Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Trolejbusem do Akwarium Gdyńskiego [FILM]

infobus
06.05.2015 12:07
0 Komentarzy

Z początkiem maja pierwsze trolejbusy pojawią się na skwerzeKościuszki i al. Jana Pawła II w Gdyni. Nowe trolejbusy obsługują m.in. linię21, której trasa od 1 maja do 31 października na niektórych kursach została wydłużonai obejmuje teraz również odcinek bez trakcji ? skwer Kościuszki i al. JanaPawła II w centrum Gdyni, dokąd trolejbusy będą zajeżdżać co godzinę, czyli 10razy w każdy dzień powszedni oraz 8 razy w każdą sobotę. Testowanie hybrydowychtrolejbusów jest elementem projektu CIVITAS DYN@MO, dofinansowanego z 7Programu Ramowego Unii Europejskiej, realizowanego w Gdyni przez konsorcjum:ZDiZ, PKT Gdynia, Uniwersytet Gdański i Politechnika Gdańska. W ramach zadaniaG2.1 Nowe trolejbusy hybrydowe z baterią Li-ion na nowej trasie Gdyniazobowiązała się do zakupu dwóch nowych trolejbusów wyposażonych w alternatywneźródło zasilania – baterię litowo-jonową oraz testowanie ich na trasierozszerzonej o odcinek nie wyposażony w sieć trakcyjną.

Podwójna premiera

Wielka prezentacja nowych nabytków PKT Gdynia miała miejscew piątek 24 kwietnia 2015 r., Dwa trolejbusy Solaris Trollino 12M dziękizasilaniu z baterii litowych-jonowych są w stanie przejechać nawet do 20 km bezprądu z trakcji. Koszt zakupu każdego z trolejbusów to 1 550 000 złotych. Cociekawe, jeden z nich jest 1001 pojazdem, który zjechał z fabryki Solarisa w Bolechowie.Obok nowych trolejbusów, gdyńską premierę miały także urządzenia automatycznienaprowadzające odbieraki na sieć trakcyjną w miejscach, w których kończyć siębędzie liniowa jazda na bateriach. Dzięki nim szelki będą samoczynnie wpinałysię w sieć, bez konieczności wysiadania kierowcy.

{http://youtube.com/watch?v=bdgNG438V8w}

Przypomnijmy, że pierwsze trolejbusy poruszające się bezsieci trakcyjnej pojawiły się w Gdyni w 2010 roku. Jeszcze w tym roku PKT chcekupić dwa kolejne Solarisy z bateriami, a jeśli uda się pozyskać finansowanie znowej perspektywy, to w latach 2016-2020 kolejnych 30 takich pojazdów. Pojazdyumożliwią dalszy rozwój tras. ??Chcemy, aby gdyńskie trolejbusy docierały doErgo Areny na granicy Gdańska i Sopotu, a także woziły pasażerów na gdyńskieosiedla: Fikakowo i Demptowo. Planujemy nawet trasę do Gdańska-Jelitkowa? ?mówi dyrektor Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni Olgierd Wyszomirski idodaje: -?Na przełomie tego i następnego roku powstanie pętla na Fikakowie, wówczaspojazdy dotrą także i tam.?

Komentarze