Traton, czyli połączone siły autobusów MAN i Scania [FILM]

infobus
06.04.2020 09:00
0 Komentarzy

Jesienią, w szwedzkim Sodertalje, testowaliśmy autobusy marekMAN, Scania i brazylijskiej spółki zależnej VW Volkswagen Caminhoes e Onibus.Zapraszamy na film!

Listopadowe spotkane było okazją do poinformowania opinii publicznejo dwu miliardowej inwestycji Tratona w elektryczne pojazdy użytkowe. Czy pandemiapowstrzyma te plany? Nie wiadomo, ale na razie na kurs giełdowy Tratona lepiej nie patrzeć….

Zobaczcie za to nasz film:

{https://vimeo.com/404276923}

Co będzie dalej?

O ile w autobusach miejskich jesteśmy już przekonani, że odelektromobilnej drogi nie ma odwrotu, tak w przypadku ciężarówek ten kierunekwcale nie jest jeszcze taki jednoznaczny. Dla nas obserwowanie tutaj zmian jesto tyle istotne, że to z kolei pokazuje przyszłość autobusów międzymiastowych iautokarów.

Koncerny takie jak Daimler, MAN czy Volvo rozpoczęły jużprace nad własnymi e-ciężarówkowymi projektami, a firma Tesla planujewprowadzić na rynek półciężarówkę – na razie brakuje jednak konkretnych szczegółówtych inicjatyw.

Szef Tratona Andreas Renschler podczas konferencji wszwedzkim Sodertalje wskazał, że „segment staje się coraz bardziejwymagający i przewidywany jest mniejszy wzrost w prognozach dla poszczególnychrynków”. Przewidywał też „radykalne zmiany na rynkutransportowym” w najbliższych latach, w tym znaczne konsolidacje i zmianęmodeli biznesowych firm.

-„W kolejnych 10-15 latach ok. jedna trzecia pojazdów Tratonama być wyposażona w technologie silników na alternatywne źródła energii. Będzieto głównie prąd, po tym jak w Europie powstanie odpowiednia infrastrukturaładowania – zapowiedział Renschler.

W tym samym czasie postępować ma rozwój autonomicznychciężarówek do użytku na terenach kopalni i portów, co wydaje się bardziejobiecujące od prób wprowadzenia systemów samodzielnej jazdy dla pojazdówciężarowych na publicznych drogach – dodał dyrektor.

Autonomiczny dochód

Co ciekawe, od 2018 r. najbardziej dochodowym oddziałemTratona była jednostka dostarczająca autonomiczne ciężarówki na potrzebyaustralijskiej kopalni firmy Rio Tinto. Jeszcze w 2019 r. producent planujerozpoczęcie projektu samojezdnych autobusów w Sztokholmie. MAN wkrótce zamierzazaś uruchomić inicjatywę w Hamburgu, gdzie ciężarówki po przyjechaniu do portubędą autonomicznie pokonywać trasę do terminala kontenerowego oraz powrotną, pozakończeniu rozładunku.

Kończąc temat firmowymi wynikami warto zauważyć, że Traton w2019 roku otrzymał znacznie mniej zamówień – w porównaniu do roku 2018. Wedługopublikowanych danych, ten 7% spadek spółka tłumaczyła ogólnym osłabieniemrynku motoryzacyjnego. Natomiast zeszłoroczna sprzedaż wygląda dobrze. W sumie w2019 r. Traton sprzedał 242 000 pojazdów, notując 4% wzrost w stosunku do 2018roku.

Komentarze