TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

TRANSLUB Luboń z ofertami od Autosana, Solarisa i MAN-a!
INFOBUS.PL - Opublikowano: 21.03.2018 16:00:22
Kto dostarczy diesle do Lubonia? Oferty od Autosana, Solarisa i MAN-a!

Do dziś, 21 marca spółka TRANSLUB z Lubonia czekała na oferty w przetargu na dostawę 2 autobusów klasy MAXI z silnikami diesla Euro 6. Przewoźnik otrzymał 3 propozycje, a każde mieści się w jego szacunkach. Grono oferentów wygląda arcyciekawie.

Przypomnijmy, że przetarg na dostawę 2 autobusów klasy MAXI z silnikami diesla dla TRANSLUB ogłoszono pod koniec stycznia. Pisaliśmy o tym tutaj. Przyjrzeliśmy się wymaganiom przewoźnika wobec nowych nabytków. Dostawa autobusów ma zostać zrealizowana w ciągu 380 dni od podpisania umowy.

TRANSLUB na zakup dwóch "diesli" standardowej długości przygotowało 2 410 800 PLN brutto. Oznacza to, że koszt pozyskania jednego pojazdu spółka oszacowała na maksymalnie 980 000 PLN netto. To rozsądna wycena, ale wygląda na to, że w Luboniu i tak zaoszczędzą. Wszystkie oferty, które wpłynęły mieszczą się w tych szacunkach. Nie da się ukryć, że w przetargowe szranki stanął bardzo ciekawy "zestaw" producentów.

Pierwszą i jednocześnie najtańszą przedstawił Autosan. Producent z Sanoka dostawę dwóch SanCity 12LF wycenił na 2 258 280 PLN brutto. Jeden kosztowałby więc 918 000 PLN netto. Jak widać lekcje z Radomska zostały bardzo szybko odrobione. Szybkie wyciąganie wniosków to z resztą ostatnio znak rozpoznawczy producenta "bocianów".

Drugą i jednocześnie najdroższą ofertę złożył MAN. Opiewa ona 2 337 000 PLN brutto. Jeden "lew" dla Lubonia został więc wyceniony na 950 000 PLN netto. SIWZ każe sugerować, że MAN aby zyskać jak najwięcej punktów zaoferował Lion'sy City A37. Cena jest co prawda wyższa w porównaniu z ofertą producenta "lwów" dla MPK Włocławek, jednak w Luboniu wymagano autobusów z bogatszym wyposażeniem.

Trzecim oferentem jest Solaris, który jest minimalnie droższy od Autosana. Producent z Bolechowa za dwa Nowe Urbino 12, zapewne w komplecie downsizingowym chciałby zarobić 2 285 340 PLN brutto. Jeden kosztowałby więc TRANSLUB 929 000 PLN netto. Można więc powiedzieć, że cena katalogowa.

Zapowiada się więc bardzo ciekawy pojedynek. Cena nie zdecyduje o wszystkim. Główna walka odbędzie się w ocenie technicznej. Kto wyjdzie z niej zwycięsko?


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
TRANSLUB Luboń
Autosan
Solaris
MAN
  • Wojciech Miecznik – 21.03.2018

    Chciałbym zobaczyć IV Generację Solaris Bus & Coach S.A. w barwach Lubonia :P

  • Jano Osowiecki – 22.03.2018

    Jano Osiwiecki

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....