TRANSEXPO: Wszystko o Urbino 12 LE lite hybrid [FILM]

infobus
02.11.2018 07:00
0 Komentarzy

O genezie powstania „Lajta”, docelowych rynkach, różnicachpomiędzy hybrydami i o sprawdzonych wcześniej niskowejściowych komponentach rozmawiamyz Dariuszem Michalakiem, wiceprezesem Solaris Bus & Coach.

„Niskokaloryczna” nazwa pojazdu odnosi się do jegonajwiększej zalety, jaką jest niskie zużycie paliwa, a tym samym mniejszekoszty eksploatacji w porównaniu z analogicznymi konstrukcjami dostępnymi narynku. Głównym celem przyświecającym inżynierom Biura Badań i Rozwoju firmySolaris, którzy pracowali nad stworzeniem Urbino lite hybrid, było opracowaniekonstrukcji autobusu, który w teście SORT 2 uzyska zużycie paliwa na poziomieponiżej 30 litrów na 100 km.

Aby to osiągnąć prace inżynieryjne skupiły się na wieluobszarach. Niewątpliwie jednym z najważniejszych było obniżenie masy pojazdu.Solaris Urbino 12 LE w wersji lite hybrid ma masę własną poniżej 9 ton. Z koleimasa całkowita autobusu z pasażerami wynosi 15 ton.

Sercem układu napędowego nowego modelu w rodzinie Urbinojest silnik Cummins ISBE6 o pojemnościzaledwie 4,5 litra. Jednostka spełniająca restrykcyjną normę emisji spalin EURO6, ma moc 210 KM i moment obrotowy 850Nm. Dodatkowym elementem układu napędowego Urbino LE lite hybrid jest maszynaelektryczna o mocy znamionowej 11,5 kW. Jej zadaniem jest rekuperacja energii wtrakcie hamowania oraz wspomaganie silnika spalinowego przy ruszaniu. Dziękitemu układ ten zużywa mniej paliwa.

Zapraszamy na „lajtowy” film:

{https://www.youtube.com/watch?v=8twcB_G8ja4}

Komentarze