TRANSEXPO: Zmiany, zmiany, zmiany, czyli 35-lecie Sindbada

infobus
24.10.2018 06:00
0 Komentarzy

Sindbad ma już 35 lat, ale zmienia się w tempie start-upu. To m.in nowy hub przesiadkowy Nowy Sindbad Port Opole, nowa wersja strony internetowej i pierwsza apka, a także informacje tekstowe SMS do klientów.

Sindbad ma już 35 lat, ale zmienia się w tempie start-upu. To m.in nowy hub przesiadkowy Nowy Sindbad Port Opole, nowa wersja strony internetowej i apka, a także informacje tekstowe SMS do klientów.

-„W związku z tym, że w 2018 roku firma obchodzi 35-lecie działalności, a także biorąc pod uwagę szereg zmian w organizacji firmy, jak i samej ofercie, postanowiliśmy zmienić dotychczasowy znak firmowy oraz oklejenie naszych autokarów. Odświeżenie wizerunku zewnętrznego naszej firmy ma pokazać kierunek, w jakim podążamy, a nowe logo ma być symbolem tych zmian – powiedział podczas konferencji prasowej Bogdan Kurys, wiceprezes zarządu spółki.

Nowe logo stało się elementem odświeżonego oklejenia autokarów wchodzących w skład floty platformy Sindbad. Autokary Sindbada zawsze charakteryzowały się prostym, stonowanym, a jednocześnie rozpoznawalnym brandingiem, tak też jest w przypadku nowej wersji oznakowania. Na obu bokach pojazdu znajduje się duże logo w wersji poziomej, składające się z sygnetu i logotypu, dodatkowo uzupełnieniem logo jest błękitna linia biegnąca na wysokości logotypu wzdłuż całego autokaru. Nowe logo umieszczone jest również na przednim pasie autokaru. Na tylnej części pojazdu umieszczony jest jedynie duży sygnet firmowy oraz adres strony internetowej www.sindbad.pl. Ponadto na obu bokach autokaru umieszczone jest mniejsze logo „Partner of Eurolines” mówiące o nawiązaniu współpracy Sindbada z europejską organizacją Eurolines. Zakończenie procesu zmiany brandingu wszystkich autokarów planowane jest do końca grudnia br.

Urodzinowe zakupy

Prezentem na urodziny będzie najnowszy model piętrowego autokaru Setra S 531 DT. To pierwszy taki autobus w Polsce!

-„Sindbad jest pierwszą firmą w Polsce i jedną z pierwszych w Europie, do której trafi najnowszy produkt koncernu Daimler – dwupokładowa Setra S 531 DT – potwierdza Ryszard Wójcik, prezes Sindbada.

Najnowsza Setra S531DT jest jednym z 16 nowych autokarów turystycznych, jakie Sindbad zakupił  w 2018 roku. W tegorocznych zakupach znajdują się takie modele jak: 515HD (4szt.), 516HD (1szt.), 517HD (5szt.), 519HD (1szt.), 516HDH (1szt.), 517HDH (1szt.) oraz piętrowe 431 DT (2 szt.) i najnowszy pierwszy w Polsce 531DT (1szt.).

Tegoroczna inwestycja o wartości ponad 20 milionów złotych jest wspólnym projektem firmy z Opola oraz jej partnerów, realizujących wspólnie międzynarodowe przewozy w ramach regularnych linii autokarowych. Aktualnie platforma Sindbad dysponuje flotą ponad 300 komfortowych autokarów turystycznych.

Port Sindbad

Kolejna ważna zmiana i to infrastrukturalna. W listopadzie 2018 roku platforma Sindbad zmienia lokalizację swojego głównego hub-u przesiadkowego na południu Polski z Gliwic na Opole. W związku z optymalizacją tras przejazdu i czasów pracy kierowców najdogodniejszą lokalizacją stało się właśnie Opole. Z uwagi na fakt, że obecny dworzec autobusowy jest za mały, aby pomieścić wszystkie autokary, a ponadto w niedługim czasie będzie całkowicie przebudowywany, firma wybrała inne miejsce w Opolu, oddalone od dworca głównego o około dwa kilometry.

Nowy punkt odpraw, nazwany Sindbad Port Opole o powierzchni 1,77ha położony jest przy ul. Braci Kowalczyków (dawniej Obrońców Stalingradu). Teren ten zostanie rozbudowany o pawilon, w którym powstaną kasy biletowe, poczekalnia, punkt informacji i toalety. Dla podróżnych powstanie również zadaszenie przy stanowiskach przesiadkowych oraz miejsca parkingowe i chodniki. Na terenie nowego hub-u Sindbada powstanie 36 miejsc postojowych dla autokarów oraz 80 dla samochodów osobowych.

Z usług Sindbad Port Opole korzystać będą mogli również inni przewoźnicy międzynarodowi oraz autokary krajowe linii dalekobieżnych.

Nowa wersja strony

Najnowsza odsłona witryny internetowej firmy Sindbad została przygotowana przez firmę Voyager z Katowic, operatora głównego systemu rezerwacyjnego platformy Sindbad. Witryna została stworzona w oparciu o najnowsze dostępne technologie, a zaprojektowana została tak, aby korzystanie z niej było intuicyjne i proste zarówno na komputerach stacjonarnych, jak i na urządzeniach mobilnych takich jak tablet czy smartfon.

Całkowicie zmieniony został sposób wyszukiwania połączeń, który może zostać przeprowadzony zarówno przez wyszukiwarkę, jak i dynamiczną mapę połączeń. W pierwszym kroku wyszukiwania klient wybiera datę wyjazdu, miasto wyjazdu, miasto docelowe, rodzaj taryfy (dorosły, dziecko, młodzież lub senior), ewentualnie datę powrotu lub wybiera opcję biletu Open. Z wyświetlonych wyników wyszukiwania klient zaznacza wybrany bilet, który dodawany jest do koszyka zakupów, w ten sposób można nabyć kilka biletów na różne daty i różne trasy przejazdu. System uwzględnia też zniżki wynikające z posiadania Karty Stałego Klienta Sindbad.

Sindbad Online

Sindbad Online to nowoczesna aplikacja mobilna dedykowana wszystkim klientom firmy, chcącym uzyskać łatwy dostęp do oferty korzystając z tableta lub smartfona. Przejrzysty wygląd oraz podział na cztery moduły ułatwia poruszanie się i odnajdywanie przez użytkownika interesujących go funkcji. Aplikacja dostępna jest do pobrania w sklepie Google Play pod nazwą Sindbad Online.

Wiadomości tekstowe

Jednym z najnowszych rozwiązań wprowadzonych przez firmę jest narzędzie do wysyłania komunikatów SMS. Po każdym zakupie biletu klient automatycznie otrzymuje wiadomość tekstową potwierdzającą zakup biletu, ponadto na dzień przed wyjazdem oraz powrotem, otrzymuje również SMS z przypomnieniem godziny i miejsca wyjazdu. W dalszych krokach możliwe będzie automatyczne wysyłanie wiadomości SMS z informacją o możliwych opóźnieniach autokarów oraz ewentualnych zmianach w rozkładach jazdy.

Komentarze