Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Trolejbusowe święto w Lublinie. Ursusy wyruszają na linie

infobus
24.09.2018 11:00
0 Komentarzy

Jeszcze przez kilka miesięcy Lublin będzie jedynym miastem w Polsce, w którym są eksploatowane przegubowe trolejbusy o długości 18-metrów.

22 września Lublin oficjalnie wprowadził do ruchu 15 szt. fabrycznie nowych przegubowych trolejbusów marki Ursus. To wydarzenie dodatkowo uświetniło lubelskie obchody Europejskiego Tygodnia Zrównoważonego Transportu. Po ich oficjalnej prezentacji przez prezydenta miasta, wszystkie pojazdy City Smile 18LFT zostały skierowanych do ruchu. Można je spotkać na liniach nr 151 i 159.

Tym samym Lublin może pochwalić się posiadaniem największej, i jak do tej pory jedynej w Polsce floty przegubowych trolejbusów. MPK Lublin eksploatuje ich łącznie 27 sztuk, w tym:

  • 15 sztuk City Smile 18LFT

  • 12 sztuk Solaris Trollino 18

Jak podaje ZTM Lublin, dzięki najnowszej dostawie wskaźnik taboru klasy MEGA w lubelskiej komunikacji miejskiej wynosi obecnie 34%.

Lubelski standard

Sobotni debiut w Lublinie to również światowa premiera trolejbusów Ursus CitySmile 18LFT. W wersji dla ZTM Lublin posiadająone drzwi układzie 2-2-2-2. Pojazdy napędzane są asynchronicznym silnikiemtrakcyjnym Emit STD250 o mocy 240 kW. Jednostki zabudowano centralnie przed tylnąosią. Sterowanie oparto na rozwiązaniach warszawskiej formy Medcom. Układjezdny to osie formy ZF. Przednia to niezależna RL82EC, środkowa wleczonaAVN133 i ostatnia napędowa AV133/80.

Przegubowe City Smile 18 LFT posiadają pomocnicze baterie. Ichpojemność dobrano tak, aby możliwy był przejazd dystansu 15 km bez siecitrakcyjnej, dodatkowo z włączoną klimatyzacją i ogrzewaniem. Kierowca możeliczyć na komfortowe warunki pracy. A to dzięki zastosowaniu wydzielonej i wpełni odseparowanej od przestrzeni pasażerskiej kabiny dla kierującego. Jestona zabudowana na pełnej szerokości autobusu (z dwoma niezależnymi wyjściami).To standard, który w Lublinie jest wdrażany od 2011 roku.

Przestrzeń pasażerskajest klimatyzowana za pomocą dwóch agregatów firmy ThermoKing, każdy o mocy 22kW. Naturalną wentylację zapewnia 11 okien przesuwnych. Autobusy wyposażono wmonitoring. Dostawcą systemu informacji pasażerskiej jest firma R&G Plus zMielca. Każdy trolejbus wyposażony jest w cztery wyświetlacze zewnętrzne owysokiej rozdzielczości. We wnętrzu znajdziemy die tablice LCD 38″ (tzw.“e-koraliki) oraz dwie LED. Do tego oczywiście system głosowych zapowiedziprzystanków.

Nie tylko trolejbusy

Początkowo dostawy przegubowych CS18LFT dla Lublina miały zostaćzakończone przed wakacjami. Tak się jednak nie stało, a ZTM zgłosił szereg technicznychuwag. W efekcie pojazdy stały się gwoździem tegorocznego programu EuropejskiegoTygodnia Zrównoważonego Transportu w Lublinie.

Przypomnijmy, że w tracie tegorocznych wakacji roku Ursus miałzrealizować jeszcze dostawy 18 autobusów City Smile 12LF, w tym:

  • 8 sztuk dla ZTM Lublin z terminem do końca czerwca;

  • 10 szt. dla MPK Lublin (w ramach 10-letniej dzierżawy) zterminem na przełomie czerwca i lipca.

Aktualnie trwają opóźnione odbiory tych pojazdów.

Na koniecprzypomnijmy, że już wkrótce Lublin nie będzie jedynym miastem w Polsce zprzegubowymi trolejbusami. W tym roku do Gdyni trafi 16 przegubowych Nowych Trollino18. O homologacyjnych testach pierwszego gdyńskiego przegubu „na szelkach” Solarisapisaliśmy w InfoBusie TUTAJ

Komentarze