Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Trolejbusy Hessa dla Fryburga. LightTram 19 DC

infobus
30.10.2020 17:00
0 Komentarzy

9 października 2020 roku, Operator Transportu Publicznego we Fryburgu (TPF) i Aglomeracja Fryburska (AGGLO) zaprezentowały 10 nowych trolejbusów zasilanych bateryjnie, które zastąpią stare pojazdy.

LightTram 19 DC

Dziesięć pojazdów Hess lightTram 19 DC zacznie stopniowo kursować w sieci od grudnia 2020 roku. Trolejbusy bateryjne będą korzystać z istniejących linii napowietrznych. Będą wyposażone w akumulatory o wystarczającej pojemności eksploatacyjnej, aby móc obsługiwać odcinki trasy bez sieci trakcyjnej i dotrzeć do celu. W ten sposób mogą obsługiwać również niezelektryfikowany odcinek linii.

Wprowadzenie nowych pojazdów zmniejszy poziom hałasu i zanieczyszczenia na odcinkach bez linii napowietrznych, dlatego pojazdy te zaoferują poprawę komfortu mieszkańcom tych obszarów, a także pasażerom. Pojazdy zasilane ekologiczną energią elektryczną zamiast oleju napędowego zużywają (biorąc pod uwagę aktualny rozkład jazdy) 1 700 000 kWh rocznie. Akumulatory i napęd elektryczny powodują redukcję 800 ton emisji CO2 rocznie.

Inwestycje w infrastrukturę

Istniejące linie napowietrzne będą utrzymywane bez konieczności ich przedłużania. Jednak ze względu na częściowo przestarzałą sieć potrzebne będą pewne modyfikacje infrastruktury, aby sprostać wymaganiom energetycznym nowych trolejbusów.

W zajezdni autobusowej TPF w Givisiez zostaną zainstalowane ładowarki, poprzez które trolejbusy będą ładowane przez noc. Zrekompensuje to utratę energii spowodowaną niezelektryfikowaną podróżą powrotną do zajezdni. Ładowarki będą wyposażone w timer zapewniający optymalne ładowanie pojazdów. Zimą możliwe będzie w ten sposób wstępne ogrzewanie pojazdów.

Flota dziesięciu nowych trolejbusów bateryjnych będzie użytkowana na linii 1 sieci AGGLO. W następnej fazie odnawiania floty podobne pojazdy mogą pojawić się również na liniach 2, 3 i 6.

Trochę techniki

Długość pojazdu 18,74 m

Szerokość pojazdu 2,55 m

Wysokość pojazdu 3,5 m

Żywotność akumulatora 20000 cykli lub 10 lat

Masa własna pojazdu 19340 kg

Masa pojazdu przy pełnym obciążeniu 29000 kg

Miejsca siedzące: 38

Miejsca stojące: 100

Komentarze