się wzorowo. Przy ON były by dopiero fajerwerki. Polecam najpierw się czegoś dowiedzieć a potem komentować...

  • @Ren – 28.05.2012

    Aha no to zaje fajnie , czyli to nie wina Solbusa. Jak ci nawali telewizor np. to proponuje ci dociekać część jakiego poddostawcy się np. zjarała. Proponuje puknij się młotkiem w czoło a potem komentować....

  • ;2iu2ujb – 28.05.2012

    Za chwile się dowiemy że Solbus w tej stodole w stolcu kujawskim robi najlepsze autobusy na świecie że są solidni nie mają upadłości ani długów i milionowych zobowiązań.....itd

  • postronny – 29.05.2012

    drogi 2iu2ujb, dlaczego obrażasz mieszkańców Solca? Solbus nie ma juz upadłości. Inne firmy też maja długi (zobowiązania finansowe). Solbus nie produkuje autobusów w stodole. Nikt nie twierdzi, że solbusy są najlepsze na świecie. Czy mozliwość wyjścia z kłopotów Solbusa tak Cię wkurza?

  • UOUOB – 30.05.2012

    @postronny sam sobie zaprzeczasz, najpierw piszesz ze nie ma upadłości a potem piszesz o możliwości wyjścia z kłopotów. Każdy orientuje się jakie Solbus ma kłopoty i zobowiązania i gdzie i jak są produkowane solbusy.życze im zmiany wizerunku i powodzenia

  • zorientowany – 01.06.2012

    Dla przedmówców - pożar Solbusa SM12 LNG był wynikiem tak naprawdę zaniedbania pracowników tejże fabryki, a nie samej konstrukcji autobusu. Auto było w CZASIE TESTU tzn to nie był gotowy pojazd przeznaczony dla Klienta - brakowało m.in osłon wewnętrznych pomiędzy przedziałem pasażerskim, a komorą silnika oraz tylnej szyby, co spowodowało rozprzestrzenienie pożaru na cały pojazd. Gdyby to był gotowy autobus do jazdy spłonęłaby ewentualnie komora silnika. Ktoś wcześniej wspomniał o tym, jedynym elementem autobusu, który nie spłonął było paliwo czyli gaz w butli!!! Myślę, że to najlepsza rekomendacja jeśli chodzi o bezpieczeństwo tego typu napędu.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....