TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Trudniej będzie zatrzymać ruchome schody w metrze
InfoTram.pl - Opublikowano: 26.08.2019 14:12:50
Trudniej będzie zatrzymać ruchome schody w metrze (foto: MW)

Metro Warszawskie zabezpiecza przed nieuzasadnionym użyciem przyciski awaryjnego zatrzymania schodów ruchomych. Na obu liniach warszawskiego metra eksploatowane są 142 ich biegi.

Z analiz przyczyn zatrzymania schodów ruchomych wynika, że w 2017r. schody ruchome były zatrzymane przyciskiem awaryjnego zatrzymania 10 492 razy, zaś w 2018 roku mieliśmy 9 471 takich przypadków. Tylko w pierwszym półroczu 2019r. jeden z biegów na stacji Dw. Wileński był wyłączany ponad 80 razy, na stacji Nowy Świat – Uniwersytet – 60 razy. Z jeszcze większą skalą tego zjawiska mamy do czynienia na stacji Politechnika, gdzie jeden z biegów (w kierunku Pl. Politechnika) wyłączany był w tym roku 169 razy.

W celu zapobiegania nieuzasadnionemu używaniu przycisku STOP na schodach ruchomych Metro Warszawskie rozpoczęło montaż specjalnych zabezpieczeń. Przyciski awaryjnego zatrzymania biegu schodów zostaną zabezpieczone uchylną klapką, połączoną z sygnałem dźwiękowym. Pierwsze tego typu zabezpieczenia zostały zamontowane na najczęściej wyłączanym biegu schodów ruchomych na stacji Dw. Wileński.

Firma Otis, po uzyskaniu pozytywnej opinii dla tego rozwiązania, wydanej przez TDT, systematycznie będzie montować zabezpieczenia na kolejnych biegach schodów ruchomych.

Nieuzasadnione użycie przycisku STOP, który służy do natychmiastowego zatrzymania biegów schodów w sytuacji awarii, jest uciążliwe dla pasażerów i negatywnie wpływa na mechanizm schodów, zwiększając ich awaryjność. Zgodnie z opinią producenta urządzeń przycisk ten służy wyłącznie do zatrzymania schodów ruchomych w sytuacjach awaryjnych. Nadmierne, nieuzasadnione używanie przycisku awaryjnego powoduje szybsze zużywanie się mechanizmu schodów ruchomych.

W przypadkach wandalizmu i dewastacji wprowadziliśmy zasadę "zero tolerancji", dzięki temu sposobowi postępowania pasażerowie nie spotykają się z nimi korzystając z naszych usług. Na trasy nie wyjeżdżają składy pomalowane graffiti, napisy są bezzwłocznie usuwane ze ścian.

Podobnie Metro Warszawskie stara się rozwiązać problem nieuzasadnionego użycia przycisku STOP. Na początku br. nawiązaliśmy w tym zakresie ścisłą współpracę z Policją. Policjantom z Komisariatu Policji Metra Warszawskiego zlecono dokonywanie cyklicznych kontroli oraz podejmowanie interwencji w przypadku ujawnienia zachowań naruszających bezpieczeństwo i porządek publiczny. W okresie od 29.01.2019 r. do 12.02.2019 r. ujawniono pięć osób, natomiast dn. 08.03.2019 roku jedną osobę, które bez uzasadnienia używały przycisku awaryjnego zatrzymania schodów ruchomych. Wobec sprawców wykroczenia zastosowano postępowanie w trybie Ustawy z dnia 20 maja 1971 r. Kodeks Wykroczeń.

Nasilające się zjawisko, powoduje nie tylko przejściowe trudności dla pasażerów metra, ale także prowadzi do wzrostu awaryjności, a w efekcie ograniczenia niezawodności całych urządzeń, stanowiących ważny element infrastruktury związanej z bezpieczeństwem pasażerów metra. W związku z powyższym Metro Warszawskie powiadomiło o tym zjawisku ABW.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Metro Warszawskie
stacja
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....