Na odbywających się w Kielcach Międzynarodowych Targach Transportu Zbiorowego TRANSEXPO, Volvo Polska otrzymało medal w kategorii "Autobusy" oraz wyróżnienie za oryginalny styl stoiska targowego.
Podczas kieleckich targów transportu zbiorowego, największej tego typu imprezie w Polsce, przyznawanych jest szereg nagród, w różnych kategoriach. W tym roku w kategorii "Autobusy" medal otrzymało Volvo Polska, za prezentowany na targach, pierwszy w Polsce krótki autobus miejski o napędzie hybrydowym – Volvo 7900 Hybrid, o długości 10,6 m, a także wyróżnienie za wygląd stoiska targowego i sposób prezentacji autobusów.
-"Bardzo się cieszymy z przyznanych nagród. Pojazd, który prezentujemy w Kielcach jest najkrótszym miejskim autobusem hybrydowym na polskim rynku – jest o 2 metry krótszy od standardowego Volvo 7900 Hybrid. W tym przypadku sprawdzona technologia napędu hybrydowego w połączeniu z niewielkim promieniem zawracania i dużą pojemnością pasażerską mogą być optymalnym rozwiązaniem dla wielu miast. W Polsce jako pierwsze na zakup takiego pojazdu zdecydowało się Krosno, w ubiegłym tygodniu dostarczyliśmy jedenaście takich autobusów, które odbywają już regularne kursy, mówi Małgorzata Durda, dyrektor Volvo Buses na Polskę i Kraje Bałtyckie.
MIDI hybryda
Autobus prezentowany przez Volvo w Kielcach może pomieścić 80 pasażerów, z czego 27 na miejscach siedzących. Jest wyposażony w klimatyzację – oddzielną dla kabiny kierowcy i przedziału pasażerskiego, dostęp do Internetu, system liczenia pasażerów, system informacji pasażerskiej z nagłośnieniem oraz porty USB do ładowania urządzeń mobilnych.
Dodatkowo w autobusie tego typu istnieje możliwość zastosowania tzw. strefy bezpieczeństwa, która pozwala na automatyczne ograniczenie maksymalnej prędkości pojazdu po wjeździe do wcześniej ustalonej strefy. Kierowca jest informowany o wjechaniu do takiej strefy, a pojazd dostosowuje prędkość do wymaganego limitu. Ta funkcja sprawdza się doskonale, jeśli chodzi o poprawę bezpieczeństwa w wrażliwych obszarach, na przykład w okolicy szkół, dużych przystanków autobusowych czy w centrach miast.
Autobusy miejskie Volvo 7900 Hybrid są zasilane energią elektryczną podczas ruszania i postoju. Przy małych prędkościach poruszają się całkowicie bezemisyjnie, przy wykorzystaniu napędu elektrycznego. Po osiągnięciu prędkości 15-20 km/h przełączają się na zasilanie niedużym silnikiem diesla. Baterie zasilające napęd elektryczny ładują się podczas hamowania i z nadwyżki mocy silnika, a autobus nie wymaga dodatkowej infrastruktury do ładowania. Pojazdy tego typu zużywają od 30 do 40 proc. mniej paliwa i emitują od 40 do 50 proc. mniej spalin w porównaniu z analogicznymi autobusami z napędem diesla. Są też bardzo ciche, poziom hałasu w pobliżu Volvo 7900 można porównać do poziomu hałasu w przypadku normalnej rozmowy.
Autobusy hybrydowe Volvo produkowane są seryjnie we
wrocławskiej fabryce Volvo od 2010 roku. Jeżdżą dziś w Polsce w takich miastach
jak Kraków, Sosnowiec, Inowrocław, Krosno, Tarnowskie Góry, Jelenia Góra,
Białystok czy Warszawa. W sumie Volvo sprzedało do tej pory ponad 2 tys. hybryd
operatorom transportu publicznego w ponad dwudziestu krajach.
O aktualnej sytuacji na polskim rynku - w tym także o polskiej premierze autokarów z serii 9000 - rozmawialiśmy w Kielcach z Małgorzatą Durdą. Zapraszamy na wywiad z Panią Dyrektor:
Polska fabryka Volvo
Wrocławska fabryka jest największą fabryką autobusów Volvo w Europie. Powstają w niej kompletne autobusy miejskie, międzymiastowe i turystyczne, które dostarczane są do operatorów miejskiego transportu publicznego, przewoźników na trasach międzymiastowych i międzynarodowych oraz firm turystycznych na rynkach całej Europy.
W 2010 roku w polskiej fabryce rozpoczęła się seryjna produkcja autobusu hybrydowego. Obecnie Volvo oferuje pełną flotę zelektryfikowanych autobusów. Gama obejmuje hybrydę Volvo 7900 Hybrid (dostępną również w wersji przegubowej), elektryczną hybrydę Volvo 7900 Electric Hybrid oraz najnowszy model – w pełni elektryczny autobus Volvo 7900 Electric. W Europie zelektryfikowane autobusy Volvo stanowią część transportu zbiorowego w wielu miastach, między innymi w Szwecji, Danii, Norwegii, Wielkiej Brytanii, na Węgrzech, w Niemczech, Szwajcarii, Hiszpanii, Luksemburgu, Austrii, Holandii i innych. Do tej pory Volvo na całym świecie dostarczyło operatorom transportu publicznego ponad 4 tys. zelektryfikowanych autobusów.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.